  • Data: 2005-07-22 00:29:43
    Temat: Re: Tuning legalny czy nie?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > W wypadku ujawnienia na drodze przez policjanta taka przeróbka
    > kwalifikuje się do zatrzymania dowodu rejestracyjnego i ukarania
    > mandatem za jazdę niesprawnym motorowerem. Niesprawnym, bo nie działa w

    Tylko powiedz mi, jak policjat odróżni na drodze taką przeróbkę od np.
    jazdy z górki z wiatrem przy małym obciążeniu?

    Nie ma siły - jeśli coś przy pełnym obiciążeniu (które notabene jest
    większe od jegomasy własnej!) pod górkę pod wiatr (albo niech będzie że
    po równym i przy bezwietrznej pogodzie) pojedzie 45km/h, to przy
    minimalnm obciążeniu z wiatrem pojedzie DUŻO szybciej. Już nie
    wspominając, co się będzie działo przy jeździe z górki.

    A cały problem wynika z tego, że jakiś bęcwał wymyślił limit prędkości,
    zamiast limitować moc na kole...

    > nim jeden z układów i tyle. Faktem jest, ze w praktyce nikt tego nie
    > sprawdza raczej. Ale to może mieć kluczowe znaczenie na przykład przy
    > odszkodowaniu. W polisach jest, ze pojazd ma być sprawny. Jak

    Poprawka: ma mieć aktualne badania techniczne (inaczej odmawialiby
    wypłaty ubezpieczenia przy np. awarii klimatyzacji). Motorower ma zawsze
    - bo jego badanie techniczne jest jednorazowe i bezterminowe :)

    > ubezpieczyciel wyczai taką przeróbkę, to ma argument do niewypłacenia
    > odszkodowania na przykład. Wbrew pozorom problemów może być sporo.

    Zwłaszcza dla ubezpieczyciela - jeśli nie została zwiększona pojemność
    skokowa. Jak udowodni, że dany rozbity wrak faktycznie był w stanie po
    równej drodze z pełnym obciążeniem pojechać ponad 45km/h? Wszak blokada
    mogła się uszkodzić przy 'zdarzeniu drogowym' - są blokady ograniczające
    maksymalne obroty w układzie zapłonowym, które można wyłączyć przy np.
    udziale w wyścigach (nikt nie mówi, że blokada musi być stała - tylko
    uczestnicząc w ruchu podpadającym pod ustawę - czyli po drogach
    publicznych - motorower nie powinien być w stanie pojechać ponad 45km/h).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)