  • 11. Data: 2009-09-09 22:20:33
    Temat: Re: Towar niezgodny z opisem producenta
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    >> czy tuner wspiera technologię mpeg4,
    >
    > [...]
    >
    >> odpisał mi, że tuner nie wspiera mpeg2.
    >
    > Może wspiera mpeg4 a nie wspiera mpeg2?

    Tfu! ~Literówka, nie wspiera mpeg4, a powinien, wg wsparcia.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 12. Data: 2009-09-09 22:24:39
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > "Przed zakupem, spytałem e-mailem wsparcie PRODUCENTA..."
    >
    > Oczywiście mogło się zdarzyć, że producent jest bezpośrednim sprzedawcą,
    > ale z posta to chyba nie wynika.

    Napisałem do:
    Centrum Obsługi Klienta
    Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

    Wyjściem jest sprezentowanie mi modułu do CI.
    :>

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 13. Data: 2009-09-10 07:45:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Nie ma do tego podstaw prawnych - tu nie ma niezgodności.

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321

    Art. 4.
    3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny
    jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju
    towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają
    właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie
    przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego
    rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy,
    producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się
    zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do
    właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.
    4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która
    wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności
    swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za producenta przez
    umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia
    odróżniającego.

    to działa na naszą korzyść ale

    Art. 5.
    Sprzedawca nie jest związany zapewnieniem, o którym mowa w art. 4, jeżeli
    wykazał, że zapewnienia tego nie znał ani, oceniając rozsądnie, znać nie
    mógł albo że nie mogło ono mieć wpływu na decyzję kupującego o zawarciu
    umowy, albo też że jego treść sprostowano przed zawarciem umowy.

    trochę gorzej jednakże infromacja uzyskana od przedstawiciela producenta
    miała zasadniczy wypływ na decyzję zakupu towaru.

    troche to głupio jest wszytsko napsiane, ale cała ta ustawa jest w sumei tak
    pisana jakby miala napędzać klientów prawnikom a nie łatwo rozwiązywac spory
    konsument sprzedawca.

    imho takie rpawo powinno być proste i klarowne a nie opierac sie na samych
    dwuznacznikach.

  • 14. Data: 2009-09-10 22:36:00
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Marek Dyjor pisze:

> [...]
    > rozwiązywac spory konsument sprzedawca.
    >

    > imho takie rpawo powinno być proste i klarowne a nie opierac sie na

    Marku, serdecznie dziękuję.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 15. Data: 2009-09-10 23:11:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-10, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia

    MZ chodzi o publiczne zapewnienie, a nie jednostkową, niepubliczną wypowiedż
    przypadkowego pracownika. Pomijając to, taka osoba to nie każda spełniająca
    jeden z warunków:
    - "wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego"
    - "podaje się za producenta przez umieszczenie na towarze [...]"

    Zapewne ów pracownik nie nalezy, do żadnej z tych kategorii.
    Bardzo istona jest tu też publiczność tego zapewnienia, bo z jakiej racji
    sprzedawca ma odpowiadać za coś z czymś się nie miał możliwości zapoznać.

> [...]
    > mógł albo że nie mogło ono mieć wpływu na decyzję kupującego o zawarciu
    > umowy, albo też że jego treść sprostowano przed zawarciem umowy.

    No właśnie.

> [...]
    > konsument sprzedawca.
    > imho takie rpawo powinno być proste i klarowne a nie opierac sie na samych

    Ustawa jest w moim odczuciu klarowna, natomiast niewiele praktycznych
    udogodnień z niej wynika. Jedyne to termin 14to dniowy i domniemanie
    niezgodności w początkowym okresie. Reszta to wolna amerykanka.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2009-09-10 23:20:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-10, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > to działa na naszą korzyść ale

    MZ chodzi o publiczne zapewnienie, a nie jednostkową, niepubliczną wypowiedż
    przypadkowego pracownika. Pomijając to, taka osoba to nie każda, a spełniająca
    jeden z warunków:

  • 17. Data: 2009-09-11 07:39:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Ustawa jest w moim odczuciu klarowna, natomiast niewiele praktycznych
    > udogodnień z niej wynika. Jedyne to termin 14to dniowy i domniemanie
    > niezgodności w początkowym okresie. Reszta to wolna amerykanka.

    zaprzeczas sobei sam... jest klarowana ale nic nei daje.

    jest do dupy, stara ustawa była 1000 razy lepsza.

    w ustawie brakuje ostrych terminów i ostrych kryteriów, zsotała napsiana
    albo pod prawników albo pod producentów i sprzedawców. powinny być okreslone
    ścisłe terminy usunięcia awarii a nie tylko odpowiedzi na pismo, powinny być
    okreslone ścisłe kryteria praw konsumenta a nie jakies miękkie abo/abo:)
    Ciekawe czy jest zgodna z zaleceniami Unii Europejskiej co do prawa
    konsumenckiego. W 95% jeśli sprzedawca sie uprze to moze uwalić roszczenie
    klienta, szczególnei gdy minie te magiczne 6 miesięcy.
    Co prawda jest jeszcze gwarancja ale to już jest kompletna wolna amerykanka
    bo prawo niczego nie wymaga od gwarantów. Amen, konsumenci sa postawienie na
    gorszej pozycji bo musza wyłożyć forsę na towar a potem moga zostac na długo
    bez wadliwego produktu.

  • 18. Data: 2009-09-11 08:57:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-11, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > zaprzeczas sobei sam... jest klarowana ale nic nei daje.

    Przepraszam Cię serdecznie, ale jeśli nie rozumiesz jak coś może być
    klarowne ale nieskuteczne to nie dziwota, że się w niej gubisz. Widzę,
    że dalej dochodza jeszcze elementy teorii spiskowych. To ja może pójdę
    napić się kawy.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2009-09-11 20:40:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > klarowne ale nieskuteczne to nie dziwota, że się w niej gubisz. Widzę,
    > że dalej dochodza jeszcze elementy teorii spiskowych. To ja może pójdę

    ho ho ho...

    zanczy sądzisz że tworzeniem prawa zajmują sie aniołowie. Przecież to
    normalne że prawo piszą czesto zainteresowani, w ramach pomocy biednym
    umęczonym posłom. Przyznasz sam że wystarczyło pewne sprawy napsiać
    jednoznacznie i wiele spraw toczyło by sie sprawniej.