  • 11. Data: 2006-09-17 16:45:56
    Temat: Re: Uciążliwy pies
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 17 Sep 2006 15:24:31 +0200, Troll Przemek R. napisał(a):

    > brawo, albo zmeinic na spokojnieszego, rozumiem ze gdyby Twoje dziecko
    > np zeszlo na zla droge to tez bys wymienil na dobrze ulozone?
    > Wboj sobie do glowki ze zwierze to nie przedmiot i tez ma ucczucia.
    Nikt tych uczuć nie neguje. Ja wręcz twierdzę, że szczekanie to naturalny
    dla psa sposób uzewnętrzniania swego stanu. Podobnie śmierdziele jak
    najbardziej naturalnie (dla nich) reagują na zagrożenie. Nikt o zdrowych
    zmysłach nie bedzie jednak dowodził, że wszyscy sąsiedzi hodowcy skunksów
    mają się pogodzić z dolegliwościami bo zwierzak, naturalnie!, reaguje na
    każdy przejeżdzający tramwaj. Osobę uparcie broniącą tej tezy raczej
    podejrzewalibyśmy o braki ww. lub o skrytą, i nienaturalną, skłonność do
    apoteozy śmierdzieli.

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2006-09-17 16:52:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J.A." <l...@p...com> napisał w wiadomości

    W wypadku wykroczenia nawet osoba fizyczna ma prawo samodzielnie złożyć wniosek
    o ukaranie do Sądu Grodzkiego. A co dopiero Straż Miejska.

  • 13. Data: 2006-09-17 17:12:30
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sun, 17 Sep 2006 18:52:06 +0200, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):

    > Użytkownik "J.A." <l...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > W wypadku wykroczenia nawet osoba fizyczna ma prawo samodzielnie złożyć wniosek
    > o ukaranie do Sądu Grodzkiego. A co dopiero Straż Miejska.

    Samodzielny człowiek owszem. Natomiast Straż Miejska tylko w
    granicach swoich kompetencji. Chętnie bym się dowiedział czegoś o
    granicach tych kompetencji straży w tym wypadku. Przecie nie są
    chyba nieograniczone?

    --
    J.A.

  • 14. Data: 2006-09-17 17:17:38
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sun, 17 Sep 2006 18:45:56 +0200, na pl.soc.prawo, poreba
    napisał(a):

> [...]
    > każdy przejeżdzający tramwaj. Osobę uparcie broniącą tej tezy raczej
    > podejrzewalibyśmy o braki ww. lub o skrytą, i nienaturalną, skłonność do

    Jeśli jednak śmierdzi tylko jednej osobie w bloku, a innym nie,
    to albo skunks się zachowuje nie tak całkiem źle, albo to może
    nie jest jednak taki skunks, jak osoba twierdzi.

    --
    J.A.

  • 15. Data: 2006-09-17 19:08:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > granicach swoich kompetencji. Chętnie bym się dowiedział czegoś o
    > granicach tych kompetencji straży w tym wypadku. Przecie nie są

    W zakresie składania wniosków o ukaranie są nieograniczone. Przecież to by nie
    miało żadnego sensu, żeby strażnik wysyłał wniosek nie jako strażnik, tylko jako
    Jan KOWALSKI.

  • 16. Data: 2006-09-17 19:29:07
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Sun, 17 Sep 2006 21:08:57 +0200, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):

> [...]
    > miało żadnego sensu, żeby strażnik wysyłał wniosek nie jako strażnik, tylko jako

    Rozumiem, że straż miejska składa wniosek do sądu grodzkiego, a
    jakby to była policja to do sądu powszechnego, czy tam jakiejś
    prokuratury.
    Jestem w tych sprawach kompletnym dyletantem, dlatego
    nie bardzo rozumiem jak się mają właściwości sądu grodzkiego do
    właściwości sądu powszechnego i czy mogą się dublować.
    Będę wdzięczny za odpowiedź, bo sam jestem ciekaw jak to jest z
    właściwością sądu grodzkiego w zaistniałej sytuacji.
    A może jest tak, że może rozpatrywać sprawy przewinień
    popełnionych tam, gdzie nie ma prawatnej własności, czyli w
    blokach spółdzielczych, a np. przewinień popełnionych w domach
    prywatnych to już nie, bo własność prywatna jest już poza terenem
    samorządowym?
    Jak to właściwie jest?

    --
    J.A.

  • 17. Data: 2006-09-17 19:52:05
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    J.A. napisał(a):

    > Jeśli jednak śmierdzi tylko jednej osobie w bloku, a innym nie,
    > to albo skunks się zachowuje nie tak całkiem źle, albo to może
    > nie jest jednak taki skunks, jak osoba twierdzi.

    otoz to

    --
    Czy Zbigniew Ziobro dokonał makabrycznego morderstwa?
    Czy Zbigniew Ziobro oskarzył niewinnego człowieka?

  • 18. Data: 2006-09-17 20:43:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Rozumiem, że straż miejska składa wniosek do sądu grodzkiego, a
    > jakby to była policja to do sądu powszechnego, czy tam jakiejś
    > prokuratury.

    Nie. Wszyscy składają do tego samego sądu. Zreszta ten sąd grodzki, to taki
    slang. To jest normalny sąd rejonowy, tylko wydział przeznaczony do
    rozpatrywania wykroczeń.

  • 19. Data: 2006-09-17 21:03:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.A. wrote:

    > Samodzielny człowiek owszem. Natomiast Straż Miejska tylko w
    > granicach swoich kompetencji. Chętnie bym się dowiedział czegoś o

    No popatrz... I gdzie wyczytałeś ten zakaz składania przez
    funkcjonariuszy straży miejskiej wniosków o ukaranie
    do sądu grodzkiego?

  • 20. Data: 2006-09-17 21:06:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.A. wrote:

    > Rozumiem, że straż miejska składa wniosek do sądu grodzkiego, a
    > jakby to była policja to do sądu powszechnego,

    Sądy grodzkie są sądami powszechnymi.

    > czy tam jakiejś prokuratury.

    Prokurator raczej nie zajmuje się wykroczeniami.

    > Jestem w tych sprawach kompletnym dyletantem,

    Widać.
    [ciach]
> [...]
    > blokach spółdzielczych, a np. przewinień popełnionych w domach
    > prywatnych to już nie, bo własność prywatna jest już poza terenem

    Mamma mia... Ale herezje ;->

    Sąd grodzki jest m.in. od wykroczeń. Niezależnie od formy własności
    miejsca popełnienia tego wykroczenia.