  • 11. Data: 2007-06-21 21:33:00
    Temat: Re: Sklep lekceważy przepisy
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    castrol napisał(a):

    > Tak, kazdy towar musi miec widoczna cene.

    > Czytniki kodow musza posiadac tylko i wylacznie sklepy
    > wielkopowierzchniowe - nie pamietam teraz powyzej ilu metrow musi miec
    > taki sklep - poszukaj.
    Właśnie z tego co zrozumiałem nie ma rozróżnienia, jeśli chodzi o
    sklepy wielkopowierzchniowe i małe, ale jeśli nie ma naklejek z cenami
    na *każdym* towarze:

    Par.9 p.2)
    "(...)na każde *rozpoczęte* 400 metrów kwadratowych powierzchni
    sprzedażowej powinien przypadać co najmniej 1 czytnik, nie uwzględniając
    czytników zainstalowanych w kasach rejestrujących(...)"

    Pozdrawiam, argothiel

  • 12. Data: 2007-06-21 21:36:26
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Jotte napisał:
    > PRZY produkcie, czy NA produkcie?
    Dziwne - nie ma wymogu, żeby cena na produkcie była taka sama, jak ta
    przy produkcie (na wywieszce)?

    Pozdrawiam, argothiel

  • 13. Data: 2007-06-21 21:42:12
    Od: "Bartek" <g...@w...pl>

    > I co tu ma do rzeczy sklep nocny? Sklepikarz cene przy towarze moze
    > zmieniac sobie ile dusza zapragnie ale tu mowa o innym przypadku chyba.

    Ma. W wypadku sklepu całodobowego, nigdy nie wiadomo, czy w danej chwili po
    sklepie nie szwęda się klient, który wziął towar z półki po starej cenie.

    Pozdrówka
    Bartek

  • 14. Data: 2007-06-21 21:47:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f5er15$ij4$2@news.onet.pl argothiel
    <a...@i...niechce.spamu.pl> pisze:

    > Dziwne - nie ma wymogu, żeby cena na produkcie była taka sama, jak ta
    > przy produkcie (na wywieszce)?
    Nie wiem. Ale cena na półce może się różnić od ceny na produkcie.
    Powody moga być różne, np.:
    - klient-debil odłożył towar byle gdzie (jakże częste),
    - pracownik-debil nie zmienił etykiety na półce,
    - towar jest za mały aby umieścić na nim cenę, jest tylko kod kreskowy.
    Z tego co pamiętam (ale nic sobie nie dam uciąć za to, że pamiętam dobrze)
    wystawienie towaru w przestrzeni sprzedażnej jest równoważne z ofertą
    sprzedaży i nie można odmówić sprzedaży towaru za cenę jaka umieszczona jest
    NA NIM.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-06-21 21:54:11
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Bartek pisze:

    > Ma. W wypadku sklepu całodobowego, nigdy nie wiadomo, czy w danej chwili po
    > sklepie nie szwęda się klient, który wziął towar z półki po starej cenie.

    No to obowiazuje ta cena ktora widniala w momencie brania towaru z polki.

    Jacek

  • 16. Data: 2007-06-21 22:01:40
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jotte pisze:

    > Z jakiego aktu prawnego wynika ten obowiązek?

    Juz w tym watku zostal podany odpowiedni artykul.

    > PRZY produkcie, czy NA produkcie?

    Albo na albo przy. Po prostu istnieje obowiazek oznaczania cena
    sprzedawanych towarow w przypadku handlu detalicznego.

    > Ponownie: PRZY produkcie, czy NA produkcie?
    > I - oczywiście - jaka jest podstawa prawna?

    Jest. Np Ustawa o cenach.

    Jacek

  • 17. Data: 2007-06-21 22:04:58
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    castrol pisze:

    > Jest. Np Ustawa o cenach.

    Aha, jeszcze jest ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 10 czerwca
    2002 r. w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług
    oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.

    Jacek

  • 18. Data: 2007-06-21 22:18:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:467af60a$1@news.home.net.pl castrol
    <j...@w...wp.pl> pisze:

    > Aha, jeszcze jest ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 10 czerwca 2002
    > r. w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz
    > sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.
    Ok, ale podstawę prawną wskazuje się podając nazwę aktu prawnego, sygnaturę
    oraz odpowiedni artykuł, paragraf, ustęp, punkt itd.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2007-06-21 22:58:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czytniki kodow musza posiadac tylko i wylacznie sklepy
    > wielkopowierzchniowe - nie pamietam teraz powyzej ilu metrow musi miec
    > taki sklep - poszukaj.

    Nie. te sklepu muszą. Pozostałe mogą je montować i wówczas nie muszą na
    każdym towarze umieszczać cen jednostkowych i wystarczy, ze jest on do
    odczytania z czytnika. Ale obowiązek uwidocznienia ceny na półce nadal
    pozostaje.

  • 20. Data: 2007-06-22 07:01:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bartek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ma. W wypadku sklepu całodobowego, nigdy nie wiadomo, czy w danej chwili
    > po
    > sklepie nie szwęda się klient, który wziął towar z półki po starej
    > cenie.

    a ty myslisz ze jak ktos ma sklep calodobowy, to jak raz otworzy drzwi to
    nigdy ich nie zamknie???
    pomijam juz takie momenty kiedy naprawde nie ma nikogo w sklepie, ale
    zawsze moze zamknac drzwi, wywiesic tabliczke zamkniete, albo
    "inwentaryzacja towaru", czy co tam jeszcze ot chocby "zmiana cen" :)