  • 1. Data: 2006-10-02 12:49:43
    Temat: Spoldzielnia
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Witam,
    kupuje wlasnie mieszkanie spoldzielcze-wlasnosciowe.
    Poprzedni wlasciciel jest oczywiscie czlonkiem spoldzielni. Czy w takim
    razie i ja nim byc musze ?
    Wydawalo mi sie ze nie ... ale spoldzielnia twierdzi ze aby wydac potrzebne
    dokumenty notariuszowi - ja musze
    wczesniej zlozyc podanie o przyjecie do spoldzielni.
    Nie byloby w tym moze i nic zlego - gdyby nie fakt ze wpisowe to 500 zl :(
    A wiec..musze byc "czlonkiem" czy nie ?

    pozdrawiam i dziekuje
    kf

  • 2. Data: 2006-10-02 13:18:19
    Temat: Re: Spoldzielnia
    Od: Katarzyna M <k...@g...plwytnijto>

    kf napisał(a):
> [...]
    > wczesniej zlozyc podanie o przyjecie do spoldzielni.
    > Nie byloby w tym moze i nic zlego - gdyby nie fakt ze wpisowe to 500 zl :(

    hmmm.. . o to jest pytanie!! Sama nie dawno stanęłam w jego obliczu.
    Otóż podobno z nowelizacją ustawy o spółdzielniach od niedawna NIE MAMY
    OBOWIĄZKU stania się członkami spółdzielni - bez względu na to, czy
    poprzedni właściciel nim był czy też nie!
    "NIE BYCIE" członkiem oznacza podwyższenie comiesięcznych opłat o kilka
    złotych od metra.... co jednocześnie wskazuje, ze wpisowe na
    spółdzielnię zwraca się już po kilku miesiącach! Ale generalnie wybór
    jest ;)!
    Nie wiem tylko, jakich dokumentów nie chce wydać Ci spółdzielnia?! Jedno
    na drugie nie powinno wpływać....
    Powodzenia, k.

  • 3. Data: 2006-10-02 13:49:31
    Od: "Grzech" <b...@p...onet.pl>

    Gdzies czytałem (chyba w gazecie) że sprzedający może oddać Ci swój wkład
    cżłonkowski i już nie musisz płacić ...
    Bo często jest tak że spółdzielnia pobiera opłatę za wkład członkowski od
    nowego członka a staremu kasy nie oddają, bo ten nie wie o tym.

    Może ktoś sobie przywłaszcza ... Jak to w Polsce ....

  • 4. Data: 2006-10-02 14:09:30
    Od: "BSz" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > wczesniej zlozyc podanie o przyjecie do spoldzielni.
    > Nie byloby w tym moze i nic zlego - gdyby nie fakt ze wpisowe to 500 zl :(

    Ostatnio to przerabiałem. W moim przypadku nie potrzeba było zapisywać się
    do spółdzielni. Przede wszystki takie zaświadczenie wydawane jest zbywcy,
    czyli nabywcy nic do tego. Tak przynajmniej w moim przypadku było. Akurat
    byłem przy wydawaniu zaświadczenia i zapytałem o członkowstwo w spółdzielni.
    Otrzymałem odpowiedź, że nie muszę być członkiem, ale wyjaśniono mi, że
    warto, bo mniejszy czynsz płaci się.

    Jak tam z tym jest naprawdę, to należy w przepisach poszukać, czyli w
    odpowiedniej ustawie.

    pozdro...
    bsz

  • 5. Data: 2006-10-02 14:16:52
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kf" <m...@b...gg19840.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wczesniej zlozyc podanie o przyjecie do spoldzielni.
    > Nie byloby w tym moze i nic zlego - gdyby nie fakt ze wpisowe to 500 zl :(

    Cos spółdzielnia kreci. Tobie jako nie właścicielowi nie wydadzą żadnych
    dokumentów. Jedynie zaświadczenie do sprzedazy wydaje się włascicielowy
    prawa, a więc także członkowi spółdzielni, więc nie powinno byc problemów. A
    ty nie masz obowiązku bycia członkiem spółdzielni.

  • 6. Data: 2006-10-02 14:18:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grzech wrote:
> [...]
    > Bo często jest tak że spółdzielnia pobiera opłatę za wkład członkowski od
    > nowego członka a staremu kasy nie oddają, bo ten nie wie o tym.

    [ciach]

    Grzesiu... Cytować nie potrafisz, nie masz pojęcia, o czym piszesz -
    może się powstrzymaj...

    Mylisz (z tym wkładem) własnościowe z lokatorskim. To po pierwsze. Po
    drugie te 500zł to nie wkład lokatorski tylko wpisowe, a to są dwie
    różne rzeczy.

  • 7. Data: 2006-10-02 14:42:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 02 Oct 2006 15:18:19 +0200, Katarzyna M
    <k...@g...plwytnijto> wrote:

    >Otóż podobno z nowelizacją ustawy o spółdzielniach od niedawna NIE MAMY
    >OBOWIĄZKU stania się członkami spółdzielni
    Tak, nie ma obowiazku.

    >"NIE BYCIE" członkiem oznacza podwyższenie comiesięcznych opłat o kilka
    >złotych od metra.... co jednocześnie wskazuje, ze wpisowe na
    >spółdzielnię zwraca się już po kilku miesiącach!
    Nie w kazdej spoldzielni jest roznica. A jesli nie ma roznicy to po co
    przeplacac :D

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 8. Data: 2006-10-02 14:51:49
    Od: Katarzyna M <k...@g...plwytnijto>

    Radoslaw Korzeniewski napisał(a):

    > Tak z czystej ciekawości to dlaczego jest różnica? Członkowi spółdzielni
    > mają rabat??? :)
    >
    > pozdr
    >
    > Radek

    :)) jak dotychczas o żadnym rabacie nie słyszałam :) różnica w moim
    przypadku - bycia lub nie bycia członkiem spółdzielni to kwota prawie 5
    zł /m2, a wpisowe wynosi prawie 1000PLN. Podobno członkostwo nie
    przekłada się na żadne remonty (jakoby trzeba było dopłacać z własnej
    kieszeni)!
    Gdy dotrze do mnie ów radosna wiadomość o jakiś widocznych korzyściach
    zostania członkiem spółdzielni - na pewno się pochwalę!!! k.

  • 9. Data: 2006-10-02 15:01:52
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

  • 10. Data: 2006-10-02 15:19:10
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    > Tak z czystej ciekawości to dlaczego jest różnica? Członkowi spółdzielni
    > mają rabat??? :)

    Jeśli spółdizelnia posiada jakieś lokale użytkowe, reklamy, etc. z których
    czerpie dochód to pomniejsza to opłaty eksploatacyjne dla członków
    spółdzielni, którzy jako członkowie tej spółdzielni maja do tego prawo.
    Osoba nie będąca członkiem spółdzielni nie ma do tego prawa i płaci pełne
    koszty utrzymania lokalu.