  • 1. Data: 2021-10-04 20:05:37
    Temat: Co dzieje się na granicy
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    Posłuchajcie ze zrozumieniem tej kobiety z grupy Granica, Chlebem i Solą.
    https://youtu.be/GVxEsccaTCo?t=2488
    Do tej pory pomagała imigrantom w adaptacji w PL, a ta sytuacja jest dla
    niej nowa.
    Nr telefonu do fundacji jest cudzoziemcom znany, podobno cudzoziemcy w
    lesie wyszukują ten numer w smartfonach i telefonują do niej (tj. do
    fundacji) i opowiadają co się dzieje.

    Kilka elementów prawnych:
    jeśli SG złapie kogoś kto przybył nielegalnie, to zamknąć w ośrodku,
    zweryfikować i albo przyznać zalegalizować pobyt w PL, aby zastosować
    procedurę wydalenia

  • 2. Data: 2021-10-14 00:27:47
    Temat: Re: Co dzieje się na granicy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2021 o 20:05, Krzysztof kw1618 pisze:
    > Kilka elementów prawnych: jeśli SG złapie kogoś kto przybył
    > nielegalnie, to zamknąć w ośrodku, zweryfikować i albo przyznać
    > zalegalizować pobyt w PL, aby zastosować procedurę wydalenia

    Osoby, która nielegalnie przekroczyła granicę nie można zatrzymać w
    Ośrodku dla uchodźców. Po pierwsze jest sprawcą przestępstwa, zatem
    można ją tylko ewentualnie pozbawić wolności w areszcie. Po drugie nie
    jest potencjalnym uchodźcą, bowiem narusza prawo kraju pobytu.

    Odgrzebałem temat, bo zdaje się, że działania polskiej Straży Granicznej
    tak tu przez niektórych krytykowane odniosły skutek pozytywny. Białoruś
    zaprzestaje wydawanie wiz obywatelom Afganistanu, Egiptu, Iranu, Jemenu,
    Nigerii, Pakistanu i Syrii. Niektórych z nich wpuszcza, o ile posiadają
    wizę Unii Europejskiej. I generalnie chyba o to chodziło.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-10-14 00:34:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od niedawna myślałem, że sprawcę przestępstwa (lub nie) wskazuje sąd, a tu pacz Pan
    polucja...

    -----

  • 4. Data: 2021-10-14 06:30:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > można ją tylko ewentualnie pozbawić wolności w areszcie. Po drugie nie
    > jest potencjalnym uchodźcą, bowiem narusza prawo kraju pobytu.

    Ty tak na poważnie? Czy jak Marcin mówi trochę sobie jaja robisz jak dzejef?

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-10-14 11:13:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2021 o 00:34, ąćęłńóśźż pisze:
    > Od niedawna myślałem, że sprawcę przestępstwa (lub nie) wskazuje sąd, a
    > tu pacz Pan polucja...

    Skoro od niedawna, to wcześniej jak myślałeś? I co wpłynęło na to, że
    zacząłeś inaczej myśleć.

    Natomiast musisz musisz powód zatrzymania zatrzymanemu podać i trochę
    głupio by było, żeby policjant poinformował zatrzymanego, ze kiedyś sąd
    mu wyjaśni, czemu został zatrzymany.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-10-14 11:45:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Oct 2021 06:30:33 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ty tak na poważnie? Czy jak Marcin mówi trochę sobie jaja robisz jak dzejef?

    Przestań się czepiać człowieka, któremu ukazują się księża z monstrancją.
    On żyje w swoim świecie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2021-10-14 14:07:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >nie
    >jest potencjalnym uchodźcą, bowiem narusza prawo kraju pobytu.

    Czyli Polski czy Białorusi ?

    >Odgrzebałem temat, bo zdaje się, że działania polskiej Straży
    >Granicznej
    >tak tu przez niektórych krytykowane odniosły skutek pozytywny.

    Za to z uporem prawdziwego kulsona ignorowales

    https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/zlozenie-wni
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:

    3. za pośrednictwem komendanta oddziału lub komendanta placówki
    Straży Granicznej,
    obejmującego terytorialnym zasięgiem działania siedzibę strzeżonego
    ośrodka strzeżonego,
    aresztu dla cudzoziemców, aresztu śledczego lub zakładu karnego -
    w przypadku, gdy osoba która chce złożyć wniosek udzielenie ochrony
    międzynarodowej
    przebywa w ww. miejscach detencji.

    A cytuje to juz chyba trzeci raz.

> [...]
    >posiadają
    >wizę Unii Europejskiej. I generalnie chyba o to chodziło.

    Chyba tak, pieprzyc Afganczykow.

    Tylko ... czy to zasluga naszej SG?
    Bo cos mi chodzi po glowie, ze pierwsze ograniczenia to jakos UE
    zalatwila.

    A ostatnie
    https://www.rp.pl/spoleczenstwo/art18999681-irak-wst
    rzymal-loty-na-bialorus

    ... tez zasluga UE?
    Musieli jakies wieksze pieniadze obiecac Irakowi :-)

    A pierwsze
    https://www.polskieradio24.pl/5/1223/Artykul/2787107
    ,Irak-zawiesza-loty-do-Minska-KE-moze-to-poprawic-sy
    tuacje-na-granicy-Litwy-i-Bialorusi

    Ale czy to rozwiazuje problem?
    Z Iraku na Bialorus mozna sie dostac roznymi lotami czy drogami ...

    Ukraina tez im wiz odmawia ?

    A to ciagle nie Afganczycy ...

    J.

  • 8. Data: 2021-10-14 14:42:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2021 o 14:07, J.F. pisze:

    > Czyli Polski czy Białorusi ?

    Polski na pewno. nie wiem, jaki jest status tej osoby na Białorusi. Ma
    ich wizę zapewne.

> [...]
    > aresztu śledczego lub zakładu karnego - w przypadku, gdy osoba która
    > chce złożyć wniosek udzielenie ochrony międzynarodowej przebywa w ww.

    A przebywała?

    > A cytuje to juz chyba trzeci raz.

    Widzę. Ale cytujesz to bezsensownie, bo ci ludzie w ośrodkach nie
    przebywają.

    > Chyba tak, pieprzyc Afganczykow.

    Każda z tych osób może złożyć wniosek w placówce dyplomatycznej w swoim
    kraju. Może również uciec przez granicę państwa, w którym jest zagrożona
    (a nie dowolną na świecie) i tam złożyć wniosek.

    > Tylko ... czy to zasluga naszej SG? Bo cos mi chodzi po glowie, ze
    > pierwsze ograniczenia to jakos UE zalatwila.

    Trudno powiedzieć, ale podobno się po prostu zapchali, bo nie mają co z
    tymi turystami zrobić.

> [...]
    tuacje-na-granicy-Litwy-i-Bialorusi
    > Ale czy to rozwiazuje problem? Z Iraku na Bialorus mozna sie dostac

    Bez wątpienia masz rację, tym nie mniej oni nie chcą na Białoruś.

    > Ukraina tez im wiz odmawia ?
    > A to ciagle nie Afganczycy ...

    Nie mam zielonego pojęcia. Generalnie większość krajów ma ograniczenia w
    wizach, czyli musisz mieć p oco do niego jechać i środki na powrót,

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-10-14 16:16:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Polski na pewno. nie wiem, jaki jest status tej osoby na Białorusi.
    >Ma
    >ich wizę zapewne.

    ale opuszczanie Bialorusi bez kontroli granicznej jest pewnie
    zakazane.

    No i co tam wpisal we wniosku wizowym?
    Turystyka? Oklamal wladze.

    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    >A przebywała?

    Proponowales zamkniecie w areszcie.

    >Widzę. Ale cytujesz to bezsensownie, bo ci ludzie w ośrodkach nie
    >przebywają.

    to przeczytaj pkt 2.

    Widac trzeba zawrocic przed dotarciem do placowki :-)

    >Każda z tych osób może złożyć wniosek w placówce dyplomatycznej w
    >swoim
    >kraju.

    Zostala w Afganistanie jeszcze jakas nasza placowka?

    No ale powiedzmy, ze zostala - kto bedzie szybszy - nasze wladze, czy
    talibowie?

    >Może również uciec przez granicę państwa, w którym jest zagrożona
    >(a nie dowolną na świecie) i tam złożyć wniosek.

    Pakistan blisko.
    Ale ... wniosek zlozy, a my powiemy "to problem Lukaszenki, co z nimi
    zrobic".

    >Trudno powiedzieć, ale podobno się po prostu zapchali, bo nie mają co
    >tymi turystami zrobić.

    I dlatego to Irak wstrzymal loty ...

> [...]
    tuacje-na-granicy-Litwy-i-Bialorusi

    >Bez wątpienia masz rację, tym nie mniej oni nie chcą na Białoruś.

    Skoro wczesniej chcieli, to i teraz dojada. i dalej do Niemiec.
    Chyba, ze faktycznie Bialorus ich nie wpusci ... ile to kosztowalo ?

    >Nie mam zielonego pojęcia. Generalnie większość krajów ma
    >ograniczenia w
    >wizach, czyli musisz mieć poco do niego jechać

    Turystyka.
    I to nawet prawda, bo w planach jeszcze Polska, Niemcy, moze Holandia
    :-)

    >i środki na powrót,

    Jakies tam pieniadze maja, skoro ich stac na samolot, na oplaty
    wizowe.

    J.

  • 10. Data: 2021-10-14 17:15:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.10.2021 o 16:16, J.F. pisze:
    > ale opuszczanie Bialorusi bez kontroli granicznej jest pewnie
    > zakazane.

    Pytanie, czy jest przestępstwem. Może być różnie. Tak, czy siak w tym
    wypadku kluczowym jest, czy legalnie przebywa na ich terenie.

    > No i co tam wpisal we wniosku wizowym? Turystyka? Oklamal wladze.

    Jak turystyka, to akurat bliskie prawdy, albowiem zwiedza okolice
    granicy. Może po prostu pomylił drogę i dlatego trzeba mu wskazać, gdzie
    jest Białoruś.

    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:
    > Proponowales zamkniecie w areszcie.

    No i pewnie z tego powodu powodu nie chcemy ich aresztować.

    > to przeczytaj pkt 2. Widac trzeba zawrocic przed dotarciem do
    > placowki :-)

    No więc najpierw zacytuję: "podczas pobytu na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej (należy zgłosić się do dowolnego oddziału lub
    placówki Straży Granicznej),". A później zwrócę Ci uwagę, że oni nie są
    na terenie Polski. Oni zbłądzili i są na Białorusi. Gdyby uznać, ze są w
    Polsce, to trzeba by było aresztować tymczasowo, wymierzyć wyrok i
    wydalić jako osobę niepożądaną, bowiem popełniającą tu przestępstwo.

    > Zostala w Afganistanie jeszcze jakas nasza placowka?

    Nie wiem, ale w sąsiednich na pewno jest kilka.

    > No ale powiedzmy, ze została - kto bedzie szybszy - nasze władze,
    > czy talibowie?

    > Pakistan blisko. Ale ... wniosek zlozy, a my powiemy "to problem
    > Lukaszenki, co z nimi zrobic".

    Czemu Łukaszenki? Raczej Pakistanu.

    > I dlatego to Irak wstrzymal loty ...

    Skoro im nie pozwalają "wyładować" pasażerów, to się nie dziwię. W sumie
    mogą sobie ich wozić w te i we wte, jak im pasuje.

    To zapraszamy i do nas.

    --
    Robert Tomasik