  • 1. Data: 2004-04-07 07:09:45
    Temat: Spółka cywilna...
    Od: Waldemar <w...@t...pl>

    Kolega podesłał mi taki tekst:

    Należy pamiętać, że od dnia 1 stycznia 2001 r. w związku z wejściem w
    życie Prawa działalności gospodarczej przedsiębiorcą jest nie spółka
    cywilna, a wspólnik spółki cywilnej.Ze względu na konieczność
    ujednolicenia prawa w g. dyrektyw Unii Europejskiej ta forma prowadzenia
    działalności skazana jest na wymarcie. Wiemy, że od 01.01.04 wszystkie
    spółki cywilne będą musiały ulec przekształceniu w inne formy spółek.

    Więc jak się obecnie mają sprawy z owymi spółkami?

  • 2. Data: 2004-04-07 08:00:27
    Temat: Re: Spółka cywilna...
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Waldemar <w...@t...pl> napisał:

    >Wiemy, że od 01.01.04 wszystkie spółki cywilne będą
    >musiały ulec przekształceniu w inne formy spółek.
    >Więc jak się obecnie mają sprawy z owymi spółkami?
    Nic się prawnie nie zmieniło, mamy już 2004 i narazie nic spółki nie
    muszą.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-04-07 08:09:55
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

> [...]
    > cywilna, a wspólnik spółki cywilnej.Ze względu na konieczność
    > ujednolicenia prawa w g. dyrektyw Unii Europejskiej ta forma prowadzenia

    to sie zgadza

    Wiemy, że od 01.01.04 wszystkie
    > spółki cywilne będą musiały ulec przekształceniu w inne formy spółek.

    a to bzdura

    ustawodawca tworzac ksh i zmieniajac przepisy o sc i inne liczy na to ,ze sc
    sama z siebie zniknie

  • 4. Data: 2004-04-07 08:26:45
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Nic się prawnie nie zmieniło, mamy już 2004 i narazie nic spółki nie
    > muszą.
    >
    > Artur Golański

    Gdzies widzialem takie dane, ze wiekszosc podmoitow na rybku dziala w formie
    s.c.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-07 18:27:21
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spółki cywilne będą musiały ulec przekształceniu w inne formy spółek.
    >
    > Więc jak się obecnie mają sprawy z owymi spółkami?

    A skad ten tekst? Tez mam rozne teksty i niekoniecznie wierze we wszystko
    co w nich jest....

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 6. Data: 2004-04-07 18:31:40
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > a to bzdura
    >
    > ustawodawca tworzac ksh i zmieniajac przepisy o sc i inne liczy na to ,ze

    Uff, troche smieszna ta dyskusja.
    Spolka cywilna jest spolka OSOBOWA, nigdy nie posiadala i nie posiada
    osobowosci prawnej. Jest wiec oczywiste, ze przedsiebiorca nie moze byc
    spolka, tylko jej wspolnik. Harmonizacja polskiego prawa z prawem
    europejskim nie ma tu nic do rzeczy.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 7. Data: 2004-04-07 19:40:14
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

> [...]
    > osobowosci prawnej. Jest wiec oczywiste, ze przedsiebiorca nie moze byc
    > spolka, tylko jej wspolnik. Harmonizacja polskiego prawa z prawem

    a co to ma do mojej wypowiedzi ???:):):)
    tak czy siak wszytsko zmierza do tego ,zeby wyeliminowac sc

  • 8. Data: 2004-04-07 20:45:08
    Od: "Pawel Najgebauer" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > osobowosci prawnej. Jest wiec oczywiste, ze przedsiebiorca nie moze byc
    > spolka, tylko jej wspolnik. Harmonizacja polskiego prawa z prawem

    Nie zebym sie czepial ale spolka cywilna nie jest spolka osobowa.Z reszta
    wypowiedzi sie zgadzam,nie rozumiem kompletnie skad te obawy o likwidacje
    spolek cywilnych.Prawa UE malo interesuje nasze prawo cywilne.To tak a propo
    beznadziejnej dyskusji o tym ze niby UE ma decydowac o prawie wlasnosci w
    Polsce apropo wywlaszczania ludzi z ziem poniemieckich przez żądnych krwi
    Niemców.

  • 9. Data: 2004-04-08 10:18:20
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Pawel Najgebauer" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c51p8k$1k3$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > wypowiedzi sie zgadzam,nie rozumiem kompletnie skad te obawy o likwidacje
    > spolek cywilnych.Prawa UE malo interesuje nasze prawo cywilne.To tak a

    Przykro mi, ale nie masz racji - spolka cywilna jest spolka osobowa. Nie ma
    sensu spierac sie o oczywistosci, sprawdz w kodeksie.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 10. Data: 2004-04-08 10:21:21
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    > prowadzenia

    > ,ze

    > a co to ma do mojej wypowiedzi ???:):):)
    > tak czy siak wszytsko zmierza do tego ,zeby wyeliminowac sc

    Nic nie zmierza do "wyeliminowania sc".
    A do Twojej wypowiedzi ma sie moja odpowiedz tak, ze napisalem iz
    przedsiębiorcą jest nie spółka cywilna, a wspólnik spółki cywilnej i ze nie
    ma to nic wspolnego z UE. Tak bylo i jest od dawna i na razie nic nie
    slychac, zeby ktokolwiek chcial to zmienic. Na dodatek instytucja spolki
    cywilnej funkcjonuje w prawie miedzynarodowym od dawna. Mam nadzieje, ze
    teraz zrozumiesz

    --
    pozdrawiam:-) Marek