  • 11. Data: 2003-11-10 21:04:13
    Temat: Re: Splata kredytu po zmarlej osobie - czy mam obowiazek ? (wazne!-dlugie)
    Od: kam <X...@X...plX>

    Olgierd wrote:
    > Błąd polegający na tym, że /ingorantia iuris non nocet?/

    nie, na mylnym wyobrażeniu o stanie spadku...

    KG

  • 12. Data: 2003-11-10 21:11:17
    Od: kam <X...@X...plX>

    Flashi wrote:
    > ale wczesniej bylo w poscie: "Jezeli masz jeszcze rodzenstwo ktore nie bylo
    > pelnoletnie w momencie uplywu 6 m-ca od smierci ojca to traktowani jestescie
    > jakbyscie spadek przyjeli z dobrodzeijstwem inwentarza (czyli
    > odpowiedzialnosc za dlugi spadkowe do wysokosci aktywow spadku)."
    >
    > wiec jak jest ?

    W tej sytuacji jesli nie ma aktywów, to nie ma odpowiedzialności za długi.

    KG

  • 13. Data: 2003-11-10 21:14:10
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > W tej sytuacji jesli nie ma aktywów, to nie ma odpowiedzialności za długi.

    hmmm oki z tym sie zgodze :)
    jednak wczesniej napisales ze spadkiem jest dlug ... czy to nie jest
    rownoznaczne z odpowiedzalnoascia za dlug ?

    Wychodzilo by ze jesli Krzysztof nic nie dostal po ojcu to za ten dlug
    nieodpowiada ?

  • 14. Data: 2003-11-10 21:14:38
    Od: "Krzysztof \"Kris\" Kalus" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Mąkowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jesteś spadkobiercą z mocy prawa. Jeżeli nie było testamentu to i tak
    > odpowiadasz za długi zmarłego całym swoim majątkiem. Istniała możliwość
    > przyjęcia spadku z dobrodziejstwem inwentarza jednak takie oświadczenie
    > należało złożyć przed Sądem w terminie 6 miesięcy od daty śmierci teraz
    > jest już za późno.Uważam ,że mimo wszystko należy wystąpić do sądu z
    > wnioskiem o stwierdzenia nabycia spadku, ustalić czy pozostał majątek być
    > może samochód mieszkanie itp. i z tego majątku spłacać bank.Mimo że nie
    > utrzymywałeś kontaktu jednak po ojcu dziedziczysz razem z siostrą

    Uwazam, ze nie studiuje prawa, wiec nie musze znac wszystkich prawnych
    kruczkow. Wypytywalem sie o dlugi, gdybym wtedy wiedzial, ze jakies jeszzce
    sa, to odpowiednio bym postapil, niestety zostalem zapewniony, ze wszystko
    splacil i z niczym nie zalegal.

    Mam natomiast pytanie - taka sytuacja: wszystko tak samo, z ta roznica, ze
    ojciec mieszka gdzies w polsce, w swiecie, umiera, nikt o tym nie wie, az
    kiedys przychodzi list, ze trzeba splacic kredyt, bo ojciec zmarl.... co
    wtedy ?
    Pozdrawiam
    Kris

  • 15. Data: 2003-11-10 21:19:31
    Od: kam <X...@X...plX>

    Flashi wrote:
    > jednak wczesniej napisales ze spadkiem jest dlug ... czy to nie jest
    > rownoznaczne z odpowiedzalnoascia za dlug ?

    jeśli spadek został przyjęty wprost - tak, odpowiada za dług
    jeśli z dobrodziejstwem inwentarza - nie ma aktywów, nie ma
    odpowiedzialności

    > Wychodzilo by ze jesli Krzysztof nic nie dostal po ojcu to za ten dlug
    > nieodpowiada ?

    j.w.

    KG

  • 16. Data: 2003-11-10 21:20:36
    Od: "Krzysztof \"Kris\" Kalus" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rownoznaczne z odpowiedzalnoascia za dlug ?
    >
    > Wychodzilo by ze jesli Krzysztof nic nie dostal po ojcu to za ten dlug

    Wlasnie tym sie sugerowalem, skoro nic nie biore, za nic nie bede placil.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 17. Data: 2003-11-10 21:25:35
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Krzysztof "Kris" Kalus w wiadomości
    <boov58$eru$1@atlantis.news.tpi.pl> powiedział(a) co następuje:

    > kiedys przychodzi list, ze trzeba splacic kredyt, bo ojciec zmarl.... co
    > wtedy ?

    Zawsze masz 6 miesięcy od powzięcia wiadomości o otwarciu spadku.

    --
    Olgierd
    "Nie ma nic straszniejszego od samego strachu", FDR

  • 18. Data: 2003-11-10 21:48:33
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    > jeśli spadek został przyjęty wprost - tak, odpowiada za dług
    > jeśli z dobrodziejstwem inwentarza - nie ma aktywów, nie ma
    > odpowiedzialności

    pokrecone te prawo :)
    w obu przypadkach dostaje to samo, ale w jednym nic nie trace a w drugim juz
    tak :(

    :(

  • 19. Data: 2003-11-10 21:53:33
    Od: "Maciej Mąkowski" <p...@o...pl>

    Przepraszam za tą aluzję oczywiście nie musisz wszystkiego wiedzieć. Rację
    ma Olgierd masz 6 miesięcy od momentu kiedy się dowiedziałeś o tym, że
    jesteś spadkobiercą na złożenie oświadczenia o odrzuceniu spadku bądź
    przyjęcia go z dobrodziejstwem inwentarza.
    Pozdrawiam Marek
    Użytkownik "Krzysztof "Kris" Kalus" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:boov58$eru$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 20. Data: 2003-11-10 22:26:03
    Od: "Krzysztof \"Kris\" Kalus" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > jesteś spadkobiercą na złożenie oświadczenia o odrzuceniu spadku bądź
    > przyjęcia go z dobrodziejstwem inwentarza.

    Rozumiem, ale jezeli spadku nie ma?
    Zupelnie nic nie dostalem, a teraz pismo, ze ejst dlug. W tym pismie pisze w
    takiej formie - ze pytaja sie mnie, czy splace dlug i na koncu, ze w
    przypadku nie udzielenia odpowiedzi, podejma stosowne srodki prawne.
    Poradzcie, jaka linie obrony mam przyjac, zeby z tego wybrnac.
    Pozdrawiam
    Kris