  • Date: Sat, 24 Apr 2010 14:37:29 +0200
    From: Krzyma <!@krzymaatkrzymanet>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzeda? aplikacji, a licencja GPL (MySQL)

    W dniu 2010-04-23 12:37, Johny pisze:
    > Witam serdecznie.
    >
    > Mam ma?? zagwozdk? dotycz?c? licencji na wykorzystanie bazy MySQL. Jest to
    > licencja typu GPL. Chc? napisa? aplikacj? w PHP, kt?ra b?dzie korzysta?a z
    > tej?e bazy, jako no?nika danych. Licencja GPL stanowi, ?e je?li wykorzystam
    > elementy kodu danej aplikacji to swoj? aplikacj? musze udost?pni? na takiej
    > samej licencji (GPL), czyli za darmo. W tym przypadku nie bed? korzysta? z
    > kodu MySQL'a (serwer), ale sa jeszcze biblioteki "??czoce" PHP z MySQL'em
    > (st?d wynika moja niepewno?c)/ Swoj? aplikacj? chcia?bym sprzedawa? i
> [...]

    ZAcznijmy od tego, ze PHP nie jest kompilowany, tylko interpretowany,
    wiec kient dotaje kod zrodlowy, chyba , ze robisz mu instalacje i
    szyfrujesz zrodla.Twoja aplikacja moze komunikowac sie z bazami,
    bibliotekami elementami systemow na dowolnej licencji. W zaden sposob
    nie zarazaja twojej aplikacji odpowiednia licencja. Jesli twoja
    aplikacja wymaga zmodyfikowanej biblioteki ktora musisz dostarczyc -
    wziales zrodlo biblioteki X na licencji GPL i uzupelniles ja,
    rozbudowales jej funkcjonalnosc i dolaczyles do aplikacji to udostepnic
    musisz na tej samej licencji kod biblioteki, a nie calej aplikacji ktora
    ja wykorzystuje.
    Jesli wykorzystujesz w swoim kodzie czesc kodu, lub kod udostepniony na
    licencji GPL, bo na przyklad chciales rozbudowac juz jakies istniejace
    rozwiazanie, to musisz swoj udostepnic na tej samej licencji.
    Jesli 'klepiesz' od poczatku swoj kod to nie masz zadnego problemu.
    Jak znam zycie, wykorzystujesz istniejace juz skrypty, czesci kodu
    itp,modyfikujesz juz jakas istniejaca aplikacje 'Webowa', w zwiazku z
    tym z pewnoscia twoje rozwiazanie powinno byc udostepnione z licencja GPL.

    Krzyma