  • 11. Data: 2006-10-02 15:43:03
    Temat: Re: Spoldzielnia
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kf" <m...@b...gg19840.pl> napisał w wiadomości
    news:efr22k$6h3$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Witam,
    > kupuje wlasnie mieszkanie spoldzielcze-wlasnosciowe.

    a tak sie zapytam, czy problem nie twki wlasnie w tym
    "spoldzielcze-wlasnosciowe", co oznacza, ze masz prawo tylko do lokalu, a
    nie gruntu, w przeciwienstwie do wlasnosciowego, gdzie masz prawo i do
    jednego i do drugiego, wszyscy pisza ze nie musisz byc czlonkiem, ale z
    drugiej strony po co w takim razie takie rozroznienie?
    jak dla mnie bez sensu

  • 12. Data: 2006-10-02 15:50:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Radoslaw Korzeniewski wrote:

    > Tak z czystej ciekawości to dlaczego jest różnica? Członkowi spółdzielni
    > mają rabat??? :)

    Taką zniżkę klubową ;)

  • 13. Data: 2006-10-02 15:51:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WAM wrote:

    > Nie w kazdej spoldzielni jest roznica.

    Owszem, w mojej byłej (podobno) nie było.

    > A jesli nie ma roznicy to po co
    > przeplacac :D

    Choćby dlatego, że członek spółdzielni może mieć wpływ na jej działanie
    - może uczestniczyć w zebraniach i innych takich.

  • 14. Data: 2006-10-02 16:33:50
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 02 Oct 2006 17:51:13 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Choćby dlatego, że członek spółdzielni może mieć wpływ na jej działanie
    >- może uczestniczyć w zebraniach i innych takich.
    A to taki teoretyczny wplyw. I jeszcze mi powiesz ze ma prawo wyborcze
    do wladz spoldzielni - czynne i bierne? :)) Przeciez i tak wiadomo
    kogo wybiora.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 15. Data: 2006-10-02 16:44:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 02 Oct 2006 17:01:52 +0200, Radoslaw Korzeniewski
    <r...@g...com> wrote:

    >Tak z czystej ciekawości to dlaczego jest różnica? Członkowi spółdzielni
    >mają rabat??? :)
    Ogolnie rzecz biora czlonkowie spoldzielni maja prawo do przychodow
    ktore spoldzielnia generuje. Wlasnie te przychody pomniejszaja czynsz
    czlonkow.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 16. Data: 2006-10-02 17:19:53
    Od: m...@g...com

    WAM wrote:

    > A to taki teoretyczny wplyw. I jeszcze mi powiesz ze ma prawo wyborcze
    > do wladz spoldzielni - czynne i bierne? :)) Przeciez i tak wiadomo
    > kogo wybiora.

    Zależy jak duża spółdzielnia ...podobno takie małe spółdzielnie nie-molochy
    są przyjazne dla swoich członków.

    A co do wad spółdzielni: jako członek spółdzielni bierze się udział w jej
    chybionych inwestycjach ... więc jeżeli spółdzielnia utopi jakąś większą
    kwotę w czymś, to spłacają to spółdzielcy, a IMHO nie-spółdzielcy nie można
    obciążyć niczym co nie jest bezpośrednio związane z utrzymaniem budynku w
    którym mieszka.

    p. m.

  • 17. Data: 2006-10-02 23:05:41
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "kf" <m...@b...gg19840.pl> wrote in message
    > Witam,
    > kupuje wlasnie mieszkanie spoldzielcze-wlasnosciowe.
    > Poprzedni wlasciciel jest oczywiscie czlonkiem spoldzielni. Czy w takim
    > razie i ja nim byc musze ?
    > Wydawalo mi sie ze nie ... ale spoldzielnia twierdzi ze aby wydac
    > potrzebne dokumenty notariuszowi - ja musze
    > wczesniej zlozyc podanie o przyjecie do spoldzielni.
    > Nie byloby w tym moze i nic zlego - gdyby nie fakt ze wpisowe to 500 zl :(
    > A wiec..musze byc "czlonkiem" czy nie ?

    Nie.

  • 18. Data: 2006-10-03 09:20:15
    Od: m...@g...com

    Katarzyna M wrote:
    [....]

    > :)) jak dotychczas o żadnym rabacie nie słyszałam :) różnica w moim
    > przypadku - bycia lub nie bycia członkiem spółdzielni to kwota prawie 5
    > zł /m2, a wpisowe wynosi prawie 1000PLN.

    W którą stronę ta różnica? Bo jeżeli na korzyść bycia w spółdzielni, to
    wpisowe zwraca się po roku (zakładając że masz conajmniej 24 mkw)

    p. m.

  • 19. Data: 2006-10-07 09:59:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 02 Oct 2006 16:51:49 +0200, Katarzyna M
    <k...@g...plwytnijto> wrote:

    >:)) jak dotychczas o żadnym rabacie nie słyszałam :) różnica w moim
    >przypadku - bycia lub nie bycia członkiem spółdzielni to kwota prawie 5
    >zł /m2, a wpisowe wynosi prawie 1000PLN. Podobno członkostwo nie
    >przekłada się na żadne remonty (jakoby trzeba było dopłacać z własnej
    >kieszeni)!
    Profity z czlonkostwa powinny byc opisane w statucie spoldzielni i jej
    regulaminach, zapewne je czytalas skoro zamieszkujesz w zasobach tej
    spoldzielni (mimo nie bycia czlonkiem).

    1000 zl / 5 zl/mkw = 200 mkw

    200 mkw / 50 mkw/miesiac = 4 miesiace

    Po 4 miesiacach bycia czlonkiem spoldzielni zwraca sie wpisowe.
    W mojej spoldzielni nie ma roznic (maja wprowadzic) wiec na razie
    czlonkiem nie jestem. Wybory do wladz SM mnie nie interesuja.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl