  • 1. Data: 2021-10-04 09:18:35
    Temat: Czy więzienie-katownia USA/CIAO w Starych Kiejkutach to zbrodnia przeciw ludzkości?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    IMHO po interpretacjach co ma (już) być zbrodnią komunistyczną [B][C] powinno
    (już) być w sposób oczywisty IMHO. Szczególnie w kwestii nie podlegania
    przedawnieniu.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zbrodnia_przeciwko_lud
    zko%C5%9Bci
> [...]
    > innych zbrodni, które zostały zdefiniowane w Kodeksie Zbrodni przeciw
    > Ludzkości, będącego częścią Traktatu Rzymskiego, który stanowi
    > podstawę działania Międzynarodowego Trybunału Karnego.
    > Artykuł 7 Statutu Trybunału stanowi: 1. Dla celów niniejszego statutu
    > ,,zbrodnia przeciwko ludzkości" oznacza którykolwiek z następujących
    > czynów, popełniony w ramach rozległego lub systematycznego, świadomego
    > ataku skierowanego przeciwko ludności cywilnej: [...]
    > (e) uwięzienie lub inne dotkliwe pozbawienie wolności fizycznej z
    > naruszeniem podstawowych reguł prawa międzynarodowego;

    [B] https://wyborcza.pl/7,75398,26571869,zbrodnia-komuni
    styczna-jozefa-iwulskiego-za-co-pis-msci-sie.html

    [C] https://pl.wikipedia.org/wiki/Zbrodnia_komunistyczna

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-10-04 10:05:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2021 o 09:18, A. Filip pisze:
    > IMHO po interpretacjach co ma (już) być zbrodnią komunistyczną [B][C] powinno
    > (już) być w sposób oczywisty IMHO. Szczególnie w kwestii nie podlegania
    > przedawnieniu.

    O ile w odniesieniu do Kiejkut uważam, że ktoś powinien za to ponieść
    odpowiedzialność karną, bowiem na terenie Polskie więziliśmy ludzi bez
    prawomocnej decyzji sądu, to w odniesieniu do wzmiankowanego niżej
    sędziego to jakaś niedorzeczność. Było prawo zabraniające kolportowania
    ulotek, były proces, był prawomocny wyrok. Przecież idąc tym tokiem
    rozumowania, to można wszystkich sędziów orzekających w sądach karnych
    ścigać, bo pewnie każdy z nich kogoś skazał i był to cywil.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-10-04 10:17:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 10:05:07 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > O ile w odniesieniu do Kiejkut uważam, że ktoś powinien za to ponieść
    > odpowiedzialność karną, bowiem na terenie Polskie więziliśmy ludzi bez
    > prawomocnej decyzji sądu,

    Ale moze to eksterytorialny teren USA byl, jak ambasada czy bazy
    wojskowe ?

    > to w odniesieniu do wzmiankowanego niżej
    > sędziego to jakaś niedorzeczność. Było prawo zabraniające kolportowania
    > ulotek, były proces, był prawomocny wyrok.

    Kiedy wlasnie nie, bo prawa zabraniajacego ulotek ponoc nie bylo.

    > Przecież idąc tym tokiem
    > rozumowania, to można wszystkich sędziów orzekających w sądach karnych
    > ścigać, bo pewnie każdy z nich kogoś skazał i był to cywil.

    No a co pis robi?
    Chce scigac, jesli wyrok bedzie nie po mysli zera ...

    J.

  • 4. Data: 2021-10-04 10:33:32
    Temat: Re: Sądowa zbrodnia komunistyczna obecnie sędziego SN (według oskarżenia IPN)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > rozumowania, to można wszystkich sędziów orzekających w sądach karnych
    > ścigać, bo pewnie każdy z nich kogoś skazał i był to cywil.

    Jak dla mnie to jest (politycznie) sprawa z gatunku najlepiej wygrać ale
    "prawnie formalnie przegrać ale z (politycznym) zyskiem" dość ławo też można.

    Ja obstawiam że chodzi o postawienie obrońców sędziowskiej niezależności
    (w tym KE/UE/TSUE i reszty "najwyższej kasty") na pozycji obrońców
    podobnych wyroków i sędziów komuny. Oskarżyciele mogą polecieć po linii
    "Jesteśmy przekonani że *to sądy* powinny rozstrzygnąć", takiego
    podejścia mi się czepić łatwo nie jest.

    W niektórych sprawach chodzi nie tylko o to by wygrać *w sądzie*.
    IMHO to jest taka sprawa.

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2021-10-04 11:11:39
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale moze to eksterytorialny teren USA byl, jak ambasada czy bazy
    > wojskowe ?
    > [...]

    Czy gdy USA więziło i torturowało w ambasadzie USA w Warszawie a Polska
    nie zerwała stosunków dyplomatycznych z USA (wypierdoliła ambasady) to
    byłaby odpowiedzialna po linii przyzwolenia (tolerowania mimo możliwości
    zakończenia)?

    Twój argument "osłabia i utrudnia" oskarżenie "strony RP3".
    Tyle że ni złamanego wuja nie uniemożliwia IMHO.

    Jeśli *wywiad RP3* naprawdę nie wiedział co się dzieje w jego własnym
    ośrodku to całe jego kierownictwo jest do wywalenia na zbity pysk i
    pozbawienia emerytur za *niewybaczalną* niekompetencje. Ja osobiście
    traktuje gadki "my nie wiedzieliśmy" jako tanie wykręty które w sądzie
    przejdą tylko przy "oskarżaniu na odczepnego".

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2021-10-04 11:24:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 04 Oct 2021 11:11:39 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

> [...]
    > nie zerwała stosunków dyplomatycznych z USA (wypierdoliła ambasady) to
    > byłaby odpowiedzialna po linii przyzwolenia (tolerowania mimo możliwości

    No to patrz na Kube ... to dopiero zbrodniarze :-)

> [...]
    > Jeśli *wywiad RP3* naprawdę nie wiedział co się dzieje w jego własnym
    > ośrodku to całe jego kierownictwo jest do wywalenia na zbity pysk i

    Lepper jakos sie dowiedzial.
    A z drugiej strony - jesli osrodek przekazali w calosci, to co sie
    dziwic, ze nie wiedzieli.
    Ewentualnie - dostali wyrazny rozkaz, ze wszystko co sie tam dzieje
    to tajne, wiec ... mozna zameldowac przelozonemu ? :-)

    > pozbawienia emerytur za *niewybaczalną* niekompetencje. Ja osobiście
    > traktuje gadki "my nie wiedzieliśmy" jako tanie wykręty które w sądzie
    > przejdą tylko przy "oskarżaniu na odczepnego".

    Co by nie mowic - "my Polacy" to nie wiedzielismy, poki Lepper nie
    oglosil, a i wtedy wielu mu nie uwierzylo.

    Podobnie w czasie IIws - hitlerowcy sie mordowaniem Zydow nie
    chwalili, wiec wielu Niemcow nie wiedzialo.
    Ba - przeciez nasz wywiad zebral informacje i czlonkow sojuszniczych
    rzadow przekazal ... i oni tez woleli do ukryc.

    A jednak ... Schindler chyba cos tam wiedzial, dunskie wladze tez sie
    jakos dowiedzialy ...

    A Stutthof - nie byl obozem zaglady, wiec nawet jak sekretarka
    wypelniala dzienne raporty smiertelnosci i widziala tam powiedzmy 30
    osob, to co miala myslec?
    Szczegolnie, jak jeszcze byla przyczyna zgonu, i tam jakies
    "naturalne", "tyfus", "rozstrzelanie za kradziez" ...

    J.