  • Data: 2005-10-14 00:25:21
    Temat: Re: Supermarket i wypadek
    Od: gina <l...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Primo: drabina też nie musiała mieć ostrych kantów.

    Drabina, jezeli nie lezy poziomo, to z zasady ma wysoki srodek
    ciezkosci. To na poczatek. Drabina ustawiona za rogiem w miejscu gdzie
    klient jej sie nie spodziewa stanowi niebezpieczenstwo sama sobie.
    Stojaca czy polozona. Koszta przeciagniecia tasmy odgradzajacej miejsce
    pracy wynosza jakies 3 zlote, plus 30 sekund pracy. Teraz wylicz sobie
    czy w rachunku ryzyko-korzysci oplaca sie ryzykowac zdrowiem przechodnia
    za 3 zlote.

    > Secundo: zaokrąglenia nie spowodują elastycznego odbicia się od półki.
    > Niewidomy wpadnie na nią i się poobija.

    Dlatego niewidomy z reguly na przewodnika, wzglednie dlugi kijek do
    testowania co jest przed nim.

    > Czy da się przewidzieć chodzenie ludzi z zamkniętymi oczami?

    Chodzenie po sklepie nie jest chodzeniem z zamknietymi oczami. Klient
    robi zakupy a nie uzywa tor z przeszkodami. Jezeli sklep bedzie oferowal
    tor z przeszkodami, to wtedy klient nie ma co roscic.

    > [ciach]

    > Rozumując po twojemu, to każdy wchodzący do sklepu powinien dostać eskortę.

    Gdzie to wyczytales? Liczy sie dbanie o pzewidywalne ryzyko i
    zabezpieczenie adekwatne do rozsadnej oceny tego ryzyka. Np. tasma
    ostrzegawcza z 3 zlote, albo pacholek przed drabina. Dodajmy, pacholek
    bedacy na wyposazeniu kazdego wiekszego sklepu! Jakie to koszta
    przyniesienia pacholka i ustawienia przed drabina?

    A co w tym dziwnego?