  • 1. Data: 2007-03-22 22:16:25
    Temat: Uczelniana umowa z wsteczną datą
    Od: m...@o...pl

    Witam,

    Jestem studentem. Dostałem dzisiaj na uczelni umowę o świadczenie
    usług edukacyjnych. Dotyczy ona terminowości wnoszenia opłat za
    studia. Na samym jej początku czytam:

    "Umowa zawarta w dniu 02-10-2006"

    Podpisać mam ją dzisiaj bo dzisiaj ją pierwszy raz na oczy widzę... i
    zachodzę w głowę jak mam cofnąć się w czasie i poinformować samego
    siebie we właściwym terminie że coś takiego podpisałem ;)

    Teraz na poważnie... jak dla mnie, to to jest przegięcie i nie ma
    podstaw prawnych by mi taką umowę pod nos wtykać dopiero dzisiaj z tak
    "dawną" datą. Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić? Bo szczerze
    mówiąc umowa mówi że mam wnieść opłatę za studia do 28 lutego, a ja
    jeszcze jej nie wniosłem. Tym sposobem będą mogli mnie po podpisaniu
    umowy skreślić z listy studentów bo "wiedział Pan w październiku".
    Jeśli nie podpiszę, też mnie skreślą ;) Może podpisać z notką
    "otrzymano dnia xxxx.xx.xx"?

    pozdrawiam,
    mavs

  • 2. Data: 2007-03-22 22:52:11
    Temat: Re: Uczelniana umowa z wsteczną datą
    Od: "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl>

    Nie poświadczaj nieprawdy. Skreśl datę wsteczną, wpisz datę faktyczną i
    zażądaj parafowania zmiany.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 3. Data: 2007-03-23 00:22:03
    Od: m...@o...pl

    On 22 Mar, 23:52, "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl> wrote:
    > Nie poświadczaj nieprawdy. Skreśl datę wsteczną, wpisz datę faktyczną i
    > zażądaj parafowania zmiany.

    Dziękuję za odpowiedź... ale sprawa jest bardziej skomplikowana niż mi
    się wcześniej wydawało.

    Problem w tym, że do tej pory mimo tego że trzeba było płacić w
    terminie (określone regulaminem uczelni), to i tak mało kto się
    stosował. Większość osób płaciła pod koniec semestru a nie tak jak
    powinna na jego początku. Uczelnia przymykała na to oko... chociaż nie
    wiadomo jak to naprawdę było. Być może nie mieli mechanizmów które
    skutecznie pomagałyby w walce ze spóźnialskimi.

    Zważywszy na to, że prawo nie działa wstecz (chyba... bo prawnikiem to
    ja nie jestem), i biorąc pod uwagę korektę daty o której wspomniałeś,
    czy jest możliwe, że ta umowa już tego semestru nie będzie dotyczyć?
    Parę tygodni temu uruchomiony został ostatni semestr moich studiów.
    Dopiero teraz dostaję tą umowę. Podobno w ramach jakiegoś
    rozporządzenia Ministra Edukacji.

    pozdrawiam,
    mavs

  • 4. Data: 2007-03-23 07:25:43
    Od: KrzysiekPP <jimi@_NOSPAM_ceti.pl>

    > Teraz na poważnie... jak dla mnie, to to jest przegięcie i nie ma
    > podstaw prawnych by mi taką umowę pod nos wtykać dopiero dzisiaj z tak
    > "dawną" datą. Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić? Bo szczerze

    Powiedz ze jest błędna data i odmów podpisania.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 5. Data: 2007-03-23 18:32:42
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    m...@o...pl wrote:
    > biorąc pod uwagę korektę daty o której wspomniałeś,
    > czy jest możliwe, że ta umowa już tego semestru nie będzie dotyczyć?

    A co mówi na ten temat umowa?

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2007-03-23 18:35:11
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    m...@o...pl wrote:
    > "Umowa zawarta w dniu 02-10-2006"
    >
    > Podpisać mam ją dzisiaj bo dzisiaj ją pierwszy raz na oczy widzę...

    Na marginesie, swego czasu się spotkałem z (bardzo sensowną) praktyką,
    że na dokumentach podpisywanych przez >1 osobę nie ma daty w nagłówku,
    tylko przy każdym podpisie (miejscowość-data-podpis). W tym wariancie
    problemy jak powyżej nie występują.

  • 7. Data: 2007-03-24 10:14:35
    Od: "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl>

    > Dopiero teraz dostaję tą umowę. Podobno w ramach jakiegoś
    > rozporządzenia Ministra Edukacji.

    Nawet rozporzadzenie Romana nie moze zmuszac ludzi do podpisywania umow z
    falszywa data. Nie daj sie przekonac - w razie proby szantazu nagrywaj.

    Pozdrawiam,

    Andrzej