  • Data: 2019-01-10 14:38:33
    Temat: Re: Telemarketing losowanie numerów najblizszej rodziny
    Od: d...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 12:12:12 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Czy to realne?
    > Nie mam pojęcia

    Hmm, jak mi to opowiadała to przeliczałem sobie jedynie przez ludzkie możliwości i
    wyszło mi 6 porodów na szychtę (bo powiedzmy na 8 godzin wychodziłoby bardziej 4, ale
    położne do dziś - albo przynajmniej do 2014 tak było - pracują na 12-godzinnych
    zmianach), co jest wynikiem w pełni możliwym na dużej porodówce, gdyż zwykle odbywa
    się to potokowo.

    Ale patrząc na te 500k dzieci rocznie (niech będzie, że to średnia z jej kariery
    liczonej pobieżnie na 1970-2010, gdzie były i piki do 700k i spadki do nieco ponad
    300k) i na to, że w PL zarejestrowanych jest ponad 37 tysięcy położnych, to wychodzi
    raptem 13,5 dziecka na położną na rok, czyli właściwie nic nie robią. Chyba że dane
    NIIP to jakaś bzdrura, ale stan na koniec 2017 podają jasno - 291k pielęgniarek i
    37,5k położnych.
    Ale co, 1 na 100 Polaków (razem kobiety i mężczyźni) w wieku produkcyjnym jest
    pielęgniarką (tutaj oczywiście 285,5k kobiet i 6248 mężczyzn)?

    Ech, ten internet, po co to wymyślili? ;>