    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 16 Feb 2012 00:28:51 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Stażowe

    On Wed, 15 Feb 2012, Mark wrote:

    > A ja bym chcial zeby wszelkie te "stazowe", "trzynastki", "czternastki"
    > i inne dziadostwa wreszcie znikly i cala budzetowka zaczela byc traktowana jak
    > reszta normalnie zarabiajacych,

    Wiesz... tu jest pytanie odwrotne: co, poza częstymi przypadkami
    płacy w okolicach "minimalnej" (kiedy niżej wymienione działanie
    nie ma sensu) powstrzymuje pracodawców niebudżetowych przed
    stosowaniem tych wynalazków.
    Może dla ciekawości ktoś wyjaśni :)

    > W zyciu nie dostawalem takich wynalazkow, jakos mozna to zawrzec w normalnej
    > umowie o prace z konkretnym wynagrodzniem,

    Ale (poza niżej wymienionym) nie ma różnicy między 12*(12/12) pensji
    a 13* odpowienio niższa kwota. Po prostu licząc zarobek trzeba
    wziąć do rozważań nie 12/11 (urlop!) wynagrodzenia, lecz 13/11
    i już.

    > ewentualnie premia.

    Właśnie "13" i podobne "wynalazki" pozwalają na relatywnie proste
    działania motywacyjne, bo regulamin może dopuszczać wypłacanie
    uzależnione m.in. od obecności.
    Przyznam że słyszałem np. o dodatkach "antyczterodniowych" (znaczy
    pracownik korzysta z urlopu na żądanie -> traci dodatek) itp,
    ale "13" jakoś nie bardzo.

    pzdr, Gotfryd