  • 51. Data: 2021-10-07 15:12:55
    Temat: Re: Tylko skąd to zaskoczenie?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 7 Oct 2021 05:59:11 -0700 (PDT), Astralny Rębajło napisał(a):

    > Znalazłeś już te masowe groby w kanadzie?
    > Daj z jedno zdjęcie.

    Konfederaści nie umieją nawet googlać:
    https://gfx.wiadomosci.radiozet.pl/var/radiozetwiado
    mosci/storage/images/swiat/kanada.-kolejne-nieoznacz
    one-groby-na-terenie-dawnej-szkoly.-znaleziono-szcza
    tki-182-osob/10511287-1-pol-PL/Kanada.-Kolejne-nieoz
    naczone-groby-na-terenie-dawnej-szkoly.-Szczatki-182
    -osob_article.webp

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 52. Data: 2021-10-07 16:39:00
    Temat: Re: Limit wieku 15 lat w KK-200 [Was: Bo ci geje w sutannach to zakała WSZYSTKICH narodów ;)]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 13:36, A. Filip pisze:
    > A co subtelności prawnych konsekwencji: KK200 "przy okazji" w obecnej
    > praktyce określa górną granicę wieku uprawniającego do legalnej aborcji
    > w Polsce. To jakby ktoś się rwał podwyższać wiek w KK200 do 16 albo 17
    > lat albo obniżać do 12 lat jak chciał Palikot.

    Nie, no racja, że lepiej, ze podano określony wiek. I tak czasem są
    problemy dowodowe, czy ktoś wiedział. Jakby to opisowo ujęto, to dopiero
    byłyby szopki.

    --
    Robert Tomasik

  • 53. Data: 2021-10-07 17:22:11
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 06.10.2021 o 18:19, J.F. pisze:

    > Pisales o dowodach. Widziales te dowody?
    > To skad wiesz, ze nie wyssali ?

    A na jakiej podstawie twierdzisz, że wyssali?
    I coś ci się pomyliło. To ty pytałeś o dowody.
    Ten raport ma autorów, więc możesz ich zapytać o te dowody, albo
    przesłać im własne, że sobie to wymyślili.

    > No chyba tak. Albo ... ktos tu wysysa z palca?

    Pewnie dlatego ichniejsi biskupi się kajają i przepraszają za te głupoty
    wyssane z palca.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 54. Data: 2021-10-07 17:25:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2021 o 17:22, Kviat pisze:
    > Pewnie dlatego ichniejsi biskupi się kajają i przepraszają za te głupoty
    > wyssane z palca.

    To akurat jest argument bardzo niecelny. Przeprasza zazwyczaj nie winny,
    tylko ten, któremu bardziej zależy na przebaczeniu.

    --
    Robert Tomasik

  • 55. Data: 2021-10-07 18:02:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Oct 2021 17:22:11 +0200, Kviat wrote:

    > A na jakiej podstawie twierdzisz, że wyssali?
    > I coś ci się pomyliło. To ty pytałeś o dowody.

    Zasadniczo to Ty
    ">Nadal nie ma dowodów?"

    > Ten raport ma autorów, więc możesz ich zapytać o te dowody, albo
    > przesłać im własne, że sobie to wymyślili.

    Spytac ... moze i dobry pomysl, znasz jakis kontakt?

    Bo niby raport jest dowodem, ale papier jest cierpliwy, wszystko
    przyjmie.

    > Pewnie dlatego ichniejsi biskupi się kajają i przepraszają za te głupoty
    > wyssane z palca.

    Moze im specjalista d/s wizerunku poradzil pokajanie - czasy takie,
    ze w dementi ludzie nie uwierza, a pokajanie moga dobrze odebrac :-)

    A przepraszac pewnie jest za co, bo nie twierdze, ze wszyscy ksieza
    swieci sa.
    Ale ilosc ofiar troche szokuje.

    J.

  • 56. Data: 2021-10-07 19:00:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.10.2021 o 18:02, J.F pisze:

    > Zasadniczo to Ty
    > ">Nadal nie ma dowodów?"

    Ale zrozumiałeś kontekst tego pytania?

    Pewnie nie, więc ci wyjaśnię.
    To nie ja twierdzę, że nie ma dowodów, więc to nie było pytanie o
    dowody, lecz pytanie, czy ci, którzy nie chcą widzieć dowodów nadal ich
    nie widzą...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 57. Data: 2021-10-08 00:51:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    50779,terlikowski-o-ustaleniach-francuskiej-komisji-
    porazajace-liczby.html

    > Zaraz zaraz ... czy mi sie wydaje, czy stosowna komisja jest?
    >
    > https://www.gov.pl/web/pkdp
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%84stwowa_Komisja
    _do_spraw_wyja%C5%9Bniania_przypadk%C3%B3w_czynno%C5
    %9Bci_skierowanych_przeciwko_wolno%C5%9Bci_seksualne
    j_i_obyczajno%C5%9Bci_wobec_ma%C5%82oletniego_poni%C
    5%BCej_lat_15

    > Ale moze historia sie nie interesuje ... szczegolnie jak sie do niej powolalo
    takich swieckich katolikow, jak wyzej.

    Są nawet dwie i jedną z nich kieruje właśnie Terlikowski, więc skoro
    twierdzi co twierdzi to muszą być istotne różnice.

    A ta państwowa, wsławiła się zdaje się nie zbadaniem niczego jak już
    funkcjonuje te 2 lata czy dłużej.

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2021-10-09 00:53:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To jedna sprawa, ale druga - skrzywdzeni by chyba przestali chodzic.

    Jeśli presja społeczna była tak, jak u nas po wsiach i małych
    miasteczkach, to pewnie nadal chodzili. Niechodzienie byłoby czegoś
    manifestem.

    Poza tym, przyzwolenie społeczne, więc też własna tolerancja ofiar dla
    niektórych czynów, też na pewno silnie ewoluowało. Można np. porównać z
    tym co jeszcze niedawno uchodziło, a już nie uchodzi w kwestii
    molestowania (głównie kobiet).

    > Albo malo tych skrzywdzonych, albo malo takich ksiezy.

    > A to swoja droga. Socjalisci nie dali rady, a ksieza sami sie
    > zalatwia.
    >
    > A moze ... Internet dal rade?

    Internet upublicznił, czyli pokazał skalę zjawisk(a). Tzn. że te
    wszystkie problemy to prawie de facto norma, nie zaś jakieś izolowane
    incydenty.

    > Chyba jakos tak, choc ten model ... co sie tam mlodym nie podoba?
    > A, pieprzyc sie chca, a ksiadz mowi, ze to grzech :-)

    Może i głownie seks i może też przymus łażenia do kościoła. Jakby księża
    sami żyli w zgodzie z tym co głoszą, to pewnie nawet z takimi
    obostrzeniami, wielu by te zasady akceptowało. Nikt normalny nie chce
    aborcji i nie będzie jej traktował instrumentalnie.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2021-10-09 01:33:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Będę bronił tego "przyzwolenia". Dokąd ofiara świadomie przyzwala na
    > jakieś zachowania, to moim zdaniem problem ze świeckiego punktu widzenia

    Przyzwalać ma brzmienie implikujące akceptacje, a nie sądzę, aby dowolna
    z tych ofiar akceptowała co się dzieje. Owszem, nie stawiały oporu, nie
    wyrażaly jakoś wyraźnie protestu, ale nie znaczy, że się to im podobało
    i tego chciały. Plus, że to często były osoby nieletnie.

    > nie istnieje. Celibat, to jakiś wewnętrzny wymysł Kościoła. Oczywiście
    > mogę ślubować, że nie będę chodził w czerwonych skarpetkach, ale ich
    > ubranie nie naraża mnie na odpowiedzialność karną, czy nawet społeczne
    > potępienie. To, że ludzie chodzą w czerwonych skarpetach nie jest złe.

    Chyba nie rozumiem o czym piszesz.

    > Podobnie jest przy kontaktach damsko - męskich i to, że jedną z tych
    > osób jest osoba duchowna po prostu zmienia jedynie poziom przyzwolenia
    > na pewne zachowania. Żeby nie opierać się na duchownych. Ile mamy
    > mężczyzn - przedszkolanek? Ja nie znam żadnego. Pewnie gdzieś są. Jak
    > widzimy kobietę tulącą młodego chłopczyka, to mało kto w ogóle pomyśli,
    > że to może być złe. A faceta?

    Zgadza się, ale nadal nie wiem czy rozmumiem. Chcesz powiedzieć, że
    percepcja (odbiór) sceny gdzie ksiądz tuli chłopca jest inna? No jest
    (nadal), tak jak jest np. ze świętym mikołajem, ale tu nie mówimy o
    czymś takim, a o nieco bardziej konkretnych przejawach wykorzystania
    seksualnego.

    > Dawniej ksiądz w gronie dzieci, to był przejaw ewangelizacji. Teraz
    > zaraz ktoś się tu pedofilii dopatrzy, choć ksiądz może naprawdę nie mieć
    > złych zamiarów. Mamy na grupie oszołomów, którzy z założenia uważają
    > księży za dewiantów. Przy dzieciach dodatkowo dochodzi aspekt

    To jest inna sprawa. Sam kiedyś bardzo często fotografowałem w miejscach
    publicznych dzieci, teraz bym się nie ośmielił. No ale to tak zawsze
    jest, że z powodu różnych zjawisk dostaje się też bogu-ducha-winnym
    osobom.

    > "świadomego przyzwolenia". Zakładamy, że dziecko do 15 roku życia nie
    > jest w stanie świadomie przyzwolić na pewne zachowania. Czy słusznie?
    > Czemu akurat 15 lat? Czy na pewno niektórzy 14-to latkowie (zwłaszcza
    > dziewczynki) nie są w stanie tego ogarnąć? A 13-to latki? Jak
    > stwierdzić, którzy tak, a którzy nie? Temat jest złożony.

    Piszesz to wszystko tak, jakbyś uważał że znakomita większość tych
    dzieci wchodziła w seksualne interakcje z księzmi bo miała na to ochotę.
    Mogę sobie wyobrazić nastolatkę w księdzu zakochaną, która ma ochotę
    wleźć mu do łóżka, ale trudno mi sobie wyobrazić, że jakiś 10cio latek
    może mieć ochotę, aby ksiądz wkłądał mu rękę w majtki.

    --
    Marcin

  • 60. Data: 2021-10-09 09:34:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 08 Oct 2021 22:53:04 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jeśli presja społeczna była tak, jak u nas po wsiach i małych
    > miasteczkach, to pewnie nadal chodzili. Niechodzienie byłoby czegoś
    > manifestem.

    No i co? czuje sie skrzywdzony, to i manifestuje.

> [...]
    > niektórych czynów, też na pewno silnie ewoluowało. Można np. porównać z
    > tym co jeszcze niedawno uchodziło, a już nie uchodzi w kwestii

    I jeszcze pewnie ksieza stopniowo dzialali, i jak Robert pisze -
    trudno ustalic, czy to juz gwalt czy jeszcze nie.
    A przy braku edukacji ... dziecko moze samo nie wiedzialo, co o tym
    sadzic.

    > Internet upublicznił, czyli pokazał skalę zjawisk(a). Tzn. że te
    > wszystkie problemy to prawie de facto norma, nie zaś jakieś izolowane
    > incydenty.

    No nie wiem czy tak pokazal, tych 200 tys we Francji to wiele,
    a u nas jak to wyglada?

    Ale IMO to - afery seksualne tylko drobny fragment tej niecheci do
    Kosciola. Jak gdzies tam w Warszawie czy Gdansku polowa dzieci nie
    chodzi na religie, to chyba nie dlatego, ze polowa ksiezy i katechetow
    pcha im rece do majtek.

    J.