  • 1. Data: 2012-02-14 13:11:34
    Temat: Stażowe
    Od: "zoz" <r...@z...com.pl>

    Może ktoś ćwiczył taki temat i coś pomoże.

    Pracuję w miejscu A od 2002 roku. Na pół etatu.
    W 2007 roku podjąłem dodatkowo pracę na pół etatu w miejscu B.
    Od 1.02.2012 w miejscu B mam pełny etat, co za tym idzie wyższą pensję.
    Chciałbym aby tzw. stażowe było naliczane mi w miejscu B. Do tej pory
    naliczano mi je w A. Zostałem poinformowany że muszę zakończyć pracę w A,
    dostać świadectwo pracy i ewentualnie zawrzeć sobie dalszą umowę, aby można
    było mi naliczyć stażowe w B. Wydaje mi się że to trochę zbyt okrężna droga,
    nie można załatwić tego jakimiś oświadczeniami/zaświadczeniami? A sprawa
    jest dość istotna bo różnica w zarobkach jest duża, a i okres pracy w A
    liczą mi od początku zatrudnienia czyli od 1987 roku a w B od 2007.

    Jak to rozwiązać?

  • 2. Data: 2012-02-15 07:14:24
    Temat: Re: Stażowe
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 14:11:34 +0100, zoz napisał(a):

> [...]
    > istotna bo różnica w zarobkach jest duża, a i okres pracy w A liczą mi
    > od początku zatrudnienia czyli od 1987 roku a w B od 2007.

    A co to jest stażowe?

    Pytam poważnie. Bo od tego zależy odpowiedź. Czy te A i B to jakaś
    "budżetówka"? Czy komercyjne firmy? Jeśli zwykłe firmy to odpowiedzi
    musisz szukać w konkretnym regulaminie wynagradzania i umowie o pracę.

  • 3. Data: 2012-02-15 07:59:01
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

> [...]
    > "budżetówka"? Czy komercyjne firmy? Jeśli zwykłe firmy to odpowiedzi
    > musisz szukać w konkretnym regulaminie wynagradzania i umowie o pracę.

    Budżetówka, ZOZ-y konkretnie. A "stażowe" to tzw. wysługa lat.

  • 4. Data: 2012-02-15 09:00:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 08:59:01 +0100, Piotr napisał(a):

    > Budżetówka, ZOZ-y konkretnie. A "stażowe" to tzw. wysługa lat.

    No to przykro mi, ale mają rację. Wg rozporządzenia liczy się praca w
    aktualnym zakładzie i poprzednie *zakończone* okresy zatrudnienia. Tego
    nie przeskoczysz. Dodatkowo mogą robić trudności twierdząc, że
    zatrudnieniem dodatkowym jest B a nie A, ale to jest do wygrania.

  • 5. Data: 2012-02-15 14:43:44
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 14:11:34 +0100, zoz napisał(a):

    > Chciałbym aby tzw. stażowe było naliczane mi w miejscu B

    A ja bym chcial zeby wszelkie te "stazowe", "trzynastki", "czternastki" i
    inne dziadostwa wreszcie znikly i cala budzetowka zaczela byc traktowana jak
    reszta normalnie zarabiajacych, bo mnie jasna krew zalewa jak widze bande
    solidaruchow rozpieprzajaca miasto z haslami "domagamy sie zaleglych 13-tek"

    W zyciu nie dostawalem takich wynalazkow, jakos mozna to zawrzec w normalnej
    umowie o prace z konkretnym wynagrodzniem, ewentualnie premia.

  • 6. Data: 2012-02-15 23:28:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Feb 2012, Mark wrote:

    > A ja bym chcial zeby wszelkie te "stazowe", "trzynastki", "czternastki"
    > i inne dziadostwa wreszcie znikly i cala budzetowka zaczela byc traktowana jak
    > reszta normalnie zarabiajacych,

    Wiesz... tu jest pytanie odwrotne: co, poza częstymi przypadkami
    płacy w okolicach "minimalnej" (kiedy niżej wymienione działanie
    nie ma sensu) powstrzymuje pracodawców niebudżetowych przed
    stosowaniem tych wynalazków.
    Może dla ciekawości ktoś wyjaśni :)

    > W zyciu nie dostawalem takich wynalazkow, jakos mozna to zawrzec w normalnej
    > umowie o prace z konkretnym wynagrodzniem,

    Ale (poza niżej wymienionym) nie ma różnicy między 12*(12/12) pensji
    a 13* odpowienio niższa kwota. Po prostu licząc zarobek trzeba
    wziąć do rozważań nie 12/11 (urlop!) wynagrodzenia, lecz 13/11
    i już.

    > ewentualnie premia.

    Właśnie "13" i podobne "wynalazki" pozwalają na relatywnie proste
    działania motywacyjne, bo regulamin może dopuszczać wypłacanie
    uzależnione m.in. od obecności.
    Przyznam że słyszałem np. o dodatkach "antyczterodniowych" (znaczy
    pracownik korzysta z urlopu na żądanie -> traci dodatek) itp,
    ale "13" jakoś nie bardzo.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-02-16 01:40:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.02.2012 00:28), Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > płacy w okolicach "minimalnej" (kiedy niżej wymienione działanie
    > nie ma sensu) powstrzymuje pracodawców niebudżetowych przed

    Wśród pracodawców niebudżetowych modniejsze jest i uznawane za bardziej
    wiążące pracownika z firmą np. fundowanie ubezpieczenia zdrowotnego czy
    coś w tym stylu.

    Poza tym, są różne premie, nagrody itd... które są mniej sztywne niż
    13tki i deputaty węglowe :), a więc mogą być nie tylko marchewką ale i
    kijem :).

    p. m.

  • 8. Data: 2012-02-16 09:57:10
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2012-02-15 15:43, Mark pisze:

    > (...) cala budzetowka zaczela byc traktowana jak
    > reszta normalnie zarabiajacych (...)

    Ale nie jest, gamoniu.

    --
    Jacek S.

  • 9. Data: 2012-02-16 13:26:25
    Od: "zoz" <r...@z...com.pl>

    > (...) cala budzetowka zaczela byc traktowana jak
    > reszta normalnie zarabiajacych (...)

    Ale nie jest, gamoniu.

    Oj panowie... dajcie spokój. Zamiast kłócić się o coś czego nie zmienimy
    lepiej byście poszukali rozwiązania problemu. Bo mi forsa przecieka przez
    palce...

  • 10. Data: 2012-02-16 14:28:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Feb 2012, mvoicem wrote:

    > Poza tym, są różne premie, nagrody itd... które są mniej sztywne niż 13tki
    > i deputaty węglowe :), a więc mogą być nie tylko marchewką ale i kijem :).

    A to się zgadza :)
    Ale "13" jest takim dość wyjątkowym kijem w stosunku do absencji, o to
    zahaczałem.

    pzdr, Gotfryd