eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Sprzedana firma
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2004-12-16 15:11:10
    Temat: Sprzedana firma
    Od: "Studencik" <s...@n...cyberlan.pl>

    Witam serdecznie.

    Firma w ktorej pracuje moja znajoma, zostala sprzedana w tym miesiacu
    (prawdopodobnie w tym poniewaz pracownicy wczesniej o niczym nie
    wiedzieli) Szefowa poinformowala pracownikow, ze pracuja oni tylko
    do konca grudnia.
    Czy takie postepowanie z pracownikami jest zgodne z prawem??
    Czy tez moze kupujacy kupuje firme wraz z obciazeniami, czyli
    rowniez z pracownikami i przez to powinien on zachowac
    terminowosc rozwiazania stosunku pracy??

    Mnie sie wydaje ze wlasciwa jest opcja druga, lecz wole zapytac Was
    fachowcow.

    Pozdrawiam
    Szolek



  • 2. Data: 2004-12-16 15:42:21
    Temat: Re: Sprzedana firma
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Studencik" <s...@n...cyberlan.pl> naskrobał/a w
    news:cps8jk$2mt$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Czy takie postepowanie z pracownikami jest zgodne z prawem??

    Kodeks pracy:

    Art. 23 1. § 1. W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego
    pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach
    pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5.
    § 2. Za zobowiązania wynikające ze stosunku pracy, powstałe przed
    przejściem części zakładu pracy na innego pracodawcę, dotychczasowy i
    nowy pracodawca odpowiadają solidarnie.
    § 3. Jeżeli u pracodawców, o których mowa w § 1, nie działają zakładowe
    organizacje związkowe, dotychczasowy i nowy pracodawca informują na
    piśmie swoich pracowników o przewidywanym terminie przejścia zakładu
    pracy lub jego części na innego pracodawcę, jego przyczynach, prawnych,
    ekonomicznych oraz socjalnych skutkach dla pracowników, a także
    zamierzonych działaniach dotyczących warunków zatrudnienia pracowników, w
    szczególności warunków pracy, płacy i przekwalifikowania; przekazanie
    informacji powinno nastąpić co najmniej na 30 dni przed przewidywanym
    terminem przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę.
    § 4. W terminie 2 miesięcy od przejścia zakładu pracy lub jego części na
    innego pracodawcę, pracownik może bez wypowiedzenia, za siedmiodniowym
    uprzedzeniem, rozwiązać stosunek pracy. Rozwiązanie stosunku pracy w tym
    trybie powoduje dla pracownika skutki, jakie przepisy prawa pracy wiążą z
    rozwiązaniem stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.
    § 5. Pracodawca, z dniem przejęcia zakładu pracy lub jego części, jest
    obowiązany zaproponować nowe warunki pracy i płacy pracownikom
    świadczącym dotychczas pracę na innej podstawie niż umowa o pracę oraz
    wskazać termin, nie krótszy niż 7 dni, do którego pracownicy mogą złożyć
    oświadczenie o przyjęciu lub odmowie przyjęcia proponowanych warunków. W
    razie nieuzgodnienia nowych warunków pracy i płacy dotychczasowy stosunek
    pracy rozwiązuje się z upływem okresu równego okresowi wypowiedzenia,
    liczonego od dnia, w którym pracownik złożył oświadczenie o odmowie
    przyjęcia proponowanych warunków, lub od dnia, do którego mógł złożyć
    takie oświadczenie. Przepis § 4 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.
    § 6. Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę nie
    może stanowić przyczyny uzasadniającej wypowiedzenie przez pracodawcę
    stosunku pracy.


    Z tego co tam opisałeś, to nic nie jest zgodne z prawem.

    --
    Pozdrawiam
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    JMS is god!

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1