  • 21. Data: 2014-06-01 12:12:32
    Temat: Re: Sprzedawca allegro odmawia sprzedaży, po chwili towar znowu na allegro
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Ajgul" <p...@k...uz> napisał w wiadomości
    news:lmeoof$gv0$1@speranza.aioe.org...

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1405312337120.2536@quad...

    > Jak to? Przecież gość napisał, że NIE PŁACIŁ i był ponaglany i dopiero po
    > jakimś czasie zapłacił, więc chyba nie chodzi o 8 dni?
    > Tam coś w jego wpisie jest w ogóle o 8 dniach?

    Co ty bredzisz ? To dowolną umowę można zerwać po wysłaniu jednego maila w
    tonie obrażonego dziecka ? A ja mam wszystko rzucić bo "jestem ponaglany"
    jakimiś kretyńskimi żądaniami o których nie było mowy kiedy zawieraliśmy
    umowę ? Gdybym ja próbował zerwać umowę, i odmówił przyjęcia towaru bo
    sprzedawca przez kilka dni się nie odzywał albo po prostu po 3 dniach nie
    wysłał jeszcze towaru, to miałbym za to 100 negatywów i 40 razy zawieszone
    konto na allegro. Ale w drugą stronę pewnie to nie działa.

    Odpowiedź sobie daruj bo nic mądrego nie napiszesz.

  • 22. Data: 2014-06-01 12:16:05
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    > [...]
    >
    > Ale w regulaminie allegro JEST o terminie płatności.
    > I to kończy dyskusję.

    Jesteś tego pewny ? Bo zawsze było jedynie o czasie na kontakt. To znaczy:
    brak
    kontaktu przez 7 dni = umowa zerwana i towar można wystawiać ponownie.

  • 23. Data: 2014-06-01 14:43:48
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tonie obrażonego dziecka ? A ja mam wszystko rzucić bo "jestem ponaglany"

    Chodzi o reguły. Jeżeli jest regulamin i mówi o 8 dniach, to tyle to jest.
    Nie chodzi o ilość i ton maili - tylko o to, czy dochowałeś terminu, czy
    nie. Tak jak pisał Godfryd. Ja nawet nie wiedziałem, że to w regulaminie
    jest, ale niewiedza nie zwalnia... itd.
    Jeżeli przekroczyłeś te 8 dni, to gosć uznał umowę za zerwaną... znów, nie
    wiem czy nie ma co do tego w regulaminie jakichś wymogów zawiadomienia cię.

    I tyle. Nie masz niczego "rzucać" poza zrobieniem przelewu i masz na to całe
    8 dni.

    A.

  • 24. Data: 2014-06-01 14:57:51
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    > Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o reguły. Jeżeli jest regulamin i mówi o 8 dniach, to tyle to jest.

    Moim zdaniem nie ma nic o terminie zapłaty. Jest jedynie termin na kontakt
    (7 dni) żeby odsiać tych co licytują dla żartu i znikają. Może coś się
    zmieniło ale
    szczerze wątpie bo Allegro konsekwentnie zasłania się zasadą "my nic nie
    wiemy,
    nie jesteśmy stroną, proszę wnieść sprawę do sądu". Termin na zapłatę może
    wynikać jedynie z przepisów prawa i przyjętych ogólnie norm. Jeśli dla kogoś
    3, 4 albo nawet 7 dni to naruszenie tych norm uprawniajace to zerwania umowy
    to jest po prostu niepoważny. A jeśli w kilku kolejnych mailach powtarzam,
    że chce
    ten procesor i nawet wpłacam pieniądze...

> [...]
    > Jeżeli przekroczyłeś te 8 dni, to gosć uznał umowę za zerwaną... znów, nie
    > wiem czy nie ma co do tego w regulaminie jakichś wymogów zawiadomienia

    Jestem przekonany, że nie ma.

    > I tyle. Nie masz niczego "rzucać" poza zrobieniem przelewu i masz na to
    > całe 8 dni.

    Nie ma takiego terminu. Kilka razy już pytałem o podobne sprawy i radzono mi
    wysyłanie
    niewiadomo ilu przypomnień, listów poleconych z potwierdzeniem odbioru i
    takich tam. A ten
    ktoś sobie po prostu zrywa umowę ? Bo tak i już ? I twierdzi, że procesor
    się zepsuł a po chwili
    go znowu wystawia ? To jest w porządku ?

    Jego odpowiedź w centrum sporów allegro:

    "Jak informowałem w mailach procesor nie przeszedł testów wydajnościowych o
    fakcie poinformowałem
    kupującego drogą mailową. On niestety uparł się ze i tak go kupuje i dokonał
    wpłaty na konto PayU. Procesor
    który jest wystawiony na kolejnej aukcji jest pochodzi z wymiany od innego
    klienta. Poprzedni uszkodzony
    sprzęt został zutylizowany."

    Czyli: tak, mam identyczny procesor i wystawiam go na innej aukcji chociaż
    zawarłem już z kimś innym
    umowę. Ten ktoś już zapłacił więc w 100% wywiązał się z umowy ale co mnie to
    obchodzi...

  • 25. Data: 2014-06-01 15:37:21
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    > Witam

    Nawiasem mówiąc kontaktowałem się już z 2 kancelariami. Jedna chce niestety
    3000 netto na start a to jest poważna
    przesada. A szkoda bo to ludzie którzy podobno zjadają przeciwników z butami
    na śniadanie. W drugiej zaproponowali
    prowadzenie za 100 na start (porada + wstępne pismo do wroga) i potem 1000 +
    ewentualnie koszty dojazdów do sądu.
    Zakładam, że część tego potem można odzyskać próbować. Może i nie wyjdę na
    zero ale satysfakcja z wygranej i tak
    by była bezcenna.

    W ogóle to wziąłem udział w drugiej aukcji i znowu wygrałem ale za
    nieznacznie wyższą cenę (20 zł). Teraz kretyn ma
    procesor, wie, że ja go nie kupię jeśli nie sfinalizujemy pierwszej
    transakcji (za niższą cenę), a dalej się upiera. Może
    to był błąd ale gdybym tego nie zrobił to już ktoś inny by miał mój w tej
    chwili mój procesor bo byli chętni.

  • 26. Data: 2014-06-01 15:55:13
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "ww" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Kupiłem przedmiot za 700 zł. Od razu zaznaczam, że nie jest żadna zaniżona

    I kolejny rozdział historii:

    Sprzedawca łaskawie zgodzi się na sprzedaż po wcześniejszej cenie jeśli:

    1) unieważnię komentarz negatywny - żartowniś
    2) wpłacę pieniądze do wtorku - to jedyny sensowny warunek bo też mam dość
    tej sprawy
    3) dostanie zwrot prowizji za drugą aukcje - ciekawe na jakiej podstawie
    skoro sam dwa razy wystawił
    towar a ma tylko jeden - ale to wyłącznie decyzja allegro

  • 27. Data: 2014-06-01 16:37:39
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Po prawdzie chodziło o inną przyczynę ("niesatysfakcjonująca" cena),
    > ale sprzedawca (występujący z adwokatem) zasłonił się wręcz że "on
    > nie ma takiego towaru, chciał tylko sprawdzić za ile dałoby się
    > sprzedać".
    > No to sąd mu poradził, żeby sobie gdziekolwiek kupił i sprzedał to
    > co się zobowiązał sprzedać (i za tę cenę za którą się zobowiązał).
    > Umowa jest ważna to trzeba ją wykonać.

    Co sad to obyczaj, była słynna sprawa sprzedazy ciagnika gdzie wystawca
    pomylił się "o trzy zera" (32 zł zamiast 32K). Ewidentna pomyłka, na
    nieszczescie wystwcy w opcji "kup teraz". Kupujący nie chciał odpuscic,
    skonczyło sie to dla niego w ten sposob, ze dostał prawomocny wyrok za
    próbę wyłudzenia.

    --
    @foe_pl

  • 28. Data: 2014-06-01 17:55:03
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nieszczescie wystwcy w opcji "kup teraz". Kupujący nie chciał odpuscic,
    > skonczyło sie to dla niego w ten sposob, ze dostał prawomocny wyrok za

    No ale "ewidentna pomyłka" to chyba właśnie słowa klucze ? U mnie o
    ewidentnej
    pomyłce nie ma mowy, są za to kłamstwa i krętactwo.

  • 29. Data: 2014-06-02 08:57:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Jun 2014, ww wrote:

    > Jesteś tego pewny ?

    Nie nie :(

    > Bo zawsze było jedynie o czasie na kontakt. To znaczy:
    > brak
    > kontaktu przez 7 dni = umowa zerwana i towar można wystawiać ponownie.

    Ale można to uznać za "minimalny możliwy czas żądania zapłaty"?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2014-06-02 10:22:29
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

> [...]
    > mi wysyłanie
    > niewiadomo ilu przypomnień, listów poleconych z potwierdzeniem odbioru i

    No to sorry, ale Gotfryd autorytatywnie stwierdził, że termin jest i wysnuł
    z tego całą teorię.
    Ja regulaminu nie czytałem i nie chce mi się czytać, myślałem, że skoro ktoś
    tu wlepia coś o 8 dniowych terminach, to coś wie, ale jak widać twórczość
    przerasta fakty. Zupełnie jak w naszym prawie.
    O ile nie ma terminu, to jest to, co od razu ci napisalem - pyskówka i
    niepotrzebne wydatki.

    A.