  • Data: 2005-07-20 22:48:18
    Temat: Re: Tuning legalny czy nie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:dbm2p9$h8a$1@opal.futuro.pl...

    > Niewłaściwe? Zgodne ze zleceniem i wiedzą techniczną.

    Moim zdaniem - bo nie chce mi się szukać w ustawach - gdyby producent
    przewidział taką możliwość oficjalnie, to wówczas nie dostał by
    homologacji. Bo ta wiąże się z tego co pamiętam z trwałym ograniczeniem
    prędkości. A co to za trwałe, jak instrukcja naprawy przewiduje, ze się
    usuwa przeszkodę przy przeglądzie.

    > Bez przesady. Współczesne skutery są konstruowane ze sporym zapasem.
    > Często modele o trzykrotnie wyższej pojemności mają prawie dokładnie
    > takie same komponenty (przynajmniej te związane z układem jezdnym).
    > Gdyby się coś urywało, takie firmy jak Malossi czy LeoVince by dawno
    > temu splajtowały.

    Współczynnik bezpieczeństwa w wypadku dźwigu oscyluje koło 4x. Ale jak
    założysz 110% nominału i dźwig wywracając się zabije kogoś, to siedzieć
    pójdzie hakowy i operator, a nie konstruktor. Współczynniki
    bezpieczeństwa są po to, by podnosić bezpieczeństwo, a nie osiągi
    urządzenia.