  • 1. Data: 2009-09-09 00:21:44
    Temat: Towar niezgodny z opisem producenta
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Kupiłem monitor z tunerem tv.
    Przed zakupem, spytałem e-mailem wsparcie producenta, czy tuner wspiera
    technologię mpeg4, bo na pudle nie było napisane.
    Odpowiedziano mi, że tak.
    Kilka miesięcy po zakupie zachciało mi się testować i okazało się, że
    monitor nie wspiera mpeg4.
    Napisałem ponownie do wsparcia i co ciekawe ten sam konsultant (sic!),
    odpisał mi, że tuner nie wspiera mpeg2.

    Czy da się przewalczyć coś?
    Jak?

    Niby błahostka, ale niesmak do firmy pozostał.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 2. Data: 2009-09-09 00:30:20
    Temat: Re: Towar niezgodny z opisem producenta
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:
> [...]
    > monitor nie wspiera mpeg4.
    > Napisałem ponownie do wsparcia i co ciekawe ten sam konsultant (sic!),

    a używasz tego?

  • 3. Data: 2009-09-09 00:47:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-09, Zygmunt M. Zarzecki
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:
> [...]
    > Przed zakupem, spytałem e-mailem wsparcie producenta, czy tuner wspiera
    > technologię mpeg4, bo na pudle nie było napisane.

    MZ nic drogą reklamacyjną. Co najwyżej pozew przeciwko producentowi z
    bardzo wątpliwymi wynikami.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2009-09-09 04:22:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > czy tuner wspiera technologię mpeg4,

    [...]

    > odpisał mi, że tuner nie wspiera mpeg2.

    Może wspiera mpeg4 a nie wspiera mpeg2?

    j.

  • 5. Data: 2009-09-09 18:56:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:
> [...]
    > monitor nie wspiera mpeg4.
    > Napisałem ponownie do wsparcia i co ciekawe ten sam konsultant (sic!),

    tak masz tego maila?

    niezgodność z umową,

    firma zdeklarowała ci ze posiada cehcę funkcjonalną, któej nie posiada w
    rzeczywistości, mamay neizgodność z umową. Imho masz prawo do rządania
    rozwiązania umowy.

  • 6. Data: 2009-09-09 19:29:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-09, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:
    > niezgodność z umową,
    > firma zdeklarowała ci ze posiada cehcę funkcjonalną, któej nie posiada w
    > rzeczywistości, mamay neizgodność z umową. Imho masz prawo do rządania
    > rozwiązania umowy.

    Tylko gdyby producent zadeklarował tę cechę publicznie, np. w reklamie.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-09-09 19:33:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Tylko gdyby producent zadeklarował tę cechę publicznie, np. w
    > reklamie.

    z tego co wiem to niezgodność dotyczy umowy ze sprzedawcą i jest
    odpowiedzialnością sprzedawcy. Jeśli sprzedawca wprowadził w błąd to mamy
    niezgodność z umową bo sprzet nie spełnia właściwości deklarownych przez
    sprzedawcę.

  • 8. Data: 2009-09-09 21:20:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-09, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > sprzedawcę.

    "Przed zakupem, spytałem e-mailem wsparcie PRODUCENTA..."

    Oczywiście mogło się zdarzyć, że producent jest bezpośrednim sprzedawcą,
    ale z posta to chyba nie wynika.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2009-09-09 21:37:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > "Przed zakupem, spytałem e-mailem wsparcie PRODUCENTA..."
    >
    > Oczywiście mogło się zdarzyć, że producent jest bezpośrednim
    > sprzedawcą, ale z posta to chyba nie wynika.

    czyli mamay sytuację gdy to producent podaje mylne informacje. Niech albo
    idzie do najbliższego oddziału Federacji konsumentów, albo do rzecznika
    konsumentów, albo niech pisze pismo na bezczelnego z żądaniem rozwiązania
    umowy z powodu niezgodności towaru z umową powołując sie na mail.

  • 10. Data: 2009-09-09 22:01:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-09, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > konsumentów, albo niech pisze pismo na bezczelnego z żądaniem rozwiązania
    > umowy z powodu niezgodności towaru z umową powołując sie na mail.

    Nie ma do tego podstaw prawnych - tu nie ma niezgodności.

    --
    Marcin