eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTuning legalny czy nie? › Re: Tuning legalny czy nie?
  • Data: 2005-07-22 00:20:06
    Temat: Re: Tuning legalny czy nie?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Robert Tomasik wrote:

    > Dokad ich życie nie zmusi. ASO jest niejako przedstawicielem producenta.
    > Gdyby dowieść, że motorowej jest tak naprawdę motocyklem, to producent
    > ryzykuje utratą homologacji. Utopi wówczas ASO sam siebie ratując.

    Nie jest motocyklem, bo jest - zgodnie z warunkami technicznymi na
    'motorower' - zdławiony.

    > Albo kółko sie odkręci i motorowerzysta przy 100 km/h sie zabije.
    > Rodzice uderzą do producenta, a ten wykarze, ze kółeczko odpadło, bo
    > ktoś to i owo zdemontował. I kto bedzie odpowiadał? ASO. Tak więc

    Równie dobrze można wykazać, że odpadło, bo ktoś przemalował karoserię ;)

    > legalnei tego robić nie można na analogicznej zasadzie, jak nie mozna
    > zdemontować hamulca.

    A kto tu mówi o demontowaniu hamulca?

    >>>przeze mnie powodów nie mogą przewidywać odłączania tego urządzenia,
    >>>toteż działanie z nimi sprzeczne można uznać niemal za pewnik.
    >>
    >>Patrz wyżej :)
    >
    > Nie mogą oficjalnie przewidzieć, bo by homologacji nie dostali na
    > Polskę.

    Ale homologacji nie przeszkadza, ile by wytrzymał pojazd i do jakiej
    kategorii by należał bez zakładania blokady. Homologację interesuje,
    jakie parametry ma dostarczany pojazd - a nie, jakie w praktyce by
    wytrzymał po de facto prawidłowym ustawieniu silnika.

    [ciach]

    >>Ale jeżdżącym szybciej niż "przewidział producent".
    >
    > Ale samochodem. Ma homologację na samochód i jest samochodem. Zobacz
    > jakie skutki ma zmiana samochodów osobowych na ciężarowe. Kupujących się
    > nikt nie czepia poza VAT-em. Ale kilku przerabiających jest już po
    > wyrokach.

    Mających cokolwiek wspólnego z odpadającymi z powodu "nadmiernej jak na
    samochód ciężarowy" prędkości? ;->

    >>>Spróbuj go stuningować poprzez pozbawienie hamulców i
    >>>przekonaj mnie, ze to zgodne z przepisami.
    >>
    >>Co równasz pięść do nosa? Hamulce nie są demontowane. Ba! Wśród części
    >>tuningowych są także mocniejsze hamulce.
    >
    > Chodzi mi o zasadę. Tuningowac możesz tylko dotąd, dokąd nie naruszysz
    > prawa. Motorower ma mieć hamulce o określonej skuteczności. Możesz je
    > zmienić, byle miały tę skuteczność.

    I mają. Nawet te fabryczne hamulce współczesnych motorowerów są lepsze,
    od fabrycznych hamulców motocykli sprzed np. 30 lat.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1