  • 1. Data: 2014-05-28 10:53:53
    Temat: 3 misiące więzienia za jazdę bez biletu. Rok 2014.
    Od: k...@g...com

    Żal mi dupę ściska i nie wiem z kim się tym podzielić, ale piszę co następuje:

    Jakieś dwa miesiące temu jechałem tramwajem nr 33 bez biletu i dostałem mandat,
    którego nie zapłaciłem, bo był źle wypełniony. Kontroler zamiast taryfy ulgowej, co
    mi przysługuje, wypisał taryfę normalną oraz opłatę dodatkową... Nie wiem za co i on
    też nie wie, ale wypisał. Nie zapłaciłem.

    Wczoraj odebrałem polecony, w którym towarzyszka Joanna Biernacka z ZTM, Z-ca
    Dyrektora Pionu Handlowego ZTM, kierownik Działu Windykacji, na podstawie Kodeksu
    Wykroczeń z 1971 r. (przed stanem wojennym) grozi mi karą aresztu i ograniczenia
    wolności. W piśmie oficjalnym, na papierze Zarządu Transportu Miejskiego, Warszawa.
    Zgodnie z art. 121 § 1 KW. Pismo datowane na 07.05.2014

    Lektura, kurwa, Kodeksu Wykroczeń z 1971 r., to w 2014 r., czyli prawie 45 lat
    później - no to po prostu jest, kurwa, zajebany surrealizm. Warto przeczytać na
    sejmowej stronie aktów prawnych ten KW i się przy tym uwalić. Czytałem fragmenty i
    myślałem, ze wykituję. Naprawdę niezłe.

    Nadmienię tylko, że wszystkie kwoty wymienione w Kodeksie, oczywiście są kwotami
    przed denominacją... a ja mam zapłacić za przejazd według tego kodeksu...

    Daję link to tego posranego badziewia, bo sprawa nadaje się do Trybunału
    Konstytucyjnego.

    0114

    i podpisuję się pod bluzgiem;

    https://www.youtube.com/watch?v=ZKNcv2EE67s

    Według dzisiejszego prawa, według Kodeksu Wykroczeń z 1971 r., podpisanego przez
    Józefa Cyrankiewicza,

    http://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Cyrankiewicz

    za jazdę bez biletu środkami lokomocji, grozi do 3 miesięcy więzienia.

    Macie jakiś pomysł co z tym zrobić?

    SJUREK IRECKI

  • 2. Data: 2014-05-28 11:07:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-28 10:53, k...@g...com pisze:
    > Macie jakiś pomysł co z tym zrobić?

    Przeczytać dokładnie i ze zrozumieniem art. 121 kodeksu wykroczeń
    (wymagana jest przynajmniej trzykrotna jazda na gapę i nieuiszczenie
    dwóch poprzednich kar).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-05-28 11:44:51
    Od: k...@g...com

    > Przeczyta� dok�adnie i ze zrozumieniem art. 121 kodeksu wykrocze�
    > (wymagana jest przynajmniej trzykrotna jazda na gapďż˝ i nieuiszczenie
    > dw�ch poprzednich kar).

    ZTM Warszawa ma to dokładnie w dupie. Po jednej niezapłaconej, a mandat jest błędnie
    wypełniony - według złej taryfikacji, wszczęli sprawę przedsądową i zagrozili mi
    trzema miesiącami więzienia. Zwykle ściągają należność w Urzędzie Skarbowym, przy
    okazji rozliczania PIT.

    Tak, czy inaczej ten KW spreparował zbrodniarz komunistyczny - Józef Cyrankiewicz - i
    żal mi dupę ściska, że to jeszcze obowiązuje.

    Karol Rychliński

  • 4. Data: 2014-05-28 12:23:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-28 11:44, k...@g...com pisze:

    > wszczęli sprawę przedsądową

    Nie ma czegoś takiego.

    > i zagrozili mi trzema miesiącami więzienia.

    No i co z tego? To nie oni tę karę nakładają.

    > i żal mi dupę ściska, że to jeszcze obowiązuje.

    Bo?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-05-28 13:43:57
    Od: k...@g...com

    > Liwiusz

    Tak piszesz, jakbyś celowo nie chciał zrozumieć. Niektórzy tak mają.

    Żeby KW w ogóle działał wykroczenie musi być popełnione na terenie Polskiej
    Rzeczypospolitej Ludowej, a już takowej nie ma. Jest RP.

    Aresztu dokonuje Milicja Obywatelska, według KW.

    A wszystkie kwoty podane w KW, są podane przed denominacją.

    Z Kodeksem Cywilnym jest jeszcze gorzej, jest datowany na 1964 r. I rzekomo
    obowiązuje.

    Pozdro, prawniku.
    Karol Rychliński

  • 6. Data: 2014-05-28 13:51:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-28 13:43, k...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > A wszystkie kwoty podane w KW, są podane przed denominacją.
    >
    > Z Kodeksem Cywilnym jest jeszcze gorzej, jest datowany na 1964 r. I rzekomo

    Marnie trollujesz, gdzieś tak na poziomie gimnazjum. Umiejętność
    składania liter w słowa to jeszcze za mało, przynajmniej na tę grupę.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2014-05-28 13:52:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > A wszystkie kwoty podane w KW, są podane przed denominacją.
    >
    > Z Kodeksem Cywilnym jest jeszcze gorzej, jest datowany na 1964 r. I rzekomo

    Chyba nie czytałeś jednak tego kodeksu....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2014-05-28 13:58:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-28 13:52, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Chyba nie czytałeś jednak tego kodeksu....

    Po prostu nie opanował jeszcze googla poprawnie. W III klasie na
    informatyce się dokształci.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-05-28 14:05:26
    Od: "RaZor" <w...@o...pl>

    ps.com...
> [...]

    A wszystkie kwoty podane w KW, są podane przed denominacją.

    Z Kodeksem Cywilnym jest jeszcze gorzej, jest datowany na 1964 r. I rzekomo

    przeczytaj tekst jednolity

  • 10. Data: 2014-05-28 21:55:38
    Temat: Re: 3 misi�ce wi�zienia za jazd� bez biletu. Rok 2014.
    Od: k...@g...com

    > przeczytaj tekst jednolity

    Witaj,

    Właśnie czytałem, dzięki.
    Tekst jednolity jest datowany na 13.05.2014 czyli dwa tygodnie wstecz, w stosunku
    do tekstu z 1971 r. są znaczące zmiany; usunięto "Milicja Obywatelska", zmieniono
    walutę i wykreślono "Polska Rzeczpospolita Ludowa".
    Z tym, że nadal mi żal dupę ściska, bo przez 43 lata w Polsce dużo się zmieniło i ten
    akt prawny, którego bazą jest zamysł z 1971r. to w dzisiejszych czasach jest pełen
    surrealizm - i nie obejmuje zjawisk społecznych powstałych po roku 2000, np
    chuligaństwa i dewastacji.
    Moim zdaniem to trzeba napisać od nowa.

    Masz tu jeden kwiatek, bo więcej mi się nie chce:

    Art. 163.
    Kto w lesie rozgarnia ściółkę i niszczy grzyby lub grzybnię,
    podlega karze grzywny albo karze nagany.

    W jakiej wysokości ta grzywna? Co to jest kara nagany? Bo w tekście kodeksu się
    często pojawia.
    KC PZPR wystawi mi naganę i wyśle mnie do łagru? W 1971 do łagrów wysyłano za
    "dwulicowość".

    Pozdro
    KR