  • 21. Data: 2010-04-24 07:47:43
    Temat: Re: Sprzeda? aplikacji, a licencja GPL (MySQL)
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    http://www.grzegorz.net/oe/config.php

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2010-04-24 07:52:58
    Temat: Re: Sprzedaż aplikacji, a licencja GPL (MySQL)
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-24, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No w przypadku klasycznego PHP tak. Bo dostarczasz kota źródlanego
    > klientowi bez reszty. Ale przy kompilowanych programach już zaraża MSZ.

    To że ktoś dostarczy kod źródłowy nic nie znaczy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2010-04-24 08:32:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > To że ktoś dostarczy kod źródłowy nic nie znaczy.

    Dlaczego nie znaczy? Skoro nie jest łączone z bibliotekami, a łączenia
    dokonuje sobie sam klient....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2010-04-24 11:01:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-24, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Dlaczego nie znaczy? Skoro nie jest łączone z bibliotekami,

    Bo samo udostępnienie źródeł nie określa licencji na jakiej są one
    udostępnione.

    > a łączenia dokonuje sobie sam klient....

    Klient może tylko tyle, na ile zezwalają mu nabyte prawa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2010-04-24 11:34:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > On 2010-04-24, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    > [...]
    > Bo samo udostępnienie źródeł nie określa licencji na jakiej są one
    > udostępnione.

    No i? Czemu się mają zarazić od PHP?

    > Klient może tylko tyle, na ile zezwalają mu nabyte prawa.

    No i uważasz, że PHP mu je zarazi?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2010-04-24 12:09:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-24, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No i uważasz, że PHP mu je zarazi?

    NIE. Uważam, że fakt dostarczania KODU ŹRÓDŁOWEGO ma się nijak
    do kwestii czy coś zarazi/nie zarazi czymkolwiek, bo o tym decyduje
    stricte licencja.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2010-04-24 12:17:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    >
    > NIE. Uważam, że fakt dostarczania KODU ŹRÓDŁOWEGO ma się nijak
    > do kwestii czy coś zarazi/nie zarazi czymkolwiek, bo o tym decyduje

    Ale nie chodzi o to, że dostarczony kod źródłowy jego programu ma coś
    zarażać, ale że JEGO program się zaraża lub nie od licencji biblioteki.
    Jeżeli jest to program w PHP dostarczony jako kod, to nie będzie się wg
    mnie zarażał. A jeśli to jest program w jakimś języku (również w PHP)
    skompilowany i połączony z biblioteką (dyskusja czy łączenie dynamiczne
    zaraża jest dla mnie otwarta) to wtedy zaraża.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2010-04-24 12:37:29
    Od: Krzyma <!@krzymaatkrzymanet>

> [...]
    > tej?e bazy, jako no?nika danych. Licencja GPL stanowi, ?e je?li wykorzystam
    > elementy kodu danej aplikacji to swoj? aplikacj? musze udost?pni? na takiej
    > samej licencji (GPL), czyli za darmo. W tym przypadku nie bed? korzysta? z
    > kodu MySQL'a (serwer), ale sa jeszcze biblioteki "??czoce" PHP z MySQL'em
    > (st?d wynika moja niepewno?c)/ Swoj? aplikacj? chcia?bym sprzedawa? i
    > pozosta? w zgodzie z prawem. Czy wykorzystanie w aplikacji (PHP) jako
    > no?nika danych bazy MySQL narusza postanowienia licencji GPL w tym
    > konkretnym przypadku (baza MySQL). Mo?e kto? ju? przerabia? podobny temat?

    ZAcznijmy od tego, ze PHP nie jest kompilowany, tylko interpretowany,
    wiec kient dotaje kod zrodlowy, chyba , ze robisz mu instalacje i
    szyfrujesz zrodla.Twoja aplikacja moze komunikowac sie z bazami,
    bibliotekami elementami systemow na dowolnej licencji. W zaden sposob
    nie zarazaja twojej aplikacji odpowiednia licencja. Jesli twoja
    aplikacja wymaga zmodyfikowanej biblioteki ktora musisz dostarczyc -
    wziales zrodlo biblioteki X na licencji GPL i uzupelniles ja,
    rozbudowales jej funkcjonalnosc i dolaczyles do aplikacji to udostepnic
    musisz na tej samej licencji kod biblioteki, a nie calej aplikacji ktora
    ja wykorzystuje.
    Jesli wykorzystujesz w swoim kodzie czesc kodu, lub kod udostepniony na
    licencji GPL, bo na przyklad chciales rozbudowac juz jakies istniejace
    rozwiazanie, to musisz swoj udostepnic na tej samej licencji.
    Jesli 'klepiesz' od poczatku swoj kod to nie masz zadnego problemu.
    Jak znam zycie, wykorzystujesz istniejace juz skrypty, czesci kodu
    itp,modyfikujesz juz jakas istniejaca aplikacje 'Webowa', w zwiazku z
    tym z pewnoscia twoje rozwiazanie powinno byc udostepnione z licencja GPL.

    Krzyma

  • 29. Data: 2010-04-24 13:29:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-24, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > skompilowany i połączony z biblioteką (dyskusja czy łączenie dynamiczne
    > zaraża jest dla mnie otwarta) to wtedy zaraża.

    PHP dostajesz w wersji *skompilowanej*, driver do mysql takoż, a mimo to
    nie jest to zarażone. Magia? :) Wszystko jest kwestią licencji i postanowień
    licencyjnych, a nie dostarczania lub nie wersji skompilowanej.
    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2010-04-25 23:44:21
    Od: to <t...@a...xyz>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > nie jest to zarażone. Magia? :) Wszystko jest kwestią licencji i
    > postanowień licencyjnych, a nie dostarczania lub nie wersji

    Nie o to chodzi, skrypt/program udostępniony w postaci kodu źródłowego
    nie może być zarażony niczym, co nie jest napisane w php, bo niby jak? Z
    jakąś quasi binarką to już różnie bywa, szczerze mówiąc nie wiem, jakie
    rozwiązania stosuje się w przypadku php, ale często taka quasi-binarka
    zawiera jakieś biblioteki czy elementy bibliotek i wtedy już licencja na
    której zostały one udostępnione ma znaczenie. Nie wydaje mi się jednak,
    żeby miało to związek z mysql-em o który było pytanie, bo umieszczenia
    fragmentów kodu samego mysql-a w quasi-binarce php-owej sobie raczej nie
    wyobrażam.

    --
    cokolwiek