11. Data: 2011-05-18 21:36:55
Temat:Re: Sprzedalem auto - kupujacy po czasie chce przepisac umowe - czy to legalne?
Od:Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-05-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

[...]

> A jak właściciel nie ma w ogóle prawa jazdy?

No ja tak mam (bo nie mogę).
OC na poziomie 2500-3000 / rok wychodzi.

--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl

12. Data: 2011-05-18 21:40:10
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> No ja tak mam (bo nie mogę).
> OC na poziomie 2500-3000 / rok wychodzi.

W jakim Towarzystwie ubezpieczeniowym?

13. Data: 2011-05-18 21:59:33
Od:Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-05-18, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

[...]

> W jakim Towarzystwie ubezpieczeniowym?

W kalkulatorze próbowałem, aczkolwiek parametrów tego auta to już nie pomnę,
bo oddałem (dostałem w spadku i czym prędzej się pozbyłem).
http://policzoc.cuk.com.pl/

--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl

14. Data: 2011-05-18 23:48:38
Od:Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.05.2011 20:52, Mario pisze:

> Sprzedalem samochod prawie 2 tygodnie temu. Zglosilem to do
> ubezpieczalni i do wydzialu komunikacji. Dzis wydzwania do mnie rodzina

I po ptokach - mają kopie umowy i już "przepadło".

> wlasciciela (mlody chlopak) z prosba o "przepisanie" umowy na nich,
> poniewaz wlasciciel stracil prawko za jazde na podwojnym gazie...

Ich problem.

[ciach]

> proponowalem im zeby miedzy soba sporzadzili umowe darowizny albo
> kupna-sprzedazy ale zal im placic podatki.... eh...

Albo idioci, albo jakiś kant robią - jak ktoś wspomniał w pierwszej
grupie pokrewieństwa nie ma podatku od darowizny.

Reasumując: nie pakuj się w to.

15. Data: 2011-05-19 06:01:53
Od:w...@a...pl (Wemif) szukaj wiadomości tego autora

Może boją się, że za jazdę pod wpływem państwo skonfiskuje
samochód wlasciciela, ale to chyba nie zostało jeszcze wprowadzone.

a.

16. Data: 2011-05-19 07:12:07
Od:PesTYcyD <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niech zrobi darowiznę ojcu, przecież teraz to jego samochód nie twój.

17. Data: 2011-05-19 07:21:42
Od:MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-19 01:48, Andrzej Lawa pisze:

> I po ptokach - mają kopie umowy i już "przepadło".

Niestety muszę się zgodzić z przedpiśćcą - umowa została zarejestrowana
i skserowana i leży w teczce tego auta. Wszelkie zmiany będą podejrzane.
Poza tym patrz niżej.

> Ich problem.

Ich problem, poza tym skąd wiesz co się na tym "podwójnym gazie"
wydarzyło, kogo on rozjechał, co on rozbił. Auto sprzedałeś tego dnia
(ja tam zawsze dopisuję godzinę, żeby było jasne i klarowne w razie W) i
od tego momentu to nabywca odpowiada za auto. Na Twoim miejscu czym
prędzej (o ile tego jeszcze nie zrobiłeś) goniłbym do swojego TU zgłosić
sprzedaż, a przy okazji sprawdził czy już jakaś szkoda nie wpłynęła i
jeśli wpłynęła to w te pędy pisemnie składał wyjaśnienie.

> [ciach]

> Albo idioci, albo jakiś kant robią - jak ktoś wspomniał w pierwszej
> grupie pokrewieństwa nie ma podatku od darowizny.
>
> Reasumując: nie pakuj się w to.
Zdecydowanie nie pakuj się w to. Bo jak się ma miękkie serce, to za
chwilę trzeba mieć twardą d.. .Darowizna między rodzicami i dziećmi jest
nieopodatkowana, jeśli to wiedzą i nadal im czegoś "żal" to tym bardziej
nie zgadzaj się na żadne kombinacje i dopilnuj, żeby wszystkie terminy
zgłoszeń z Twojej strony były dotrzymane. Bo może się okazać, czy
postanowią sami "aneks" napisać, podpisując się za Ciebie.

--
MZ

18. Data: 2011-05-19 09:41:26
Od:Tapatik <t...@b...spamu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> A jak właściciel nie ma w ogóle prawa jazdy?

Tak z ciekawości zapytałem się kiedyś o to dziewczynę, u której autko
ubezpieczam - jest to jak najbardziej możliwe, ale OC rośnie o 50%.

Jak na razie nie wprowadzono przepisu, który by zakazywał kupowania
samochodu osobom bez prawa jazdy.

Tapatik

19. Data: 2011-05-19 09:54:48
Od:Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-19 11:41, Tapatik pisze:

> [...]
> ubezpieczam - jest to jak najbardziej możliwe, ale OC rośnie o 50%.
>
> Jak na razie nie wprowadzono przepisu, który by zakazywał kupowania

To ciekawe, bo mam dostęp do wielu oficjalnych kalkulatorów zakładów
ubezpieczeń i wiele z nich o czas posiadania PJ nie pyta (najważniejszy
jest wiek i miejsce zamieszkania).

--
Liwiusz