  • 1. Data: 2009-09-09 04:53:11
    Temat: Bilet okresowy
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Tak się zastanawiam, nad takim rozwiązaniem.
    Kiedyś, po paru drinkach i browarkach zgubiłem kwartalny bilet na przejazd
    autobusami i tramwajami. W plecy ~260zł (niecałe, bo to było po paru dniach
    od początku okresu ważności biletu).
    I właśnie teraz, aby nie ponosić "dodatkowych" kosztów w przypadku
    zgubienia, wyprania czy zniszczenia biletu - poproszę w kolekturze o
    fakturę z moimi danymi jako nabywcy, nr seryjnym biletu kwartalnego,
    okresem na jaki jest wykupiony i jego rodzajem (autobus-tramwaj).
    I teraz sedno sprawy.
    Czy będzie to wystarczające do korzystania ze środków komunikacji miejskiej
    w przypadku kiedy zniszczy się/zginie blankiet biletu okresowego?
    Wszak umowa z przewoźnikiem zawierana jest w momencie zakupu biletu (lub
    zajęcia miejsca w środku komunikacji). Jako potwierdzenie zawarcia umowy
    posiadam fakturę z danymi moimi i tego biletu. W Regulaminie często pada
    pojęcie że korzystanie jest możliwe po "skasowaniu biletu" okazaniu biletu
    okresowego lub innego dokumentu uprawniającego do przejazdu.
    Czy takim innym dokumentem potwierdzającym zawarcie będzie owa faktura?
    Moim zdaniem tak - mam zawartą i opłaconą umowę z przewoźnikiem, na dowód
    czego posiadam DRUGI DOKUMENT to potwierdzający (jeden to druk biletu, a
    drugi to faktura z tymi danymi druku biletu i moimi).

  • 2. Data: 2009-09-09 05:47:18
    Temat: Re: Bilet okresowy
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > czego posiadam DRUGI DOKUMENT to potwierdzający (jeden to druk biletu, a
    > drugi to faktura z tymi danymi druku biletu i moimi).

    W Poznaniu jest tak, że bilet miesięczny masz wgrany na komkartę - takie
    coś wymiarów zwykłej karty bankomatowej, ze swoim zdjęciem itp.

    I jeśli zginie Ci komkarta, a była imienna, lub masz paragon fiskalny
    (jeśli była na okaziciela), to możesz zablokować starą komkartę, wyrobić
    nową (aczkolwiek sama komkarta kosztuje) i ponownie wgrać na nią bilet.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2009-09-09 06:00:36
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 9 Sep 2009 06:53:11 +0200, Herald napisał(a):

> [...]
    > fakturę z moimi danymi jako nabywcy, nr seryjnym biletu kwartalnego,
    > okresem na jaki jest wykupiony i jego rodzajem (autobus-tramwaj).

    Teoretycznie wszystko logicznie się zgadza, i pewnie gdyby kanar się uparł
    i sprawy zaszły dalej na drogę sądową, to pewnie wyszłoby na Twoje i sprawa
    zostałaby rozstrzygnięta na Twoją korzyść, ale to jest pytanie do sędziego.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 4. Data: 2009-09-09 07:38:32
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 07:47:18 +0200, Patryk Włos napisał(a):

    > W Poznaniu jest tak, że bilet miesięczny masz wgrany na komkartę

    No rozumiem. Wiem że są "bilety elektroniczne". Ale... ale nie w KZK GOP :(

  • 5. Data: 2009-09-09 08:40:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > zostałaby rozstrzygnięta na Twoją korzyść, ale to jest pytanie do sędziego.

    A dlaczego?

    IMHO powyższe jest niezbędne aby uzyskać duplikat _imiennego_ biletu ale
    legitymowanie się przed kanarem fakturą (skanem? ;) ) to chyba
    przegięcie. W końcu pewnie i świadkowie mogliby wtedy wystarczyć?

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-09-09 09:42:39
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 10:40:33 +0200, spp napisał(a):

    > A dlaczego?
    >
    > IMHO powyższe jest niezbędne aby uzyskać duplikat _imiennego_ biletu ale

    Jak chcesz uzyskać duplikat biletu?
    Dane personalne sam sobie wpisujesz na bilecie - skąd przewoźnik miałby
    wiedzieć jakie dane były wpisane na bilecie okresowym?

    > legitymowanie się przed kanarem fakturą (skanem? ;) ) to chyba
    > przegięcie.

    Dlatego też nie napisałem, że w przypadku kanarów, to sprawa jest bez
    znaczenia - wypisują protokół opłaty dodatkowej. Po takim czymś, ma się w
    KZKGOP 7 dni na udanie się z biletem (byle zakupionym co najmniej dzień
    przed kontrolą i wystawieniem protokołu wezwania do zapłaty) - wtedy po
    wniesieniu opłaty 10zł opłata taka jest anulowana. Takie coś ma na celu jak
    się zapomni biletu okresowego i podczas kontroli nie można go okazać.
    A ja właśnie poruszam temat, że w skrajnej sytuacji zgubiłem bilet
    okresowy, ale mam dowód ze go opłaciłem, mam pozostałe wszystkie dane tego
    biletu.
    jeżeli faktura by nie wystarczyła do anulowania takiej opłaty dodatkowej -
    to czy może przewoźnik na podstawie okazania mu faktury mógłby wystawić
    jakiś "duplikat" biletu, inny bilet - oczywiście za jakąś tam skromną
    opłatą na koszty manipulacyjne ;)

    > W końcu pewnie i świadkowie mogliby wtedy wystarczyć?

    Tego nie rozumiem :(
    Świadkowie czego mieliby wystarczyć? Zakupu biletu?

  • 7. Data: 2009-09-09 10:24:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:
    > Moim zdaniem tak - mam zawartą i opłaconą umowę z przewoźnikiem, na dowód
    > czego posiadam DRUGI DOKUMENT to potwierdzający (jeden to druk biletu, a
    > drugi to faktura z tymi danymi druku biletu i moimi).

    To przejazdu uprawnia bilet.
    Jak go nie masz to jedziesz na gapę.
    Oddzielną sprawą jest czy duplikat tego biletu da się uzyskać.

  • 8. Data: 2009-09-09 11:46:36
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 05:24:28 -0500, witek napisał(a):

    > To przejazdu uprawnia bilet.

    Lub inny dokument uprawniający do przejazdu.

    > Jak go nie masz to jedziesz na gapę.

    Nie zgodzę się z tym, przy założeniu że dokonałem przedpłaty na bilet
    okresowy. Art. 16.1 PP mówi wyrażnie kiedy następuje zawarcie umowy o
    przewóz osoby. Jest nią data zapłaty za bilet.

    > Oddzielną sprawą jest czy duplikat tego biletu da się uzyskać.

    Nie wiem.

  • 9. Data: 2009-09-09 11:48:03
    Od: Herald <h...@o...eu>

> [...]

    Nie zgodzę się z tym, przy założeniu że dokonałem przedpłaty na bilet
    okresowy. Art. 16.1 PP mówi wyrażnie kiedy następuje zawarcie umowy o
    przewóz osoby. Jest nią data zapłaty za bilet, lub zajęcie miejsca w
    pojeździe.

  • 10. Data: 2009-09-09 11:52:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Lub inny dokument uprawniający do przejazdu.

    Faktura za bilet nie jest takim dokumentem, ponieważ nie udowadnia,
    że bilet jest wykorzystywany przez daną osobę.

> [...]
    > okresowy. Art. 16.1 PP mówi wyrażnie kiedy następuje zawarcie umowy o
    > przewóz osoby. Jest nią data zapłaty za bilet, lub zajęcie miejsca w

    Sam zakup biletu to jeszcze za mało. Trzeba go skasować, tudzież
    przyporządkować do konkretnej osoby (bilet imienny).

    > Oddzielną sprawą jest czy duplikat tego biletu da się uzyskać.
    >
    > Nie wiem.

    To zależy od zakładu komunikacji.

    --
    Liwiusz