  • 21. Data: 2010-08-11 10:11:25
    Temat: Re: Trudne chwile obowiązku meldunkowego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Meldunku, ale czy likwidacja ewidencji czy punktu zgłaszania adresuu
    > ...? A zamiast tego utrzymywanie kilka innych niekompletnych ewidencji,
    > z obowiązkami obywateli do biegania, zgłaszania i osobistego wymieniania
    > dokumentów...? IMO - NIE.

    Trudno dyskutować o czymś tak odległym jak przyszła kadencja.
    Przyjdzie nowy rząd i wszystko może pozmieniać, szkoda bajtów, aby teraz
    o tym dyskutować.

    Gdyby zmiany miały wejść za miesiąc - o tak, wówczas warto się nad
    tym pochylić.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2010-08-11 10:19:01
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:i3tqab$808$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Nie tylko, pozbawia równiez informacji o adresach osób, które nie
    > mają prawa jazdy, samochodu, albo NIP-u (np. dzieci).

    Przypomnę, że od 2011 "przeciętny Kowalski" - nie biznesmen ma niemięc
    tez NIP-u.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 23. Data: 2010-08-11 10:22:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Telesfor pisze:

    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:i3tqab$808$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Przypomnę, że od 2011 "przeciętny Kowalski" - nie biznesmen ma niemięc
    > tez NIP-u.

    A po co Kowalskiemu-biznesmenowi NIP?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2010-08-11 11:02:00
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-08-2010 o 12:22:43 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > A po co Kowalskiemu-biznesmenowi NIP?

    No jak to po co - a jakbyś np. chciał mieć EuroNIP, to bez NIPu ani rusz,
    wszak EuroNIP z definicji zawiera NIP, a nie PESEL ;-)

    --
    Tomek

  • 25. Data: 2010-08-11 11:04:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > No jak to po co - a jakbyś np. chciał mieć EuroNIP, to bez NIPu ani rusz,
    > wszak EuroNIP z definicji zawiera NIP, a nie PESEL ;-)

    No to niech NIP=PESEL.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2010-08-11 12:50:49
    Od: "mm" <m...@n...nic.pl>

> [...]
    > http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/1371_u.htm
    >
    > Art. 74.
    >
    > 1. Od dnia 1 stycznia 2014 r. znosi się obowiązek meldunkowy.
    >
    > 2. Ilekroć w przepisach prawa jest mowa o zameldowaniu na pobyt stały lub
    > zameldowaniu na pobyt czasowy, od dnia 1 stycznia 2014 r. należy przez to
    > rozumieć miejsce zamieszkania, o którym mowa w art. 25 ustawy z dnia 23
    > kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn.
    > zm.[9])).
    >
    > To tak apropos tego, że ktoś tam kiedyś marudził że "tyle" ustaw trzeba by

    No nie wiem, nie rozumiem...
    Czytałem projekt ustawy dwa razy i nie widzę większych zmian,
    oprócz nazewnictwa i kilku dodatkowych utrudnień i papierów...
    Zamiast "zameldowania" wprowadza się przecież nowe twory:
    "zarejestrowane podstawowe miejsce zamieszkania"
    oraz "zarejestrowane dodatkowe miejsce zamieszkania",
    które są obowiązkowe i podlegają takim samym restrykcjom jak
    obowiązek meldunkowy.
    Dzisiaj w DO jest adres zameldowania, a w myśl nowych przepisów
    w urzędzie, trzeba będzie starać się o wydanie dokumentu:
    "zaświadczenia o zarejestrowanym podstawowym miejscu
    zamieszkania" :-))))))))))))))))))))))))))

    --
    mm

  • 27. Data: 2010-08-11 13:04:09
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-08-11 14:50, mm pisze:
> [...]
    > oprócz nazewnictwa i kilku dodatkowych utrudnien i papierów...
    > Zamiast "zameldowania" wprowadza sie przecie? nowe twory:
    > "zarejestrowane podstawowe miejsce zamieszkania"
    > oraz "zarejestrowane dodatkowe miejsce zamieszkania",
    > które s? obowi?zkowe i podlegaj? takim samym restrykcjom jak
    > obowi?zek meldunkowy.
    > Dzisiaj w DO jest adres zameldowania, a w my?l nowych przepisów
    > w urzedzie, trzeba bedzie staraae sie o wydanie dokumentu:
    > "za?wiadczenia o zarejestrowanym podstawowym miejscu
    > zamieszkania" :-))))))))))))))))))))))))))

    Heh, naprawdę nie rozumiesz, o co tu chodzi? Zawsze można przecież
    zwołać konferencję prasową i narobić szumu, jakie to postępowe reformy
    się wprowadziło... A żę wszystko zostało po staremu? Lemingi i tak
    "kupią" kolejny "sukces" rządzących.
    pwz

  • 28. Data: 2010-08-11 13:26:59
    Od: "mm" <m...@n...nic.pl>

> [...]
    > konferencję prasową i narobić szumu, jakie to postępowe reformy się
    > wprowadziło... A żę wszystko zostało po staremu? Lemingi i tak "kupią"

    :-)
    Ja to rozumiem. Tyle, że koledzy w tym wątku nabili już tyle piany,
    jak to fajnie jest nie mieć meldunku, że zwątpiłem i czytam, czytam,
    czytam i widzę że jest jak z "okienkami". Były 3 są 4... czytaj "jedno" :-)

    --
    MM

  • 29. Data: 2010-08-11 13:35:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > No nie wiem, nie rozumiem...
    > Czytałem projekt ustawy dwa razy i nie widzę większych zmian,

    To nie czytaj projektu, tylko to co zostało uchwalone i podziel się
    wrażeniami.

  • 30. Data: 2010-08-11 13:39:17
    Temat: Re: Trudne chwile obowi?zku meldunkowego
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-08-2010 o 15:26:59 mm <m...@n...nic.pl> napisał(a):

    > :-)
    > Ja to rozumiem. Tyle, ?e koledzy w tym w?tku nabili ju? tyle piany,
    > jak to fajnie jest nie mieae meldunku, ?e zw?tpi?em i czytam, czytam,
    > czytam i widze ?e jest jak z "okienkami". By?y 3 s? 4... czytaj "jedno"
    > :-)

    Jeśli mieszkasz w jednym miejscu to jest fajnie.
    Ale gdy się przeprowadzasz średnio raz w roku, to już tak fajnie nie jest.

    Co do tej ustawy, to zmiany w dobrym kierunku są takie:
    * Art. 24.4 - wyraźnie zapisanie że można działać przez pełnomocnika na
    podstawie zwykłego upoważnienia -
    * do tej pory w niektórych urzędach w mniejszych miejscowościach chcieli
    notarialnego pełnomocnictwa
    * Art. 27.1 - jest 30 dni na zgłoszenie, a nie 3
    * Art. 33.3 - do tej pory żeby się wymeldować przy zameldowaniu trzeba
    było się "dogadać" z urzędnikiem, teraz będzie to norma
    * Art. 62. - nieprzemeldowanie przestanie być wykroczeniem
    * Art. 74 - od 1/1/2014 meldunek finalnie zniknie
    * ogólnie w końcu ten meldunek będzie do celów ewidencyjnych - poprzednio
    niby też był, ale obowiązek donoszenia na rodzinę,
    lokatorów, pracowników, komunistyczne terminy na zameldowanie 24h-72h
    wskazywały na coś innego

    Dużym minusem jest to, że w ustawie o obowiązku obrony RP pozostawili
    przestęstwo niedopełnienia
    wojskowego obowiązku meldunkowego - czyli 100zł mandatu grozić nie będzie,
    ale prokurator jak najbardziej

    --
    Tomek