  • 191. Data: 2021-10-14 14:48:58
    Temat: Re: Tylko skąd to zaskoczenie?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nauczycieli w Polsce jest blisko 600tys z tego 1/5 to mężczyźni, czyli
    > 120tys. Duchowieństwa w Polsce jest ca 35tys z czego księży 25tys.

    Ale ilu tych nauczycieli uczy dzieci? Czyli powiedzmy do poziomu Szkoły
    podstawowej. Widziałeś faceta w żłobku czy przedszkolu? Albo w klasach
    1~3? Bo ja nie, co oczywiście nie wyklucza, że są.

    --
    Robert Tomasik

  • 192. Data: 2021-10-14 15:07:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-10-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ofiary do władz kościelnych to bywało, że się nie mogły nawet dobić.

    Normalna sprawa, sprobuj sie dobic do kogos wyzej postawionego.
    On ma wazniejsze sprawy, niz z kazdym chetnym rozmawiac.

    >Ale faktycznie, pewnie tak nie powiedział.

    Otoz to. Kolega przesadza, biskup lepiej dobiera slowa :-)

    > No to może ten dyrektor szkoły,
    >czy jakiś kurator wojewódzki powinień sprawę skwitować prostym "Ono
    >lgnie, ono szuka. I zagubi się samo i jeszcze tego drugiego człowieka
    >wciąga", a nie tam bezbożnie nauczyciela po jakiś prokuraturach
    >ciągać.

    Jakby kurator mial prywatna organizacje, to pewnie by tak mowil.
    A tu go srednio interesuje. Choc akurat powiedziec
    "niektore dzieci, ktorym rodzice poswiecaja za malo czasu, lgna do
    innych doroslych, ktorzy je lubia. A to moze potem wywolac falszywe
    wrazenie zbytniej zazylosci"

    to nieglupie jest, a nawet madre podwojnie :-)

    ale ale
    https://warszawa.naszemiasto.pl/dom-dziecka-w-bardzi
    e-pod-lupa-sledczych/ar/c1-7253425
    https://gazetawroclawska.pl/bardo-niegrzeczne-dzieci
    -zamykane-na-klucz/ar/147337

    i co - organ nadzoru zawiadomil prokurature?
    Czy raczej mowil "zadne doniesienia do nas nie wplywaly" ?

    P.S. Tego DD juz nie ma. Nie dlatego, ze nadzor zadzialal, tylko
    zakonnice w 2016 zrezygnowaly same.

    J.

    --
    Marcin

  • 193. Data: 2021-10-14 19:19:27
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-13 o 12:02, Olin pisze:

    > Pytałem o przykłady kłamstw w OKO.Press. Nie podałeś ich. Zamiast tego
    > uraczyłeś szeroką publiczność zadziwiająco szczerym wyznaniem:
    >
    > "Nie, bo te przypadki o których wiem na pewno powiązane są z tym, czym
    > sie zajmuję zawodowo, a nigdy nie piszę o czymkolwiek, co w jakikolwiek
    > - nawet luźny - sposób ma powiązanie z tym, co robię. Nie pisze, bo są
    > odpowiednie przepisy zabraniające mi tego, albo wymagające uzyskania
    > zgody."
    >
    > https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/54HXC7H2q
    GU/m/Xm98v60EAQAJ

    Tak btw: przecież policjantom nie wolno udzielać się w grupach
    dyskusyjnych i na forach, więc dlaczego Robert tak gorliwie się afiszuje?
    --
    animka

  • 194. Data: 2021-10-16 00:47:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale ilu tych nauczycieli uczy dzieci? Czyli powiedzmy do poziomu Szkoły
    > podstawowej. Widziałeś faceta w żłobku czy przedszkolu? Albo w klasach
    > 1~3? Bo ja nie, co oczywiście nie wyklucza, że są.

    Poczyniłeś założenie co do wieku ofiar i chyba nie do końca jest ono
    prawidłowe.
    http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.elemen
    t.desklight-efed582d-2ca5-4757-be97-fda4dd9c04b6/c/4
    83-700-1-SM.pdf

    [..]"zdecydowana większość ofiar (ponad 80%) to chłopcy między 11 a 16 rokiem
    życia, 22,6% to chłopcy w wieku 10 lat bądź młodsi, 51% to chłopcy
    między 11 a 14, a 27% między 15 a 17 rokiem życia. Natomiast najmłod-
    sze ofiary to dziewczynki - w grupie wiekowej do 8 roku życia
    wykorzystywane częściej niż ich rówieśnicy"

    --
    Marcin

  • 195. Data: 2021-10-16 01:06:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Normalna sprawa, sprobuj sie dobic do kogos wyzej postawionego.
    > On ma wazniejsze sprawy, niz z kazdym chetnym rozmawiac.

    No to może by choć jakiegoś sekretarza wysłał a nie całować klamkę
    kazał? Jeszcze się okazało, że jednak byłą potrzeba i znowu brzydko
    wyszło.

    > Otoz to. Kolega przesadza, biskup lepiej dobiera slowa :-)

    O na pewno, choć czasem im się wymknie. A nawet często im się.

> [...]
    > "niektore dzieci, ktorym rodzice poswiecaja za malo czasu, lgna do
    > innych doroslych, ktorzy je lubia. A to moze potem wywolac falszywe

    Problem w tym, że ww. to jest efekt wtórny ręki w majtkach, a nie
    pierwotna manifestacja problemu.

    > to nieglupie jest, a nawet madre podwojnie :-)

    Bardzo głupie, szczególnie głupotą inteligencji emocjonalnej, równie
    głupie piarowską, pomijając już moralność tzw. chrześcijańską.

> [...]
    > https://gazetawroclawska.pl/bardo-niegrzeczne-dzieci
    -zamykane-na-klucz/ar/147337
    > i co - organ nadzoru zawiadomil prokurature?

    Nie wiem, ale "Dom dziecka "Jutrzenka", prowadzony przez Zgromadzenie
    Sióstr Maryi Niepokalanej.

    Nb. są jeszcze jakieś większe (20++) domy dziecka prowadzone nie przez
    KK?

    --
    Marcin

  • 196. Data: 2021-10-16 09:21:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > sze ofiary to dziewczynki - w grupie wiekowej do 8 roku życia
    > wykorzystywane częściej niż ich rówieśnicy"

    Ale nie zgadza się suma! Jeżeli 80%, to chłopcy w wieku 11~16, zaś 23%
    (już mamy 103%) ci w wieku do 10 lat, to gdzie wzmiankowane dziewczynki
    i jakaś część tych w wieku 17 lat?

    --
    Robert Tomasik

  • 197. Data: 2021-10-16 12:18:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ale nie zgadza się suma! Jeżeli 80%, to chłopcy w wieku 11~16, zaś 23%
    > (już mamy 103%) ci w wieku do 10 lat, to gdzie wzmiankowane dziewczynki

    No faktycznie coś się nie zgadza. I weź tu zaufaj publikacji z uczelni
    katolickiej :) Pan się chyba pogubił bo tabelka jest dwuwymiarowa.

    Ale chociaż źródło dobrze podane:
    https://tile.loc.gov/storage-services/master/gdc/gdc
    ebookspublic/20/19/66/72/66/2019667266/2019667266.pd

    Zerknij na str. 53, górna tabelka (Table 3.5.4).

    ca 78% dla obojga płci dla przedziału 11-17 lat.

    --
    Marcin

  • 198. Data: 2021-10-16 14:43:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    ebookspublic/20/19/66/72/66/2019667266/2019667266.pd
    > Zerknij na str. 53, górna tabelka (Table 3.5.4).

    Źle zinterpretowałeś. Te procenty pod ilością przypadków, to procent
    chłopców / dziewczynek. W pionie masz 100%. Natomiast udziały procentowe
    poszczególnych grup wiekowych są na dole i poziomo też się zgadza i jest
    100%.

    Osobiście dziwi mnie, że więcej ofiar jest wśród chłopców, niż
    dziewczynek. Spodziewał bym się raczej odwrotnej sytuacji. No i 27% w
    grupie 17~17 też dziwna.

    --
    Robert Tomasik

  • 199. Data: 2021-10-16 14:57:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > chłopców / dziewczynek. W pionie masz 100%. Natomiast udziały
    > procentowe poszczególnych grup wiekowych są na dole i poziomo też się

    Niczego źle nie zinterpretowałem. Interpretuję jak napisałeś powyżej.

    > Osobiście dziwi mnie, że więcej ofiar jest wśród chłopców, niż
    > dziewczynek. Spodziewał bym się raczej odwrotnej sytuacji. No i 27% w
    > grupie 17~17 też dziwna.

    Jakby z lekka wskazuje na tendencje homoseksualne. Te 27% może wynikać z
    większej dojrzałości osób w przedziale 15-17%. Zapewne trudniej
    zbałąmucić a i większe ryzyko wpadki.

    --
    Marcin

  • 200. Data: 2021-10-16 15:08:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jakby z lekka wskazuje na tendencje homoseksualne. Te 27% może wynikać z
    > większej dojrzałości osób w przedziale 15-17%. Zapewne trudniej
    > zbałąmucić a i większe ryzyko wpadki.

    Albo po prostu bardziej świadoma decyzja. W wypadku 10 latka trudno tak
    to zinterpretować.

    --
    Robert Tomasik