  • 11. Data: 2008-11-06 13:49:00
    Temat: Re: Sprawy sądowe umorzone i zawieszone... szukanie pozwanego
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > ciekawe...

    Czynny, czyli taki ze ktos za tym lazi i cos przy tym robi. W procesie
    cywilnym "nieobecnosc" strony zalatwia sie innymi sposobami np wyznacza
    kuratora dla nieobecnego, ktory dziala za goscia ktorego nie ma, albo - to
    chyba tez mozna podciagnac - wywiesza sie ogloszenie (np w gablocie sadu,
    ew. w prasie) i ono sobie wisi przez jakis czas, a potem rodzi skutki
    niezalzenie od tego czy ten co mial przeczytac przeczytal (w duzym
    uproszczeniu)

    > w jakim akcie prawnym mogę o tym poczytać ?

    Tak jak napisal ktos ponizj art 278 kpk jest podstawa. A szczegoly
    postepowania potem reguluja roznego rodzaju akty nizszego rzadu - te
    policyjne znajdiesz np na stonie policyjnej www.ifp.pl, troche jest w
    regulaminie prokuratorskim (rozp. MS regulamin urzedowania powszechnych
    jednostek org. prokuratury)

    Cezar