eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTuning legalny czy nie? › Re: Tuning legalny czy nie?
  • Data: 2005-07-21 23:24:47
    Temat: Re: Tuning legalny czy nie?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Robert Tomasik wrote:

    >>Ograniczenie prędkości jest ograniczeniem sztucznym. Z reguły jest to
    >>odcięcie 'wyrosta robaczkowego' pogarszającego pracę wydechu czy wręcz
    >>wyłączenie blokady na układzie zapłonowym.
    >
    > Być moze sztucznym, ale jest. Wychodząc z powyższego załozenia, to można
    > by było sobie samolot zrobić i nim latać uznajać, że przecież to tylko
    > motorower ze skrzydłami.

    Jeśli pokażesz mi kontrukcję, która po zdjęciu blokady z wydechu lub
    układu zapłonowego rozwija skrzydła i wznosi się w powietrze, to
    pogadamy o Twojej powyższej teorii ;)

    [ciach]

    >>>pójdzie hakowy i operator, a nie konstruktor. Współczynniki
    >>>bezpieczeństwa są po to, by podnosić bezpieczeństwo, a nie osiągi
    >>>urządzenia.
    >>
    >>Ale w tym przypadku - używając analogii - dźwig jest identyczny, tylko
    >>ma rozregulowany silnik. Ewentualnie minimalnie lżejszy i sporo
    >> słabszy.
    >
    > W dźwigu dokładnie w ten sam sposób się to realizuje. Moc silnika dźwigu
    > z powodzeniem wystarcza do wywołania utraty przez niego stateczności.
    > Jest specjalne urządzenie, które zapobiega temu. Przy napędzie

    Nie zrozumiałeś. W przypadku blokowanych skuterów jest tak, jakbyś wziął
    dźwig zdolny bezpiecznie unieść półtorej tony i z przyczyn np.
    formalnych (bo powiedzmy dźwig o zbyt dużej nośności jest - załóżmy
    hipotetycznie - obciążony dodatkowym podatkiem) rozregulował silnik tak,
    że dźwik nie będzie miał siły wykorzystać swojej pełnej, bezpiecznej
    nośności.

    Współczesne motorowery są konstruowane i testowane pod kątem swoich
    maksymalnych możliwości - blokady są tylko po to, żeby to formalnie były
    motorowery i żeby dzięki temu więcej ich móc sprzedać.

    Powiem więcej - taki motorower ma lepsze hamulce, zawieszenie i ogólnie
    konstrukcję, niż np. 'prawdziwy motocykl' sprzed pół wieku. Porównaj
    sobie masę i prędkości osiągane przez 'ruskie boksery' z ich żałosnymi
    hamulcami bębnowymi oraz masę, prędkości (nawet po odblokwaniu czy
    tuningu) z hamulcami przeciętnego współczesnego motoroweru. Ruski bokser
    będzie trudniejszy do wyhamowania. A nie daj Boże będzie miał jeszcze
    kosz bez hamulca... Odblokowany motorower to przy tym pikuś.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1