eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTuning legalny czy nie? › Re: Tuning legalny czy nie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tuning legalny czy nie?
    Date: Thu, 21 Jul 2005 04:55:30 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 32
    Message-ID: <dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl>
    References: <dblajf$n0g$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbm02s$f66$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dbm2p9$h8a$1@opal.futuro.pl> <dbmkbb$4gg$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ntwklan-62-233-254-13.devs.futuro.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1121914532 30634 62.233.254.13 (21 Jul 2005 02:55:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Jul 2005 02:55:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <dbmkbb$4gg$1@inews.gazeta.pl>
    X-Enigmail-Version: 0.86.0.0
    X-Enigmail-Supports: pgp-inline, pgp-mime
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:313973
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik wrote:

    >>Niewłaściwe? Zgodne ze zleceniem i wiedzą techniczną.
    >
    > Moim zdaniem - bo nie chce mi się szukać w ustawach - gdyby producent
    > przewidział taką możliwość oficjalnie, to wówczas nie dostał by
    > homologacji. Bo ta wiąże się z tego co pamiętam z trwałym ograniczeniem
    > prędkości. A co to za trwałe, jak instrukcja naprawy przewiduje, ze się
    > usuwa przeszkodę przy przeglądzie.

    Ograniczenie prędkości jest ograniczeniem sztucznym. Z reguły jest to
    odcięcie 'wyrosta robaczkowego' pogarszającego pracę wydechu czy wręcz
    wyłączenie blokady na układzie zapłonowym.

    >>Bez przesady. Współczesne skutery są konstruowane ze sporym zapasem.
    >>Często modele o trzykrotnie wyższej pojemności mają prawie dokładnie
    >>takie same komponenty (przynajmniej te związane z układem jezdnym).
    >>Gdyby się coś urywało, takie firmy jak Malossi czy LeoVince by dawno
    >>temu splajtowały.
    >
    > Współczynnik bezpieczeństwa w wypadku dźwigu oscyluje koło 4x. Ale jak
    > założysz 110% nominału i dźwig wywracając się zabije kogoś, to siedzieć
    > pójdzie hakowy i operator, a nie konstruktor. Współczynniki
    > bezpieczeństwa są po to, by podnosić bezpieczeństwo, a nie osiągi
    > urządzenia.

    Ale w tym przypadku - używając analogii - dźwig jest identyczny, tylko
    ma rozregulowany silnik. Ewentualnie minimalnie lżejszy i sporo słabszy.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1