  • 1. Data: 2012-03-18 18:39:07
    Temat: Trzy pasy ruchu na skrzyzowaniu.
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.
    Nie wiem, czy uda mi sie jasno opisac, o co mi chodzi, a chodzi o sprawe
    bardzo wazna, bo o prawdopodobienstwo wystepowania wypadkow drogowych.
    Wyobrazcie sobie skrzyzowanie, do ktorego ze wszystkich stron dochodza ulice
    czteropasmowe. Po dwa pasy w kazda strone. Blisko skrzyzowania zostal
    dolozony trzeci, wewnetrzny pas do skretu w lewo. Dotychczas w takim
    przypadku bylo tak, ze prawy pas byl do jazdy prosto )i skretu w prawo),
    srodkowy do jazdy prosto, i ewentualnie skretu w lewo, a lewy - ten trzceci
    dodany - do skretu w lewo. W ten sposob mielismy dwa pasy do jazdy prosto.
    Ale u mnie w miescie niedawno radni sobie przypomnieli, ze istnieje przepis
    mowiacy, ze nalezy sie poruszac jak najblizej prawej krawedzi jezdni. A
    zaczynaja zmieniac organizacje ruchu na skrzyzowaniach. Teraz jest tak, ze
    srodkowy pas juz nie jest do jazdy na wprost, a jedynie do skrecania w lewo.
    Czyli mamy: prawy pas do jazdy prosto, (i skretu w prawo), a srodkowy i lewy
    do skretu w lewo. NIBY wszystko jest OK. Z jednym drobnym zastrzezeniem.
    Otoz wytwarza sie taka sytuacja, ze jada samochody dwoma pasami, a
    kilkadziesiat metrow przed skrzyzowaniem nagle sie okazuje, ze prosto mozna
    jechac tylko jednym - prawym pasem, wiec ci z lewego pasa zaczynaja sie
    wciskac na prawy. Robi sie balagan, sa stluczki itp. I tu moje pytanie. Czy
    taka organizacja ruchu, gdzie mamy na krzyzowce srodkowy pas do jazdy na
    wprost rzeczywiscie jest sprzeczna z przepisami?

  • 2. Data: 2012-03-18 18:56:59
    Temat: Re: Trzy pasy ruchu na skrzyzowaniu.
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Sunday, 18 March 2012 19:39:07 UTC+1, Ajgor wrote:
> [...]
    > taka organizacja ruchu, gdzie mamy na krzyzowce srodkowy pas do jazdy na
    > wprost rzeczywiscie jest sprzeczna z przepisami?

    Domyślnie nie, ale o wszystkim decyduje organizacja i oznaczenia na konkretnym
    skrzyżowaniu.

    AdamK

  • 3. Data: 2012-03-18 19:05:01
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    sion-forums@yniz5...
> [...]
    > wprost rzeczywiscie jest sprzeczna z przepisami?

    Domyślnie nie, ale o wszystkim decyduje organizacja i oznaczenia na

    No własnie o to mni chodzi, czy taka organizacja, gdzie srodkowy pas jest do
    jazdy w lewo, i NA WPROST, jest zgodna z prawem, czy nie.
    Bo ewidentnie srodkowy pas tylko do jazdy w lewo stwarza zagrozenie. Mieli
    bysmy sytuacje, gdzie przepis stwarza zagorzenie ludzkiego zycia.

    A przy okazji inna sytuacja. Jesli mamy znak STOP na przyklad przed
    przejazdem kolejowym. W ktorym miejscu powinnismy sie zatrzymac? Przed
    znakiem? Czy mozemy zaz nakiem? A jesli PRZED, to co w sytuacji, kiedy
    stojac przed znakiem nie widzimy czesci torów? U mnie w miescie jest takie
    jedno miejsce.
    Stojac przed znakiem nie widac torow z prawej strony, bo tory ida ukosem, i
    w dodatku znak jest pod mostem. Trzeba minac znak, i zatrzymac sie kilka
    metrow dalej. Jak egzaminatorzy na prawko chca kogos uwalic, to go tam
    prowadza ;)
    Ale to ostatnie pytanie to tylko z ciekawosci.

  • 4. Data: 2012-03-18 19:19:17
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-18 20:05, Ajgor wrote:

    > No w?asnie o to mni chodzi, czy taka organizacja, gdzie srodkowy pas jest do
    > jazdy w lewo, i NA WPROST, jest zgodna z prawem, czy nie.

    Zgodna i często stosowana.

> [...]
    > w dodatku znak jest pod mostem. Trzeba minac znak, i zatrzymac sie kilka
    > metrow dalej. Jak egzaminatorzy na prawko chca kogos uwalic, to go tam

    Jak nie ma lini zatrzymania, chyba przed znakiem, a potem ewentualnie
    drugi raz;)

    Shrek

  • 5. Data: 2012-03-18 19:28:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/18/2012 1:39 PM, Ajgor wrote:
    > Czy
    > taka organizacja ruchu, gdzie mamy na krzyzowce srodkowy pas do jazdy na
    > wprost rzeczywiscie jest sprzeczna z przepisami?

    Gdziesz jest przepis w jakimś rozporządzeniu, że ilość pasów na
    skrzyżowaniu nie może być mniejsza niż ilość pasów dojeżdżających do
    krzyżowania.
    Pod tym względem byłoby to niezgodne z jakimiś tam odgórnymi przepisami.

    Googlaj hasło obwodnica, wrocław długołęka , albo zapytaj na
    p.r.wroclaw. Z jakieś pół roku temu to było.

  • 6. Data: 2012-03-19 06:57:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.03.2012 20:05, Ajgor pisze:

    > A przy okazji inna sytuacja. Jesli mamy znak STOP na przyklad przed
    > przejazdem kolejowym. W ktorym miejscu powinnismy sie zatrzymac? Przed
    > znakiem? Czy mozemy zaz nakiem? A jesli PRZED, to co w sytuacji, kiedy

    Czy ty w ogóle masz prawo jazdy?

  • 7. Data: 2012-03-19 09:49:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Mar 2012, witek wrote:

    > Gdziesz jest przepis w jakimś rozporządzeniu, że ilość pasów na skrzyżowaniu
    > nie może być mniejsza niż ilość pasów dojeżdżających do krzyżowania.

    Należy to rozumiec jako "dla każdego kierunku oddzielnie" czy jak?
    (bo pasów mamy dwa, na skrzyżowaniu trzy, więc *ten* wymóg liczony
    globalnie jest spełniony, a z kolei niezbyt logicznie wygladałoby
    jesliby 4-pasowa jezdnia wymagała 4 pasów do jazdy w każdym kierunku,
    więc usiłuje dojsc czego miałaby dotyczyć regulacja).

    > Googlaj hasło obwodnica, wrocław długołęka

    Acha.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-03-19 10:45:49
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i w dodatku znak jest pod mostem. Trzeba minac znak, i zatrzymac sie kilka
    > metrow dalej. Jak egzaminatorzy na prawko chca kogos uwalic, to go tam

    Stajesz w takim miejscu (_bezpiecznym_dla siebie i innych użytkowników), z
    którego jesteś w stanie dokładnie i bez problemu ocenić, czy możesz jechac
    dalej. Czy to będzie przed, obok czy za znakiem, to już kwestia postawienia
    znaku - inaczej przy skrzyżowaniach, inaczej przed przejazdem. Poza tym nie
    zawsze jest postawiony zgodnie z zasadami logiki i zdrowego rozsądku, bo
    stawiają go tylko ludzie ;-)
    Przynajmniej mnie tak uczono i tak wbijano do głowy na kursie fafnaście lat
    temu.

    N.

  • 9. Data: 2012-03-19 12:19:44
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości

    > Czy ty w ogóle masz prawo jazdy?

    Oczywiście, że mam, i za soba ponad 20 lat bezwypadkowej jazdy, i ani
    jednego mandatu.
    (No.. Jeden, jak kiedyś w dzień zapomniałem świateł włączyć:) Zapłaciłem
    wtedy 80zł).
    Chodzi o to, że u nas w mieście jest głośno o tym miejscu. Jak zatrzymasz
    się przed znakiem, i później pojedziesz,
    to cię uwalą, że nie widziałeś torów z prawej strony. Jak się zatrzymasz ZA
    znakiem, ale w miejscu, gdzie tory widać, to Cię uwalą
    za nie zatrzymanie przed znakiem. Jedyne wyjście, to zatrzymać się dwa razy.
    Tylko, że tego ich nikt nie uczy.

    Ale akurat to nie było głównym tematem tego wątku. Ważniejsze dla mnie sa te
    pasy.
    A pytam o to, bo niedługo prawdopodobnie będzie spotkanie prezydenta miasta
    z mieszkańcami,
    i chciał bym tą kwestię poruszyć, ale musze wiedzieć, jak sprawa wygląda od
    strony prawnej.
    Zreszta nie tylko ta kwestie. W kilku miejscach sa idiotycznie ustawione
    swiatla (piesi majac zielone swiatlo wchodza prosto pod kola
    samochodow, ktore... tez maja zielone :)

  • 10. Data: 2012-03-19 12:41:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.03.2012 13:19, Ajgor pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że mam, i za soba ponad 20 lat bezwypadkowej jazdy, i ani
    > jednego mandatu.

    To skąd tak idiotyczne pytania?

    Przepisy bardzo wyraźnie określają, gdzie należy się zatrzymać.