  • 21. Data: 2004-04-09 07:39:30
    Temat: Re: Spółka cywilna...
    Od: "Pawel N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Prefix <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał(a):

    > Alez oczywiscie ze jest. Podobnie jak jest np. jednoosobowa spolka z o.o.

    Spółka z o.o. ma niewiele elementów osobowych a jej kapitał jest prawie
    oderwany od wspólnika wiec nie ma przeszkód zeby była jednoosobowa.Spółka
    cywilna nie może byc jednoosobowa.Dla mnie w tej kwestii to EOT bo nie uda ci
    sie przedstawić dowodu przeciwnego.

    > To nie ja wymyslilem ten podzial. Spolka osobowa to spolka, ktora nie ma
    > wlasnej osobowosci prawnej ani wlasnego majatku - ma to osoba, ktora ja
    > tworzy. Przeciwienstwem jest spolka kapitalowa.

    W obecnym stanie rzeczy w Polsce spółka osobowa ma własny majątek,ma ułomną
    osobowość prawną.Spółka cywilna nie jest spółką osobową.I tym razem czy ci
    sie to podoba czy nie tak własnie jest.Nic na to nie poradzisz.I w tej
    kwestii tez EOT bo po prostu nie masz racji i tyle.
    Pzdr

  • 22. Data: 2004-04-09 07:46:15
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Alez oczywiscie ze jest. Podobnie jak jest np. jednoosobowa spolka z o.o.

    Sory, z rozpedu napisalem blednie. Przepraszam. W polskim prawie spolka
    cywilna jest co najmniej dwuosobowa.
    Przy okazji, tym ktorzy to kwestionuja - spolka cywilna istniala juz w
    niewolnictwie i jest najsatrsza na swiecie forma prowadzenia dzialalnosci
    gospodarczej.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 23. Data: 2004-04-09 07:48:18
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Spółka cywilna nie jest spółką osobową.I tym razem czy ci
    > sie to podoba czy nie tak własnie jest.Nic na to nie poradzisz.I w tej
    > kwestii tez EOT bo po prostu nie masz racji i tyle.

    Mam dokladnie przeciwne zdanie.
    I nawet mi sie podoba, bowiem podzial (nie moj przeciez) na spolki
    kapitalowe i osobowe jest bardzo czytelny

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 24. Data: 2004-04-09 07:51:14
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    > Jeśli wymaga tego właściwość stosunku prawnego spółki handlowej Kodeks
    > cywilny stosuje sie odpowiednio - artykuł 2 kodeksu spółek handlowych,wiec
    > twoj argument co do twardego trzymania sie kodeksu handlowego (?) i nic
    poza
    > tym upadł na ziemie z hukiem.

    Nie argumentowalem o "twardym trzymaniu sie" czegokolwiek, wiec nie
    manipuluj.
    Napisalem ze p o d s t a w a dzialania spolek handlowych jest kodeks
    handlowy.
    Nie wytykaj mi prosze, ze dotyczy ich tez np. ustawa o rachunkowosci...

    > Jasny gwint,gdzie to przeczytales czy jak?Moze w podreczniku do prawa
    > rzymskiego?

    Nie, poczytaj o ustroju niewolniczym. Tam znajdziesz spolke cywilna.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 25. Data: 2004-04-09 08:03:28
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Prefix wrote:

    > Alez oczywiscie ze jest. Podobnie jak jest np. jednoosobowa spolka z o.o.

    No "bez jaj..."

    A tak przy okazji..
    W kodeksie cywilnym nie ma "spolki cywilnej"

    jest Spolka (tytul XXXI)

    no i sa paragrafy o majatku wspolnym wspolnikow
    i o tym ze po rozwiazaniu spolki staje sie wslolny na zasadach
    wspolwlasnosci....

    Ale nie znalazlem w nowym KC tego punktu, ktory mowil
    ze po wustapieniu jednego z dwu wspolnikow spolki przestaje ona istniec
    z mocyprawa...

    Boguslaw

  • 26. Data: 2004-04-10 05:19:49
    Od: "Pearl" <p...@n...pl>

    > Użytkownik "Waldemar" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

    > A skad ten tekst? Tez mam rozne teksty i niekoniecznie wierze we wszystko
    > co w nich jest....

    Akurat wczoraj ten tekst czytałem, chyba chodzi o to:

    http://www.prawo.waw.pl/dg0.php?go=10

    --
    Pozdrawiam.
    Perła pearl5(malpa)poczta.onet.pl

  • 27. Data: 2004-04-10 07:31:04
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > Oczywiscie ze spolka cywilna jest spolka osobowa. Klasyczna definicja
    > wyjasnia, ze spolka osobowa jest spolka, ktora nie ma osobowosci prawnej, a
    > jej majatek nie jest oddzielony od majatku tworzacych ja osob.

    Niestety osobowosc prawna jest kwestia wtorna i nie ma nic do rzeczy
    z charakterem osobowym spolki Np. w Hiszpanii spolki osobowe (jawna,
    komandytowa) maja os. prawna...we Francji prawdopodobnie tez.
    Tylko w polsce powstaly takie dziwne twory jakie znamy z ksh.

    Konrad

  • 28. Data: 2004-04-10 07:37:26
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > Podstawowa cecha spolki kapitalowej jest wlasna osobowosc prawna oraz wlasny
    > kapital.
    >
    > To naprawde alfabet prawa w tej sferze. Prosciej juz tego wyjasnic sie nie
    > da. Spytaj swojego wykladowcy, bo inaczej oblejesz na egzaminie, bodaj juz
    > na pierwszym roku...

    Stary! Jak czytam te twoje bzdury, nie tylko tu, ale tez co do innych
    postow, to zastanawiam sie skad sie urwales. Naprawde... daruj sobie. Nie
    wiem skad przyszlo ci do glowy, ze cokolwiek wiesz o prawie. Skonczyles
    jakas ekonomie z elementami prawa czy co? Zarzadzanie i marketing? Moze
    jestes jakims hmm...kierownikiem po elementach prawa...no nie wiem.
    Ale wiedz: piszesz takie bzudry, ze mi sie noz w kieszeni otwiera...

    ...mam nadzieje, ze to nie tylko moja opinia i reszta grupy podziela moje
    zdanie.

    Konrad