  • 1. Data: 2006-10-29 07:55:36
    Temat: avon lealnie?
    Od: "kuku" <d...@g...com>

    tak się zastanawiam czy przypadkiem dealerzy avonu (i innych tego typu
    firm) nie powinni sie rozliczać z US, czy może firma jakoś to za
    nich załatwia - przecież wie w jaki sposób ich produkty są
    rozprowadzane

  • 2. Data: 2006-10-29 08:31:37
    Temat: Re: avon lealnie?
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    kuku napisał(a):
> [...]
    > firm) nie powinni sie rozliczać z US, czy może firma jakoś to za
    > nich załatwia - przecież wie w jaki sposób ich produkty są

    Z tego co wiem, to przy podpisywaniu umowy są informowani, że powinni
    założyć działalność, jeśli chcą na tym zarabiać. Zdecydowana większość
    tego jednak nie robi, mając na wypadek ewentualnej (i bardzo mało
    prawdopodobnej) kontroli odpowiedź, że podpisali umowę tylko po to, by
    móc kupować taniej dla siebie oraz najbliższej rodziny i nikomu "dalej"
    tego nie sprzedają. Wielkości zamówień też zresztą nie są imponujące i
    dopóki ich wartość jest mniejsza niż dochody danej osoby pomniejszone o
    jakieś minimum na przeżycie, to raczej cieżko byłoby komuś nie złapanemu
    na gorącym uczynku coś udowodnić. W końcu wiele kobiet wydaje majątek na
    kosmetyki :)
    @

  • 3. Data: 2006-10-29 10:21:08
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    kuku wrote:

> [...]
    > firm) nie powinni sie rozliczać z US, czy może firma jakoś to za
    > nich załatwia - przecież wie w jaki sposób ich produkty są

    Musi mieć działalność gospodarczą.

    --
    ############
    Raku

  • 4. Data: 2006-10-29 11:06:45
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Musi mieć działalność gospodarczą.

    Nie rozśmieszaj mnie. :-) Ci wielcy handlowcy mają tylko działalnośc.

    +inż.prawa+

  • 5. Data: 2006-10-29 11:18:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 29 Oct 2006 11:21:08 +0100, Raku napisał(a):

    > Musi mieć działalność gospodarczą.

    Nie musi, moze pracowac na umowe zlecenie :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2006-10-29 13:52:11
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Nie musi, moze pracowac na umowe zlecenie :)

    Kupuje na "własne potrzeby". Co z tym zrobi jest już jego sprawą. Takie
    obnośne allegro.

    +inż.prawa+

  • 7. Data: 2006-10-29 15:57:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > Kupuje na "własne potrzeby". Co z tym zrobi jest już jego sprawą. Takie
    > obnośne allegro.

    Na własne potrzeby on kupuje, dokąd nie zaczyna tego sprzedawać dalej.

  • 8. Data: 2006-10-29 19:12:00
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Na własne potrzeby on kupuje, dokąd nie zaczyna tego sprzedawać dalej.

    Idąc tym tokiem myślenia, to 90% sprzedawców na allegro/ebaju działa
    nielegalnie.

    +inż.prawa+

  • 9. Data: 2006-10-29 20:52:13
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message

    > Idąc tym tokiem myślenia, to 90% sprzedawców na allegro/ebaju działa
    > nielegalnie.

    Bzdura. Jak zwykle w twoim wydaniu.
    Możesz coś kupić i potem sprzedać. Powód mało istotny dlaczego chcesz tak
    zrobić.
    Jeśli kupowałes z myślą o odsprzedaży, wówczas to ile zarobiłes jest twoim
    dochodem i doliczasz to na koniec w rozliczeniu rocznym.
    Jeśli nie jest to incydentalne i robisz to regularnie to prowadzisz
    działalność gospodarczą którą masz obowiązek zgłosić.

  • 10. Data: 2006-10-30 00:06:12
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > Idąc tym tokiem myślenia, to 90% sprzedawców na allegro/ebaju działa
    > nielegalnie.

    Po pierwsze - na pewno nie 90. Zdziwilbys sie ile osob rejestruje DG na
    Allegro.
    Po drugie - czyzbys nie czytal pojawiajacych sie od czasu do czasu watkow
    (no ale to predzej na pl.soc.prawo.podatki) o nieszczesnikach, ktorym US
    dobral sie do skory wlasnie za handel na Allegro!!! - poszukaj sobie w
    Googlach.
    US nie musi przy tym zatrudniac sztabu detektywow - jak ktos handluje
    intensywnie w sektorze, gdzie jest duza konkurencja, to konkurenci z
    zarejestrowana DG podkabluja goscia bardzo szybko!

    Pozdrawiam
    SDD