  • 1. Data: 2008-11-05 13:25:36
    Temat: Odszkodowanie z OC sprawcy - Szkoda na osobie.
    Od: CUT <C...@C...pl>

    Witam,

    Proszę o prośbę. Co mogę żądać od ubezpieczyciela w ramach szkody na
    osobie z OC pijanego sprawcy? Czy tylko za uszczerbek na zdrowiu?

    Moja sytuacja wygląda następująco. Od miesiąca się leczę. Nie mogę
    chodzić - kolano. Żeby gdziekolwiek się udać (lekarz, policja, apteka)
    muszę prosić znajomych o pomoc, aby mnie zawieźli. Jestem studentem, od
    miesiąca nie uczestniczę w zajęciach pomimo, iż płacę za nie. Płacę
    również za mieszkanie w miejscu gdzie studiuję - z mieszkania nie
    korzystam z wiadomego względu. Chciałbym za to odszkodowanie.

    Za co jeszcze można się ubiegać zadośćuczynienia?
    Może takie stricto naciągane typu plantowany wyjazd na narty ze
    znajomymi z którego muszę zrezygnować.

    Proszę o wszelkie sugestie.

    Wojtek

  • 2. Data: 2008-11-05 13:26:16
    Temat: Re: Odszkodowanie z OC sprawcy - Szkoda na osobie.
    Od: CUT <C...@C...pl>

    CUT pisze:
    > Witam,
    >
    > Proszę o prośbę.

    Oczywiście proszę o radę :)

  • 3. Data: 2008-11-05 15:35:01
    Od: "L" <...@...pl>

    Użytkownik "CUT" <C...@C...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście proszę o radę :)

    Ubiegać się możesz
    Dowiedz się jakiego rodzaju sprawca ma ubezpieczenie
    Dochodzić się będziesz z jego ubezpieczalnia, ich prawnikami.
    Dochodzić się możesz osobiście
    Zatrudnij mecenasa. On Ci powie ile mu zapłacisz. Może będzie zysk.
    Jednak skoro dopiero pytasz, kupa wydatków przed Tobą, zysku brak.

  • 4. Data: 2008-11-05 20:45:01
    Od: CUT <C...@C...pl>

    L pisze:

> [...]
    > Zatrudnij mecenasa. On Ci powie ile mu zapłacisz. Może będzie zysk.
    > Jednak skoro dopiero pytasz, kupa wydatków przed Tobą, zysku brak.

    Ludzie zajmujący się odzyskiwaniem odszkodowania powiedzieli mi ze ok 7k
    można na czysto wycisnąć. (na czysto znaczy opłacając wszystko, łącznie
    z ich prowizją którą pobierają jako % od otrzymanego odszkodowania)

  • 5. Data: 2008-11-05 21:24:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ludzie zajmujący się odzyskiwaniem odszkodowania powiedzieli mi ze ok 7k
    > można na czysto wycisnąć. (na czysto znaczy opłacając wszystko, łącznie z
    > ich prowizją którą pobierają jako % od otrzymanego odszkodowania)

    Jeśli by Ci to wielkiego kłopotu nie zrobiło, to czy mógłbyś zaspokoić moją
    ciekawość i napisać, czy rzeczeni "ludzie od ubezpieczeń" sami do Ciebie
    dotarli, czy ty zabiegałeś o ich usługi. Jeśli sami dotarli, to kto to był?
    Pracownik szpitala? Czy powiedzieli skąd wzięli Twoje dane osobowe?

    Korzystając z okazji serdecznie pozdrawiam.

    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2008-11-05 21:34:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "CUT" <C...@C...pl> napisał w wiadomości

    Co do zasady ubezpieczyciel ma obowiązek zwrócić wszystkie szkody. A więc
    zarówno te wynikające z urazu (uszczerbek na zdrowi), jak i koszty leczenia
    ale również inne poboczne koszty, których normalnie byś nie poniósł, gdyby
    nie wypadek. Przede wszystkim na wszystko co możesz zbieraj faktury czy
    rachunki.

    Na firmy pośredniczące w uzyskaniu odszkodowania uważaj. Z mojej wiedzy
    wynika, ze niektóre z nich obiecują cuda, a potem nie za bardzo są w stanie
    zrobić coś więcej, niż napisać wniosek o odszkodowanie na podstawie Twojego
    pełnomocnictwa. Ale oczywiście skorzystanie z pomocy prawnej może nie być
    złym pomysłem. Z tym, że wybierz po prostu jakąś rzetelną firmę. Ceny ich
    usług wahają się w granicach 10-50% uzyskanego odszkodowania.

    Z tego co piszesz, to na pewno masz szansę na odzyskanie należności za
    mieszkanie, z którego nie korzystasz (tylko potrzebne będą pokwitowania),
    za naukę w szkole (też pokwitowania). Jeśli na skutek nieuczęszczania na
    zajęcia stracisz rok, to w mojej ocenie ubezpieczyciel będzie musiał pokryć
    koszty tego studiowania.

    Mimo wszystko w tej sytuacji na Twoim miejscu odżałowałbym na prowizję dla
    prawnika, bo może on tutaj sporo dla Ciebie wygrać.

  • 7. Data: 2008-11-05 22:17:00
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Mimo wszystko w tej sytuacji na Twoim miejscu odżałowałbym na prowizję
    > dla prawnika, bo może on tutaj sporo dla Ciebie wygrać.

    Dokładnie.
    Tym bardziej, że towarzystwa nie kwapią się do wypłaty czegokolwiek.

    Sam zaliczyłem taką sytuację zakończoną w sądzie. Dopóki nie miałem
    prawnika to mnie raczej olewano. Jak mecenas ze mną przyszedł to inaczej
    już to wyglądało.

    No i prawnik pozwoli ci rzetelnie oszacować roszczenie.

    Jeśli wożą Cię znajomi zbieraj rachunki za paliwo. W ogóle zbieraj
    rachunki na wszystko co się da w związku z urazem, rehabilitacją i
    zmianą trybu życia na skutek urazu.

    Szybki kontakt z prawnikiem i do przodu.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 8. Data: 2008-11-05 23:09:21
    Od: CUT <C...@C...pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > osobowe?
    >
    > Korzystając z okazji serdecznie pozdrawiam.

    Sam szukałem pomocy