  • 1. Data: 2007-03-22 20:14:52
    Temat: prawo pierwokupu - czyli co mam zrobić
    Od: "MarcinK" <m...@i...pl>

    co zrobić jeżeli sprzedający działkę ma zastrzeżenie, że inna osoba ma prawo
    pierwokupu?
    czy mogę żądać przed podpisaniem umowy ostatecznej zrzeczenia się pierwokupu
    przez tą osobę, czy po prostu w akcie notarialnym będzie taki wpis podpisany
    przez tą osobę

    bo rozumiem, że kupić taką działkę bez takiego papierka to samobójstwo

    proszę pomóżcie
    michał

  • 2. Data: 2007-03-22 20:57:28
    Temat: Re: prawo pierwokupu - czyli co mam zrobić
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 22 marzec 2007 roku (czwartek) gdy o godz. 21:14, wszystkim znany
    *MarcinK* napisał(a):

> [...]
    > przez tą osobę
    >
    > bo rozumiem, że kupić taką działkę bez takiego papierka to samobójstwo

    Z tego co wiem (ale moze za mało) w takim przypadku spisywana jest
    warunkowa umowa sprzedaży o ile dana osoba nie skorzysta z prawa
    pierwokupu. Po podpisaniu tego aktu (z umowa przedwstepną) ta osoba w
    określonym czasie jest zobowiazana wyrazić swoje stanowisko, czy korzytsa z
    tego prawa czy też nie. Okres ten mozna skrócić ale zreczenie sie ma
    nastapić na piśmie. Dopiero poźniej podpisywana jest zasadnicza umowa
    sprzedaży. Kszty zakupu wiec sa większe

  • 3. Data: 2007-03-22 21:03:38
    Od: "MarcinK" <m...@i...pl>

    W umoweie warunkowej została zawarta klauzula, że sprzedający sprzeda mi
    działkę jeśli osoba uprawniona nie skorzysta z prawa pierwokupu.

    Z tego co napisałeś rozumiem, że ta osoba ma czas do zawarcia umowy
    ostatecznej (w warunkowej daliśmy sobie 2 miesiące do zawarcia ostatecznej)
    i albo pisemnie wyrazi chęć alb też pisemnie zrezygnuje z prawa pierwokupu
    tej dziłki?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2007-03-22 21:20:18
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 22 marzec 2007 roku (czwartek) gdy o godz. 22:03, wszystkim znany
    *MarcinK* napisał(a):

> [...]
    > i albo pisemnie wyrazi chęć alb też pisemnie zrezygnuje z prawa pierwokupu

    W mojej praktyce w powyższym zakresie osoba której przysługiwało prawo
    pierwokupu nie musiała odpowiadać w powyższym zakresie z tym iż jezeli tego
    nie uczyniła - znaczyło iż rezygnowała. Podejmowalismy jednak kroki aby
    wcześniej przed upływem tego terminu wyraziła stanowisko iż rezygnuje
    (faktycznie nie była zainteresowana zakupem) i nawet po kilku dniach
    podpisywalismy juz z kimś innym zasadniczą umowę kupna - sprzedazy