    From: Katarzyna M <k...@g...plwytnijto>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spoldzielnia
    Date: Mon, 02 Oct 2006 15:18:19 +0200

    kf napisał(a):
    > Witam,
    > kupuje wlasnie mieszkanie spoldzielcze-wlasnosciowe.
    > Poprzedni wlasciciel jest oczywiscie czlonkiem spoldzielni. Czy w takim
    > razie i ja nim byc musze ?
    > Wydawalo mi sie ze nie ... ale spoldzielnia twierdzi ze aby wydac potrzebne
    > dokumenty notariuszowi - ja musze
    > wczesniej zlozyc podanie o przyjecie do spoldzielni.
    > Nie byloby w tym moze i nic zlego - gdyby nie fakt ze wpisowe to 500 zl :(
    > A wiec..musze byc "czlonkiem" czy nie ?
    >
    > pozdrawiam i dziekuje
    > kf

    hmmm.. . o to jest pytanie!! Sama nie dawno stanęłam w jego obliczu.
    Otóż podobno z nowelizacją ustawy o spółdzielniach od niedawna NIE MAMY
    OBOWIĄZKU stania się członkami spółdzielni - bez względu na to, czy
    poprzedni właściciel nim był czy też nie!
    "NIE BYCIE" członkiem oznacza podwyższenie comiesięcznych opłat o kilka
    złotych od metra.... co jednocześnie wskazuje, ze wpisowe na
    spółdzielnię zwraca się już po kilku miesiącach! Ale generalnie wybór
    jest ;)!
    Nie wiem tylko, jakich dokumentów nie chce wydać Ci spółdzielnia?! Jedno
    na drugie nie powinno wpływać....
    Powodzenia, k.