  • 1. Data: 2023-09-06 23:28:42
    Temat: Europejski Trybunał "Sprawiedliwości" o pushback-ach imigrantów ze współudziałem Frontex-u [2016]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-66715734
> [...]
    > cannot be held liable for any damage," the Court ruled. [...]
    > Eleven days after arriving in Greece, their lawyers say the family was
    > put on a plane to Turkey by Frontex and the Greek authorities "without
    > having being able to apply for asylum and without an expulsion
    > decision". [...]
    > Frontex said it *now* required EU member states to confirm that people
    > had been given the chance "to seek international protection and their
    > applications had been properly processed in line with EU laws". [...]

    Sprawiedliwości musi być po UE stronie, nieprawdaż?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2023-09-07 00:42:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.09.2023 o 23:28, A. Filip pisze:
    > Sprawiedliwości musi być po UE stronie, nieprawdaż?

    Uważam, że dokąd nie będzie się z automatu deportować nielegalnych
    imigrantów, a ewentualnie rozpatrywać wniosków złożonych legalnie przed
    wjazdem, to nikt tego nie opanuje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-09-07 07:36:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Uważam, że dokąd nie będzie się z automatu deportować nielegalnych
    > imigrantów, a ewentualnie rozpatrywać wniosków złożonych legalnie
    > przed wjazdem, to nikt tego nie opanuje.

    Czyż w wersji UE kanonicznej jakby nie przybyli to powinni móc złożyć
    wniosek który powinien być w sposób właściwy rozpatrzony, nieprawdaż?

    Zresztą w tym przypadku prawno-politycznie zręczniej jest lecieć po
    linii "cofnięcia do bezpiecznego kraju tranzytowego (Turcji)".
    Tyle że Polska chyba się nie będzie rwać uznać Białoruś za kraj
    bezpieczny a nawet jak uzna (o dziwo) to Łukaszka może (dosłownie) kilku
    imigrantów cofnąć "(niby) za sprawy karne" do reżimu pochodzenia żeby
    siedzieć okrakiem na płocie.

    BTW Ilu Ukraińców poprosiło o azyl _polityczny_ w Polsce *jak trwa wojna* ?
    Jak _żaden_ to będzie świecki statystyczny cud IMHO.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2023-09-07 08:52:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2023 o 07:36, A. Filip pisze:
    > Czyż w wersji UE kanonicznej jakby nie przybyli to powinni móc złożyć
    > wniosek który powinien być w sposób właściwy rozpatrzony, nieprawdaż?

    Uważam, że jeśli osoba przybywa nielegalnie, to z naruszeniem prawa.
    Generalne założenie jest takie, że nie pozwalamy na pobyt osób
    zagrażających bezpieczeństwu. Jeśli osoba zaczyna swój pobyt od łamania
    prawa, to chyba są powody do niepokoju.

    Wiesz, to tak jakbym domagał się, by osoba, która wybiła okno i wlazła
    do Twojego salonu siedziała sobie tam na tam na Twój koszt do czasu, jak
    nie stwierdzimy urzędowo, że nie może tam siedzieć, a my mamy
    administracyjnie na to 30 dni.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-09-07 09:28:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > do Twojego salonu siedziała sobie tam na tam na Twój koszt do czasu,
    > jak nie stwierdzimy urzędowo, że nie może tam siedzieć, a my mamy

    Jak rozumiem twoja "sugestia" według konwencji o uchodźcach:
    1. Nie ma zastosowania w przypadku uchodźców bezpośrednich
    [pierwsza przekroczona granica [RP3 uchodźcy _bezpośredni_ z
    Rosji (Kaliningrad), Białorusi i Ukrainy]
    2. Może mieć zastosowanie w przypadku uchodźców z tranzytu przez
    bezpieczny kraj trzeci. Tyle że do _formalnego_ wystękania że
    Białoruś to "(wystarczająco) bezpieczny kraj trzeci" _jeszcze_ nikt
    poważny+ się nie rwie AFAIK. Wystękania przez RP3 kiedyś w
    przyszłości że tak niby jest dla uchodźców "tranzytem z daleka" ja
    nie całkiem wykluczam.

    Rozważania o przypadkach ze słabym przełożeniem na RP3 zostawiam innym.

    Prawnik który przemilcza *kluczowe* domniemania daleko nie zajedzie
    i za łatwo może wyjść na ostatniego skurwysyna *gdy nie musi*

    IMHO Łukaszka już udowodnił że UE "była dobra" jak były setki uchodźców
    rocznie albo trzeba było Orbana opierdalać. Jak jest (poważne) ryzyko
    setek tysięcy uchodźców rocznie latami to nawet EUR oszołomy mogą
    otrzeźwieć.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2023-09-07 09:50:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2023 o 09:28, A. Filip pisze:

> [...]
    > ma zastosowania w przypadku uchodźców bezpośrednich [pierwsza
    > przekroczona granica [RP3 uchodźcy _bezpośredni_ z Rosji

    Ale to oczywista oczywistość. Ja, to bym nawet zrozumiał pojedynczych z
    Afryki. Ale tu po socjal walą całe narody. Działa to tak, ze wioska się
    zrzuca na "desantowca", zaś on później korzystając z różnicy siły
    nabywczej pieniędzy tu i tam spłaca dług wysyłając tam socjal z Europy.
    Kilka dolarów Europie (nawet Polsce) wiele nie znaczy, ale tam w Afryce
    to masa kasy.

> [...]
    > poważny+ się nie rwie AFAIK. Wystękania przez RP3 kiedyś w
    > przyszłości że tak niby jest dla uchodźców "tranzytem z daleka" ja

    Jeśli obywatel Białorusi uciekając przed rządem tamtego kraju wpadnie do
    Polski, to oczywiście należny go ratować. Ale jak facet z Syrii
    (przykładowo) specjalnie lezie na Białoruś, to chyba nie uważał sam tego
    kraju za jakiś szczególnie niebezpieczny. Czemu my mamy nie szanować
    jego przekonania. Volenti non fit iniuria.

> [...]
    > uchodźców rocznie albo trzeba było Orbana opierdalać. Jak jest
    > (poważne) ryzyko setek tysięcy uchodźców rocznie latami to nawet EUR

    Dokładnie, choć chyba to bardziej złożone. Problemem nie są osoby
    uciekające przed represjami czy z powodu wojny. Uważam, że wszyscy
    udają, że tego nie widzaą. Pamiętasz, jak sprzeciw wzbudził pomysł
    identyfikacji tych ludzi, choćby poprzez daktyloskopowanie? Ostatnio
    nasza Straż Graniczna pochwyciła obywatelkę Ukrainy z kilkudziesięcioma
    paszportami.

    --
    (~) Robert Tomasik