  • 11. Data: 2014-05-31 01:18:00
    Temat: Re: Sprzedawca allegro odmawia sprzedaży, po chwili towar znowu na allegro
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:lmaa3m$rll$1@mx1.internetia.pl...

    > Gówno miał a nie przesłanki. Inaczej tego piepszenia niestety podsumować
    > się nie da. Jak ktoś
    > chce wymyślić pretekst żeby umowę zerwać to zawsze znajdzie "przesłanki".

    czyli mogę wygrać aukcję i nigdy nie zapłacić, ani odebrać towaru, a
    kontrahent musi go trzymać dla mnie do końca świata?
    bo mam "umowę"?
    właśnie po to jest wadium, a aukcja bez tego, to ślizganie po gównie z
    marzycielami bez kasy.
    nie wiem co sąd orzekł w sprawie aukcji na allegro, ale na pewno "ochrona"
    niepłacącego zwycięzcy aukcji nie sięga za daleko.
    wyobrażasz sobie co by się działo w warunkach szybkiej inflacji?

    A.

  • 12. Data: 2014-05-31 01:21:24
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > Poproszę o przepis.
    >
    > Bo ten co ja mam (ze strony gofina) zawiera wyłącznie tekst:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    > ++
    > Art.70[4]. W warunkach aukcji albo przetargu można zastrzec,
    > że przystępujšcy do aukcji albo przetargu powinien, pod rygorem
    > niedopuszczenia do nich, wpłacić organizatorowi okreœlonš sumę
    > albo ustanowić odpowiednie zabezpieczenie jej zapłaty (wadium).
    > ---
    >
    > PO PIERWSZE wadium nie wpłaca się właścicielowi lecz organizatorowi
    > (czyli wadium mogłoby być żądane przez allegro!), a po drugie tylko
    > i wyłącznie "można".
    > Stanowczo domagam się przepisu przeciwnego ;)

    No można, można. I dlatego takie później sytuacje wynikają. Bo to taka
    "aukcja" jak z trabanta samochód. A co do "organizatora" to nie wiem, czy
    Allegro jest organizatorem, czy tylko pośrednikiem.
    Nie mają przedmiotu fuzycznie. To nie takie oczywiste.

    A.

  • 13. Data: 2014-05-31 01:30:53
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > No tu mielibyśmy ciekawy przypadek rozbieżności regulaminu aukcji
    > z regulaminem aukcji ;>
    > [piętno dla urzędowych zmieniaczy języka, chodzi oczywiście, "po
    > przedwojennemu", o warunki sprzedaży czyli jednostroną ofertę
    > *aukcji* (tej jednej) z warunkami przystąpienia do sprzedaży,
    > czyli regulaminu allegro dotyczącego aukcyj (wszystkich)]

    allegro może mieć i ma regulamin, ale nie reguluje on wszystkiego.
    Mogę zrobić aukcję i zastrzec pewne warunki, jeżeli nie ma w regulaminie
    allegro niczego o terminie płatności, to oznacza, że wystawiający przedmiot
    może sobie określić to według własnego uznania. Skoro mogę zasrzec warunki
    dostawy, odbioru, metodę płątności, to równie dobrze mogę ustalić pewne
    terminy. Jeżeli coś nie jest regulowane przez allegro, to nie oznacza, że
    można robić co się chce. Według mnie, allegro nie jest organizatorem, tylko
    pośrednikiem, ale to zależy od punktu widzenia. Bo co to na przykład jest za
    aukcja z opcją tylko "kup teraz"??? To by znaczyło, że jak kupujesz w
    sklepie bułki - to też jest aukcja?

    A.

  • 14. Data: 2014-05-31 23:37:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 May 2014, Ajgul wrote:

    > Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał
    >
    > czyli mogę wygrać aukcję i nigdy nie zapłacić, ani odebrać towaru,
    > a kontrahent musi go trzymać dla mnie do końca świata?
    > bo mam "umowę"?

    Kto Ci takich głupot nagadał?
    Wierzyciel reaguje po upłynięciu terminu płatności z regulaminu
    allegro - a z kolei z KC wynika, że data wpłaty to dana znalezienia
    się pieniędzy w posiadaniu wierzyciela, czyli na jego koncie, nawet
    jeśli jest to konto PayU, a nie data w której dłużnik "stara się
    zapłacić".
    Wierzyciel (sprzedawca) wysyła więc 8. lub późniejszego dnia (a nie
    w terminie wziętym z kapelusza) informację, że w związku z brakiem
    wpłaty umowę uznaje za niedotrzymaną i spuszcza klienta na drzewo.

    > właśnie po to jest wadium,

    Głupoty gadasz.

    > a aukcja bez tego, to ślizganie po gównie

    Głupoty gadasz.
    Można zablokować "zawieszanie w próżni" i zarówno regulamin allegro
    jak i Kodeks Cywilny pozwalają zrobić to doskonale.

    > nie wiem co sąd orzekł w sprawie aukcji na allegro, ale na pewno "ochrona"
    > niepłacącego zwycięzcy aukcji nie sięga za daleko.

    No bo NIE SIĘGA.
    To Ty piszesz o jakiejś nieistniejącej nierzeczywistości :|

    Przecież cały flejm jest o to, że sprzedawca postanowił sobie olać
    regulamin allegro, na który zgodził się wystawiając aukcję, i narzucić
    sprzeczne z regulaminem warunki.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-05-31 23:43:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Jun 2014, Marek Dyjor wrote:

    > Jeśli coś sprzedaję przez sieć to oczekuję ze osoba, która kupuje
    > zachowa sie poważnie i zrealizuje transkację bez zbędnej zwłoki,

    Podobnie jak możesz oczekiwać grzecznego i kulturalnego zachowania.
    Tyle, że PRAWNIE i *żądać* to możesz w zakresie zawartej umowy,
    w tym przypadku - regulaminu allegro.
    Przystępując do sprzedaży przez pośrednika zawsze trzeba się liczyć
    z warunkami "umowy przedwstępnej" i mieć świadomość, że druga strona
    MA PRAWO wykorzystać wszystko to, na co owa umowa pozwala.
    Skoro allegro pozwala na 7 dni opóźnienia zapłaty, to można
    kupującemu nawrzucać ;) i tyle.
    Prawnie wolno mu tydzień przeciągnąć i tyle.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2014-06-01 00:16:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ww wrote:
    > Witam
    >
    > Kupiłem przedmiot za 700 zł. Od razu zaznaczam, że nie jest żadna
    > zaniżona cena. Sprzedawca nie miał też chyba do tej ceny
    > początkowo zastrzeżeń. Sprawa się trochę przeciągnęła (powiedzmy, że
    > z mojej winy jeśli można tu mówić o jakiejś winie). Po prostu

    a jak długo przeciągnąłeś ten zakup?

    rozumiem ze góra dwa trzy dni...

  • 17. Data: 2014-06-01 00:21:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ww wrote:
    > Użytkownik "Ajgul" <p...@k...uz> napisał w wiadomości

    > Nie podał żadnego terminu. Nie wspomniał nawet o konieczności szybkiej
    > realizacji. Regulamin allegro daje 7 dni na sam kontakt a ten
    > nastąpił już po kilku
    > dniach. Na pierwsze przypomnienie odpisałem po 3 minutach. Nie
    > przekoczyłem ani regulaminowych ani ustawowych ani żadnych innych
    > terminów !!

    jak ja kocham cwaniaków... którzy jeszcze chca ludzi sądami straszyć...

    Jeśli coś sprzedaję przez sieć to oczekuję ze osoba, która kupuje
    zachowa sie poważnie i zrealizuje transkację bez zbędnej zwłoki, podobnie
    jak kupując liczę że sprzedawca ma towar i po zapłaci wyśle go w najszybszym
    możliwym terminie.

    Ty zas celowo przeciągałeś realizację transakcji bo czegoś tam nie miałeś...
    to jest chamskie zachowanie. Mam nadzieje ze ten klient czyta tę grupę.

  • 18. Data: 2014-06-01 00:26:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > No można, można. I dlatego takie później sytuacje wynikają.

    Lege artis.
    Nie ma podstaw do podważania.

    > A co do "organizatora" to nie wiem, czy
    > Allegro jest organizatorem, czy tylko pośrednikiem.

    Ten co macha młotkiem do przybijania jest przedstawicielem
    organizatora. I widać to w przypadku dowolnej awarii, że
    to nie właściciel przedmiotu, lecz (zgodnie z regulaminem)
    allegro decyduje o tym, że machanie młotkiem zostanie opóźnione.

    > Nie mają przedmiotu fuzycznie. To nie takie oczywiste.

    Posiadanie przedmiotu nie decyduje o skuteczności umowy.
    Z czego wywiodłeś, że organizator aukcji musi *posiadać*
    przedmiot licytacji? W ramach rozpatrywania przypadku idealnie
    kulistego, zacznijmy od licytacji nieruchomości...

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2014-06-01 00:27:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > allegro może mieć i ma regulamin, ale nie reguluje on wszystkiego.
    > Mogę zrobić aukcję i zastrzec pewne warunki, jeżeli nie ma w regulaminie
    > allegro niczego o terminie płatności,

    Ale w regulaminie allegro JEST o terminie płatności.
    I to kończy dyskusję.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2014-06-01 10:42:06
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > Przecież cały flejm jest o to, że sprzedawca postanowił sobie olać
    > regulamin allegro, na który zgodził się wystawiając aukcję, i narzucić
    > sprzeczne z regulaminem warunki.

    Jak to? Przecież gość napisał, że NIE PŁACIŁ i był ponaglany i dopiero po
    jakimś czasie zapłacił, więc chyba nie chodzi o 8 dni?
    Tam coś w jego wpisie jest w ogóle o 8 dniach?

    A.