  • 11. Data: 2010-01-07 20:36:21
    Temat: Re: Ubezpieczenie - gdzie moge sie odwolac ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Moim zdaniem tak. Ale skoro chcą Ci wypłacić 70 % ruczałtem - jak
    > rozumiem - to weź to, zapłać ASO 68% i zostanie Ci 2% w kieszeni. W czym
    > problem? O co chcemy się z nimi sądzić?

    Nie wyplaca 70 % a wyplaca wartosc ubezpieczenia - wartosc "pozostala" =
    jakies 50 % wartosci ubezpieczenia.

    Fantom

  • 12. Data: 2010-01-07 20:41:31
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > A zawarłeś taką umowę z TU? To w czym problem?

    Tu w niczym - prawie wszyscy takie maja.
    Problem w tym, ze ja to naprawie ponizej 70 %.

> [...]
    > wyceny
    > sporządzonej przez PZU S.A. według zasad zawartych w systemie Audatex lub
    > Eurotax z uwzględnieniem podatku VAT, tzn. według:
    > a) maksymalnych cen części zamiennych i materiałów zawartych w
    > w/w systemach,
    > b) norm czasowych operacji naprawczych określonych przez producenta
    > pojazdu,
    > c) stawki za 1 roboczogodzinę ustalonej przez PZU S.A. w oparciu o
    > maksymalne ceny usług na terenie działalności jednostki organizacyjnej PZU
    > S.A. likwidującej szkodę;" -- rabat na poziomie 3% od kwoty maksymalnej

    Nie do konca. Bo mam zapisane takie cos :
    "..... przewidywane koszty naprawy wg systemu katalogowego Audatex/Eurotex
    badz w ASO ...."
    No a mi ASO zrobi to ponizej 70%. I podczas zgloszenia szkody zaznaczylem
    "cesja na ASO" - i chce sie rozliczyc na podstawie faktury z ASO.

    > Twój problem to zapewne wycena "wraku", ale czujnie nie podajesz żadnych
    > kwot...

    Wycena wraku moze i tez jest ok - nawet nie wiem, bo nie chce go sprzedawac
    i nie orientuje sie za ile to mozna sprzedac. Ja chce naprawi ponizej 70% i
    tyle.

    Fantom

  • 13. Data: 2010-01-07 20:44:04
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Twój problem to zapewne wycena "wraku", ale czujnie nie podajesz żadnych
    > kwot...

    Pytanie OT: Czy po calej sprawie (na 99% skonczy sie w sadzie) moge np na
    grupie podac nazwe ubezpieczyciela, opis calej sprawy (nawet z podaniem
    imienia i nazwiska osob prowadzacyhc temat od strony ubezpieczyciela) itp ?
    Bedzie mi wolno czy nie (ochrona jakis danych osobowych, dobr osobistych i
    co tam jeszcze) ?

    Fantom

  • 14. Data: 2010-01-07 21:03:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Fantom w <news:hi5hil$p3t$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Tu w niczym - prawie wszyscy takie maja.

    To ja wiem.

    > Problem w tym, ze ja to naprawie ponizej 70 %.

    Ale w umowie wycena jest według...

    > Nie do konca. Bo mam zapisane takie cos :
    > "..... przewidywane koszty naprawy wg systemu katalogowego Audatex/Eurotex
    > badz w ASO ...."

    Jest coś o niższym koszcie, jest o rabatach (ty dostaniesz 3%, inny 30%...)?

    > Wycena wraku moze i tez jest ok - nawet nie wiem, bo nie chce go sprzedawac
    > i nie orientuje sie za ile to mozna sprzedac. Ja chce naprawi ponizej 70% i
    > tyle.

    To naprawiaj. Od Tu dostaniesz kasę w okolicach wartość pojazdu przed --
    wartość wraku po, to raczej będzie poniżej 70%, a skoro Ci wartość wraku
    pasuje, to gdzie masz problem?

    Tak, chciałem Ci dać do zrozumienia, że TU wartość wraku najczęściej zawyża
    w pierwszej wycenie, a ASO też może się wysilić i dać RABAT, a nie jałmużnę.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2010-01-07 21:19:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Fantom w <news:hi5hne$p6f$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    > Bedzie mi wolno czy nie (ochrona jakis danych osobowych, dobr osobistych i

    A dlaczego nie napiszesz już dziś z jakim TU zawarłeś, jakiś czas temu,
    umowę ubezpieczenia AC?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2010-01-08 08:49:50
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Nie wyplaca 70 % a wyplaca wartosc ubezpieczenia - wartosc "pozostala" =
    > jakies 50 % wartosci ubezpieczenia.

    rzecznik praw ubezpieczonych - ja miałem stłuczkę nie z mojej winy - gość
    nie poczuwał sięi nie przyjął mandatu a co za tym odpowiedzialności za
    stłuczkę i sprawa skierowana do sądu grodzkiego, gość nie odbierał pism z
    PZU przez rok i PZU nie chciało mi wypłacić odszkodowania (też szkoda
    całkowita) po 3 m-cach dzwonienia do rzecznika (bardzo trudno się dodzwonić)
    bardzo miła pani przez 20 min wytłumaczyła mi wszystki aspekty sprawy - a
    jej radą zadzwoniłem do PZU i powiedziałem, że kieruję sprawę do rzecznika i
    od dziś on będzie dochodził moich praw - w ciągu 3 dni miałem kasę na koncie

    --=olo=--

  • 17. Data: 2010-01-08 09:32:34
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > A dlaczego nie napiszesz już dziś z jakim TU zawarłeś, jakiś czas temu,
    > umowę ubezpieczenia AC?

    W sumie teraz tyle to moge zrobic : Genrali.

    Fantom

  • 18. Data: 2010-01-08 09:37:43
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Jest coś o niższym koszcie, jest o rabatach (ty dostaniesz 3%, inny
    > 30%...)?

    Ale jakie to ma znaczenie jaki kto rabat moze dostac ? TU powinno
    interesowac ile bedzie kosztowala naprawa w ASO. Moje przewidywane koszty
    naprawy (potwierdzone faktura) beda ponizej 70%. Wiec czemu nei mialbym miec
    szkody czesciowej ?To sprawa ASO ile da rabatow.. W koncu w umoiwe jest
    "..przewidywane kozty naprawy .....w ASO....."

    > To naprawiaj. Od Tu dostaniesz kasę w okolicach wartość pojazdu przed --
    > wartość wraku po, to raczej będzie poniżej 70%, a skoro Ci wartość wraku
    > pasuje, to gdzie masz problem?

    A kto powiedzial, ze mi pasuje ? Ja nie chce po prostu szkody calkowitej. Bo
    teraz wychodzi mi, ze dostane okolo 50% wartosci auta a ja potrzebuje prawie
    70%. Jakby mi policzli szkode calkowoita i dali te [prawie 70% to bym
    naprawil i tak i bym sie nei przejmowal. A tak musze dolozyc 20% z kieszeni.

    > Tak, chciałem Ci dać do zrozumienia, że TU wartość wraku najczęściej
    > zawyża
    > w pierwszej wycenie, a ASO też może się wysilić i dać RABAT, a nie
    > jałmużnę.

    To sie domyslam. ale watpie, aby dobili mi taka cene wraku abym dostal ta
    kase jaka i tak bede potzrebowal na naprawe.

    Pytanie : jak wycenic "samemu" wrak ? Po porstu poszukac kupca na jakas cene
    ? Czy np jakiegos rzeczoznawce wziac ?

    Fantom