  • 11. Data: 2010-04-23 11:45:08
    Temat: Re: Sprzedaż aplikacji, a licencja GPL (MySQL)
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    to pisze:

    > A niby dlaczego ma być niezależna? Czy każdy program działający w
    > środowisku Linuksa musi być na GPL? Przecież Linux jest.

    System operacyjny ma troszkę inne zapisy w licencji (z tego co pamiętam).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 12. Data: 2010-04-23 11:47:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > System operacyjny ma troszkę inne zapisy w licencji (z tego co
    > pamiętam).

    To znaczy na czym Twoim zdaniem polega różnica i jakie ma znaczenie?

    Jeśli omawiana aplikacja nie zawiera w sobie serwera MySQL a jedynie jest
    przystosowana do łączenia się z nim to nie ma żadnego powodu by musiała
    być na licencji GPL.

    --
    cokolwiek

  • 13. Data: 2010-04-23 11:53:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-23 13:47, to pisze:
    > Jeśli omawiana aplikacja nie zawiera w sobie serwera MySQL a jedynie jest
    > przystosowana do łączenia się z nim to nie ma żadnego powodu by musiała
    > być na licencji GPL.

    Tylko że kto mu napisał biblioteki do łączenia? Bo biblioteki
    dostarczane przez AB były GPL, czyli zarażające. Jak jest teraz, to nie
    wiem, bo ostatecznie całość teraz chyba należy do Oracla. Więc jak ma
    aplikację zlinkowaną z bibliotekami GPL, to go to zaraża.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2010-04-23 11:56:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-23, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wiem, bo ostatecznie całość teraz chyba należy do Oracla. Więc jak ma
    > aplikację zlinkowaną z bibliotekami GPL, to go to zaraża.

    Sugerujesz, że każda aplikacja napisana w PHP, a działająca z MySQL
    ma być rozprowadzana na zasadzie GPL? Odważna teza.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2010-04-23 12:13:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    to pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli omawiana aplikacja nie zawiera w sobie serwera MySQL a jedynie jest
    > przystosowana do łączenia się z nim to nie ma żadnego powodu by musiała

    Chodzi o dynamiczne linkowanie - tu jest trochę niejasności. Ogólnie
    jest to licencja, której należy unikać, jeśli nie ma się czasu na
    szczegółowe jej analizowanie i późniejsze ew. problemy....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 16. Data: 2010-04-23 13:25:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > On 2010-04-23, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Sugerujesz, że każda aplikacja napisana w PHP, a działająca z MySQL
    > ma być rozprowadzana na zasadzie GPL? Odważna teza.

    No w PHP nie, o ile nie jest kompilowana. Jak dostarcza kota źródlanego,
    to to nie linkuje z bibliotekami.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-04-23 13:25:41
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    W dniu 23.04.2010 13:56, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2010-04-23, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Sugerujesz, że każda aplikacja napisana w PHP, a działająca z MySQL
    > ma być rozprowadzana na zasadzie GPL? Odważna teza.

    Szczególnie, jeśli weźmie się pod uwagę że PHP*1 nie jest na licencji
    GPL, zaś licencja MySQL*2 to (między innymi) GPL + specjalne wyjątki

    *1 http://php.net/license/index.php
    *2 http://www.mysql.com/about/legal/licensing/foss-exce
    ption/

    Adam Kłobukowski

  • 18. Data: 2010-04-23 18:31:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > wiem, bo ostatecznie całość teraz chyba należy do Oracla. Więc jak ma
    > aplikację zlinkowaną z bibliotekami GPL, to go to zaraża.

    Ale przecież ta biblioteka nadal nie jest integralna częścią jego
    programu, tylko, jeśli już, interpretera PHP.

    --
    cokolwiek

  • 19. Data: 2010-04-23 18:32:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Chodzi o dynamiczne linkowanie - tu jest trochę niejasności. Ogólnie
    > jest to licencja, której należy unikać, jeśli nie ma się czasu na
    > szczegółowe jej analizowanie i późniejsze ew. problemy....

    O dynamiczne linkowanie czego do czego? Rozumiem, ze można dyskutować o
    tym w przypadku "dynamicznej" binarki która korzysta z bibliotek na GPL,
    ale jak to ma związek z, właściwie, skryptem napisanym w php?

    --
    cokolwiek

  • 20. Data: 2010-04-24 07:46:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-23 20:31, to pisze:

    > Ale przecież ta biblioteka nadal nie jest integralna częścią jego
    > programu, tylko, jeśli już, interpretera PHP.

    No w przypadku klasycznego PHP tak. Bo dostarczasz kota źródlanego
    klientowi bez reszty. Ale przy kompilowanych programach już zaraża MSZ.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek