  • 1. Data: 2008-04-25 20:35:40
    Temat: Spółka z o.o.
    Od: "Mill" <m...@g...pl>

    1. Czy w spółce z o.o. 1-osobowej 100% udziałowiec pełni też funkcje zarządu
    (czy to musi byc gdzies zapisane)?
    2. Jaka jest odpowiedzialność jedynego właściciela firmy? Mam taki problem,
    bo poprzedni właściciel nie składał żadnych dokumentów praktycznie nigdzie,
    wyjechał i jest nie uchwytny. Jak to wyprostować?
    Nowy właściel (tez 1 udziałowiec) podpisał ze mną umowę o prace na stan
    prezes zarządu, chce abym to uporządkował. Prosze o podpowiedź.

  • 2. Data: 2008-04-25 20:41:28
    Temat: Re: Spółka z o.o.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mill pisze:

    > 1. Czy w spółce z o.o. 1-osobowej 100% udziałowiec pełni też funkcje zarządu

    Niekoniecznie.

    > (czy to musi byc gdzies zapisane)?

    Pewnie.

    > 2. Jaka jest odpowiedzialność jedynego właściciela firmy? Mam taki problem,
    > bo poprzedni właściciel nie składał żadnych dokumentów praktycznie nigdzie,
    > wyjechał i jest nie uchwytny. Jak to wyprostować?

    Założyć nową spółkę, a nie kupować jakieś badziewie.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 3. Data: 2008-04-25 20:45:22
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Mill napisał(a):
    > 1. Czy w spółce z o.o. 1-osobowej 100% udziałowiec pełni też funkcje zarządu
    > (czy to musi byc gdzies zapisane)?

    Może pełnić, może nie pełnić. Członkiem zarządu może być ktoś z
    zewnątrz. Szukaj informacji w KRS.

    > 2. Jaka jest odpowiedzialność jedynego właściciela firmy? Mam taki problem,
    > bo poprzedni właściciel nie składał żadnych dokumentów praktycznie nigdzie,
    > wyjechał i jest nie uchwytny. Jak to wyprostować?

    Właściciel odpowiada tylko do wysokości swojego wkładu.

    > Nowy właściel (tez 1 udziałowiec) podpisał ze mną umowę o prace na stan
    > prezes zarządu, chce abym to uporządkował. Prosze o podpowiedź.

    A z kolei prezes spółki w pewnych okolicznościach odpowiada za jej
    długi swoim prywatnym majątkiem (w przeciwieństwie do właściciela). A
    więc uważaj :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-04-26 04:26:44
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Liwiusz pisze:
    > Właściciel odpowiada tylko do wysokości swojego wkładu.

    W zasadzie na to samo wyjdzie, ale doprecyzowujac: po wniesieniu wkladu
    wlasciciel juz za nic nie odpowiada osobiscie. Wlascicielem wkladu staje
    sie spolka i to ona jako podmiot prawny jest odpowiedzialna za swoje
    zobowiazania wniesionym majatkiem.
    Jedynie Zgromadzenie Wspolnikow moze podjac jakiekolwiek czynnosci w
    kwestii dzialania spolki, czy tez raczej dzialania zarzadu. (aczkolwiek
    pojedynczy wspolnicy maja pewne prawa, dosc ograniczone)

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 5. Data: 2008-04-26 11:15:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2008, Johnson wrote:

    > Założyć nową spółkę, a nie kupować jakieś badziewie.

    Ale to jest uwaga pod adresem nowego właściciela (a nie Milla)!
    A wtedy pytaniem jest, czy ma równie wielkie doświadczenie w kupowaniu
    spółek jak Mill w zarządzaniu, czy wręcz przeciwnie, wiedział co robi
    najmując gościa który przepisów najwyraźniej nie zna...

    pzdr, Gotfryd