  • 1. Data: 2021-10-04 15:18:05
    Temat: GW donosi: "Mowa nienawiści" nie przejdzie (także na Białorusi)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114881,276
    46236,bialorus-kgb-aresztuje-za-komentarze-w-interne
    cie.html
    > Białoruś. KGB masowo aresztuje za wpisy w internecie. "Jeśli myślą, że
    > ich nie znajdziemy, to się mylą"
    > ; 04.10.2021 12:02
    >
    > Jak poinformował wiceminister spraw wewnętrznych Białorusi Hiennadij
    > Kazakiewicz, KGB każdego dnia identyfikuje ponad 200 autorów rzekomo
    > negatywnych komentarzy dotyczących śmierci oficera KGB, który zmarł w
    > Mińsku kilka dni temu. Za komentarze w internecie aresztowano już
    > ponad 100 osób. [...]

    W Polsce był sierżant WP "z misją" ścigania za niepochlebne wpisy o
    "misjonarzach zbrojnych". Wydaje mi się że pamiętam grzywny orzekane
    przez niezawisłe sądy na wniosek prokuratury za "myślozbrodnie"
    oczerniania tych "ojczyźnie służących".
    Już słabiej wydaje mi się że pamiętam wyroki za zniesławianie policji w
    trakcie demonstracji po "zgonie na komisariacie" Stachowiaka.

    --
    A. Filip