  • 11. Data: 2006-10-29 20:03:01
    Temat: Re: Sprawa spadkowa dot. kont bankowych...
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-10-29 20:52, Pawel wrote:

    > Chyba, że spadkobiercą jest pełnomocnik i nie wnosi żadnych roszczeń (np
    > pokrewieństwo mąż-żona itp)......

    Jeszcze jest Urząd Skarbowy -- od spadków płaci się podatki.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 12. Data: 2006-10-29 20:15:47
    Od: "Pawel" <mirron79(usunto)@(usunto)tenbit.pl>

    Jeszcze jest Urząd Skarbowy -- od spadków płaci się podatki.

    No właśnie, czy ktoś wie jakiej wielkosci sa to podatki? czy w takim
    przypadku opodatkowana zostanie kwota na lokacie?

  • 13. Data: 2006-10-29 21:23:28
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message

    > Nie, chyba, że któryś z zainteresowanych spadkiem zgłosi to w banku. A jak
    > nie i na lokatę jest pełnomocnictwo, to pełnomocnik spokojnie może szaleć.

    Szaleć dopóki go nie zamkną, bo jego pełnomocnictwo wygasło w momencie
    śmierci właściciela konta.
    To, że bank o tym nie wie, nie oznacza, że jego pełnomocnixtwo jest ważne.

  • 14. Data: 2006-10-29 21:25:33
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Pawel" <mirron79(usunto)@(usunto)tenbit.pl> wrote in message

    > Jeszcze jest Urząd Skarbowy -- od spadków płaci się podatki.
    >

    > No właśnie, czy ktoś wie jakiej wielkosci sa to podatki? czy w takim
    > przypadku opodatkowana zostanie kwota na lokacie?

    Ustawa o podatku od spadków i darowizn.
    od 3% dla najbliższej osoby po chyba 15% dla osób obcych.
    W ustawie jest ładna tabelka, poczytaj sobie.

  • 15. Data: 2006-10-30 22:12:28
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Odpowiem pytaniem na pytanie: a skąd jeden bank miałby znać "wszystkie
    > konta danego posiadacza" (w innych bankach). Podpowiedź: tajemnica
    bankowa.

    Nie zawsze. W pewnych wypadkach banki mogą wymieniać informację o swoich
    klientach. Zobacz na http://www.bik.pl/
    Jednak tym wypadku nikt przy głupiej wypłacie pieniędzy z konta nie będzie
    sprawdzał takich rzeczy.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 16. Data: 2006-10-30 22:16:23
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > To, że bank o tym nie wie, nie oznacza, że jego pełnomocnixtwo jest ważne.

    Jest jeszcze zdaje się coś takiego, jak "zapis na wypadek śmierci", ale nie
    wiem dokładnie, jak to działa. W każdym razie pozwala na podjęcie pieniędzy
    jeszcze przed postępowaniem spadkowym.

    --
    Lukasz

  • 17. Data: 2006-10-31 17:57:09
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Jeszcze jest Urząd Skarbowy -- od spadków płaci się podatki.

    Nie od spadków, tylko od tego, o czym wie US.

    +inż.prawa+

  • 18. Data: 2006-10-31 18:07:01
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 23:16:23 +0100, Lukasz napisał(a):

    > Jest jeszcze zdaje się coś takiego, jak "zapis na wypadek śmierci", ale nie
    > wiem dokładnie, jak to działa. W każdym razie pozwala na podjęcie pieniędzy
    > jeszcze przed postępowaniem spadkowym.

    Nazywa się to "Dyspozycja na wypadek śmierci". Osoba uposażona, może w
    każdej chwili po przedstawieniu aktu zgonu "pobrać" do 25-krotności
    średniej płacy z rachunku bankowego zmarłej osoby, oczywiście o ile jest
    tam tyle środków ;)

    PS. nie dotyczy to rachunków firmowych, tylko tzw. "osobistych".

  • 19. Data: 2006-10-31 20:55:35
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Lukasz wrote:

> [...]
    > klientach. Zobacz na http://www.bik.pl/
    > Jednak tym wypadku nikt przy głupiej wypłacie pieniędzy z konta nie będzie

    Nie będzie, ale nie dlatego, że to głupie, a dlatego, że nie podpada to
    pod wymienione w prawie bankowym zwolnienia z tajemnicy bankowej.
    Informacje o kredytach to inna bajka.