  • 81. Data: 2013-06-21 20:15:09
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:

    > Ja napisał bym tak- witajcie niższe ceny i większa wygoda wywozu śmieci
    > Zresztą ceny teraz sa ustalane w przetargach i w wielu gminach cena po przetargu
    jest sporo niższa jak proponowała gmina.
    > Ale to mój punkt widzenia(flaszka do połowy pełna) a Twój(flaszka do połowy pusta)
    ma prawo byc inny;)

    widze, ze dales sie zlapac na marchewke
    teraz poczekaj na kij

  • 82. Data: 2013-06-21 20:18:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To w koncu która wersja jest prawdziwa?
    > Kto pisał o wrocłwawiu?

    ja

    i podalem konkretne linki
    do oficjalnych odpowiedzi przedstawicielek firmy ekosystem, nawiasem
    mowiac plotacych bzdury

    http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,14070797,Py
    tania_o_smieci__Dyzur_ekspertow_spolki_Ekosystem.htm

    jak i do rowniez oficjalnej ulotki

    http://www.ekosystem.wroc.pl/sites/default/files/eko
    poradnik.pdf

  • 83. Data: 2013-06-21 23:54:10
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 21.06.2013 16:07, Kris wrote:

    > Ja napisał bym tak- witajcie niższe ceny i większa wygoda wywozu śmieci

    To jest tak, jak ktos mieszkal na zadupiu w domku pod miastem, to
    oczywiste bylo, ze odbior smieci musi byc drozszy, bo smieciara
    zapierdala w chuj po dwa pojemniki. Zajmie godzine zrobienie prau domków
    czyli dajmy na to obsluzenie 50 osob.

    W blokowisku smieciara od pojemnika do pojemnika ma 5 metrow i w godzine
    zrobią cale osiedle. Dajmy na to 1000 osob.

    Dlatego smieci byly drogie dla domkowiczow a tanie dla blokowszczakow.

    Teraz jest od lebka. Bez wzgledu jak daleko zapierdalac ma smieciara.

    Dlatego ceny sa wyzsze dla wiekszosci, bo cena od lebka musiala byc tak
    skalkulowana, zeby firma nie byla w plery, jak oprocz blokowisk beda
    musieli zapierdalac po wszystkich okolicznych wsiach....

    Wiec "domkowicze" sie ciesza, bo maja taniej, reszta sie wkurwia, bo
    musi placic wiecej na poczet domkowiczow...

    zen.aspx

  • 84. Data: 2013-06-22 01:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > na dzisiaj tylko podniesienie stawki, jutro moze byc mandat np 250 zl.
    >
    > Nie ma zadnych przeszkod aby to wprowadzic.

    Nie ma również zadnych widoków. ale pomarudzić można.

    > kwestia definicji co to jest posortowane.
    >
    > Notatki z szywka lub zeszyt z grzbietem wykonanym z czego innego niz
    > papier nie sa wg ekosystem uwazane za posortowane.
    > Tak samo koperta z foliowym okienkiem.
    >
    > Wiec jak ty uwazasz, ze cos sortujesz to sie szybko przekonasz ze
    > jednak nie sortujesz.
    > Bo wkazdej chwili firma moze zmienic definicje co to zanczy
    > posortowane.
    >
    > Butelka z nalepka tez nie jest posortowana.
    >
    > wiec wg tej definicji ty niczego nie sortujesz.

    witku drogi,
    dlaczego z jednej strony próbujesz siac ferment, z drugiej probujesz
    umniejszać moje starania?

    Masz tutaj zalecenia dla Poznania:
    http://www.goap.org.pl/edukacja/jak-segregowac-smiec
    i/
    do papieru kasiazki, zeszyty - nie ma słowa o zaleceniach dotyczacych
    sposobu laczenia kartek.
    do plastików butelki - nei ma słowa o ograniczeniach dotyczących nalepek.

    > naprawde ni czujesz, ile ustaw zostalo zywcem bez sensu wzietym z
    > ameryki.

    nie, nie czuje.
    Mam wrażenie, że mamy zupełnie odmienny system prawny od nich.

    > ustawa o szkolnictwie i wporwadzenie gimnazjum to kopia system
    > amerykanskiego,.

    Naprawde? ciekawe...

    > pomysl na gimbusy to kopia systemu amerykanskiego,

    Aha, a ja myslałem ze potrzeba dowożenia dzieci.
    No ale skoro w Ameryce tez sie dowozi dzieci...

    > reforma zdrowia xx lat temu to jest doklada kopia systemu
    > amyerkanskiego
    >
    > i reforma smieciowa jest dokladna kopia systemu nowojorskiego.
    >
    > mandaty wprowadzis ie pozniej.

    Zazdroszcze bujnej wyobraźni.

    > to autentycznie pojedz sobie do nowego jorku i przyuwaz smieciarza
    > wystawiajacego mandat bo w smieciach znalazl butelke.
    >
    > Gliniarza, ktory zaklada ci do smieci tez mozesz spotkac.
    > i tam nikogo to nie dziwi.

    Nie znam NY wiec sie nie bede wypowiadał.
    Ale prognozowanie ze u nich to i u nas - w sumie sympatyczne ;-)

    > dokladnie to co myslisz.
    > beda zagladac do smieci.
    > jesli znajda tam cos co powinno byc w recyklingu a nie jest dostaniesz
    > decyzje o podwyzszeniu opłaty od biezacego miesiaca za niesegregowanie
    > smieci mimo, ze sie do tego zobowiazales.

    Z ciakwosci - w jaki sposób firma, ktora wygrywa przetarg bedzie tym
    straznikom płacić? W jaki sposób bedzie ich zatrudniac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 85. Data: 2013-06-22 01:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > a jakies przeszkody, zeby tak bylo?
    > toz to dodatkowy dochod dla miasta.

    Przeszkoda taka, ze za odbiór smieci odpowiada firma.
    Wiec to i firma moze sobie sprawdzac a nie SM.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 86. Data: 2013-06-22 01:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > czyli we wroclawiu niczego nie sortujesz.

    I to cie dziwi?
    Przecież nie jestem z Wrocławia...

    > minister niczego nie ustala i nie ustalil. zostalo to zostawione
    > samorzadom a te maja dowolnosc w wymyslaniu bzdur.

    Zgadza się.
    Nie moja wina, ze we Wrocławiu coś powymyślali.
    Załatwcie to z władzami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 87. Data: 2013-06-22 02:37:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > I to cie dziwi?
    > Przecież nie jestem z Wrocławia...

    no to sie przeprowadz.

    > Zgadza się.
    > Nie moja wina, ze we Wrocławiu coś powymyślali.
    > Załatwcie to z władzami.

    Kurde, myslalem ze jestes inteligentnieszy.

    jutro w twojej gminie moga ustalic, ze kartki zapisane do jednego
    kontenera a niezapisane do drugiego.

    jak nie to znaczy, ze nie deklarujesz sie sortowac odpadkow i placisz
    wiecej.

  • 88. Data: 2013-06-22 02:41:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Przeszkoda taka, ze za odbiór smieci odpowiada firma.
    > Wiec to i firma moze sobie sprawdzac a nie SM.

    a co za roznica, kto ci powie, ze masz smieci nie w tym worku co trzeba.
    nawet gorzej.
    smieciarz ma wieksza motywacje zajrzenia do kazdego kubła ładowanego na
    smieciare.
    SM robiłaby to od czasu do czasu przed wypłatą lub wysłaniem statystyk wyzej

  • 89. Data: 2013-06-22 02:53:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie ma również zadnych widoków. ale pomarudzić można.

    no to sie za jakis czas przekonamy kto mial racje.

    nie zapomnij dac znac, kiedy u was ogłoszą ile kosztuje przylapanie na
    niesegregowaniu mimo deklaracji.

    > witku drogi,
    > dlaczego z jednej strony próbujesz siac ferment, z drugiej probujesz
    > umniejszać moje starania?

    bo ta ustawa jest najwiekszym bublem jaki wyszedl w ostatnich 20 latach.

> [...]
    > sposobu laczenia kartek.
    > do plastików butelki - nei ma słowa o ograniczeniach dotyczących nalepek.

    no i wlasnie w tym problem. Nic nie zostało uregulowane.
    jutro mozesz miec totalnie inne wytyczne.
    Nie ma zadnych ograniczen w przykrecaniu srubki.
    Firma jest jedna i nie mozesz sie z niej "wypisac" ani wybrac konkurencji.
    A oni moga robi co im sie podoba.

    Nie mam nic przeciwko czemus takiemu pod warunkiem, ze mam prawo
    zaglosowania nogami i odwiedzenia konkurencji.
    narazie jedyną opcje jaką mam to deklarowanie ze niczego segregowal nie
    bede.
    Niedlugo nawet takiej opcji nie bede mial, bo segregowanie bedzie
    obligatoryjne

    i znowu za jakis czas sie przekonasz kto mial racje.

    > nie, nie czuje.
    > Mam wrażenie, że mamy zupełnie odmienny system prawny od nich.

    prawny tak,
    ale to nie ma nic wspolnego z prawem, a z organizacja.

    > Naprawde? ciekawe...

    naprawde. malo ciekawe.
    szkolnictwo zostalo doszczetnie rozwalone.

    > Aha, a ja myslałem ze potrzeba dowożenia dzieci.
    > No ale skoro w Ameryce tez sie dowozi dzieci...

    a przyjrzyj sie jak sie dowozi dzieci w ameryce.
    ile tych gimbusow jest i jaki jest czas dowozenia i porownaj to z polska.
    tam sie dowozi, bo tereny sa rozlegle. Gimbusow sa setki na "gmine"
    tendencja jest aby budowac nowe szkoly, tak aby czas dojazdu nie
    przekraczal 20 minut.
    U nas gimbus sztuk jeden i godzinny dojazd do szkoly wymyslono po to aby
    szkoly zlikwidowac.

    opercja sie udala, pacjent zmarl

    > Zazdroszcze bujnej wyobraźni.

    to nie wyobraznia tylko troche wieksza znajomosc swiata.

    > Nie znam NY wiec sie nie bede wypowiadał.

    to niedlugo poznasz na wlasnm podworku.

    > Ale prognozowanie ze u nich to i u nas - w sumie sympatyczne ;-)

    zapewniam cie, ze to wcale nie jest sympatyczne. i nie chcialbys aby
    bylo tak jak u nich.

    > Z ciakwosci - w jaki sposób firma, ktora wygrywa przetarg bedzie tym
    > straznikom płacić? W jaki sposób bedzie ich zatrudniac?

    Nie bedzie im placic i nie bedzie ich zatrudniac.
    to bedzie zadanie gminy i jej dochod.

  • 92. Data: 2013-06-22 03:25:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > no to sie przeprowadz.

    :)
    Masz jeszcze coś mądrzejszego do powiedzenia?

> [...]
    > kontenera a niezapisane do drugiego.
    >
    > jak nie to znaczy, ze nie deklarujesz sie sortowac odpadkow i placisz

    Moga tez ustalić, że sortujemy na 20 róznych worków.
    A jakos sie tego nie boję.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,