  • 31. Data: 2010-04-26 06:23:35
    Temat: Re: Sprzedaż aplikacji, a licencja GPL (MySQL)
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    to pisze:

    > O dynamiczne linkowanie czego do czego? Rozumiem, ze można dyskutować o
    > tym w przypadku "dynamicznej" binarki która korzysta z bibliotek na GPL,
    > ale jak to ma związek z, właściwie, skryptem napisanym w php?

    Napisałem, że przy zwykłym php nie ma to znaczenia, bo i tak kody
    zrodlowe przekazuje.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 32. Data: 2010-04-26 06:27:21
    Temat: Re: Sprzeda? aplikacji, a licencja GPL (MySQL)
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Krzyma pisze:

    > Jesli twoja
    > aplikacja wymaga zmodyfikowanej biblioteki ktora musisz dostarczyc -
    > wziales zrodlo biblioteki X na licencji GPL i uzupelniles ja,
    > rozbudowales jej funkcjonalnosc i dolaczyles do aplikacji to udostepnic
    > musisz na tej samej licencji kod biblioteki, a nie calej aplikacji ktora
    > ja wykorzystuje.

    Jeśli jest na GPL (a nie LGPL) to zaraża...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 33. Data: 2010-04-26 07:31:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-26 08:23, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Napisałem, że przy zwykłym php nie ma to znaczenia, bo i tak kody
    > zrodlowe przekazuje.

    Przekazanie kodów ma się nijak do licencji. Licencja GPL oznacza
    przekazanie i UWOLNIENIE. Przy innej (np. swojej) licencji gość może
    kody przekazać, ale i tak zastrzec sobie prawa własności.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 34. Data: 2010-04-30 10:37:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Przekazanie kodów ma się nijak do licencji. Licencja GPL oznacza
    > przekazanie i UWOLNIENIE. Przy innej (np. swojej) licencji gość może
    > kody przekazać, ale i tak zastrzec sobie prawa własności.

    Ale nadal nie umieścisz kodu w C w skrypcie napisanym w PHP, więc w jaki
    sposób można taką licencję złamać? No chyba, ze jako string czy comment,
    tylko po co?

    --
    cokolwiek

  • 35. Data: 2010-04-30 10:41:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-30 12:37, to pisze:

    > Ale nadal nie umieścisz kodu w C w skrypcie napisanym w PHP, więc w jaki
    > sposób można taką licencję złamać?

    Ale którą? Bo dyskusja chyba się rozjechała. Ja mówię, że w przypadku
    PHP GPL nie zaraża.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 36. Data: 2010-04-30 21:37:58
    Od: to <t...@a...xyz>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale którą? Bo dyskusja chyba się rozjechała. Ja mówię, że w przypadku
    > PHP GPL nie zaraża.

    Jeśli pisałeś ogólnie, a nie w kontekście pierwotnego pytania to zgoda,
    oczywiście samo udostępnienie kodu nie zawsze wystarczy (a czasem może
    być wręcz złamaniem licencji).

    --
    cokolwiek