eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTuning legalny czy nie? › Re: Tuning legalny czy nie?
  • Data: 2005-07-21 19:56:25
    Temat: Re: Tuning legalny czy nie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl...

    > Ograniczenie prędkości jest ograniczeniem sztucznym. Z reguły jest to
    > odcięcie 'wyrosta robaczkowego' pogarszającego pracę wydechu czy wręcz
    > wyłączenie blokady na układzie zapłonowym.

    Być moze sztucznym, ale jest. Wychodząc z powyższego załozenia, to można
    by było sobie samolot zrobić i nim latać uznajać, że przecież to tylko
    motorower ze skrzydłami.

    > > Współczynnik bezpieczeństwa w wypadku dźwigu oscyluje koło 4x. Ale
    jak
    > > założysz 110% nominału i dźwig wywracając się zabije kogoś, to
    siedzieć
    > > pójdzie hakowy i operator, a nie konstruktor. Współczynniki
    > > bezpieczeństwa są po to, by podnosić bezpieczeństwo, a nie osiągi
    > > urządzenia.
    >
    > Ale w tym przypadku - używając analogii - dźwig jest identyczny, tylko
    > ma rozregulowany silnik. Ewentualnie minimalnie lżejszy i sporo
    słabszy.

    W dźwigu dokładnie w ten sam sposób się to realizuje. Moc silnika dźwigu
    z powodzeniem wystarcza do wywołania utraty przez niego stateczności.
    Jest specjalne urządzenie, które zapobiega temu. Przy napędzie
    elektrycznym na przykład odcina prąd. W niektórych wypadkach to
    urządzenie się wyłącza. Ale to normują przepisy. Jeśli podczas pracy
    operator sobie to wyłączy i dojdzie do wypadku, to może się do woli
    zastrzegać, ze z obliczeń wynikało, że wytrzyma.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1