  • 1. Data: 2007-06-21 18:34:26
    Temat: Nieprawdziwe informace na stronie www
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Ktoś na www podał nieprwdę, z zamiarem zdyskredytowania znajomego. Jak w
    sądzie wykazać, ze na stronie były własnie takie materiały ? Net jest
    ulotny: dziś coś jest, jutro nie będzie. Wydruk: przecież można zawsze
    dowolny spreparować. Jak to załatwić ??? Notariusz może to poświadczyć ?
    Inne metody ???
    --
    Marek

  • 2. Data: 2007-06-21 19:16:52
    Temat: Re: Nieprawdziwe informace na stronie www
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 21 czerwca 2007 20:34
    (autor Marek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f5egb9$ht$1@inews.gazeta.pl>):

    > Notariusz może to poświadczyć ?

    Może.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 3. Data: 2007-06-21 19:33:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marek <m...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > będzie. Wydruk: przecież można zawsze dowolny spreparować. Jak to
    > załatwić ??? Notariusz może to poświadczyć ? Inne metody ??? --

    www.archive.org

    Ale notariusz chyba lepszy.

  • 4. Data: 2007-06-21 19:59:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Marek napisał(a) :
> [...]
    > ulotny: dziś coś jest, jutro nie będzie. Wydruk: przecież można zawsze
    > dowolny spreparować. Jak to załatwić ??? Notariusz może to poświadczyć ?

    Inne.
    Nie wiem jednak czy niepodważalne, jak podpis notariusza.
    Przed wejściem na www uruchamiasz analizator pakietów (pakiety,
    to takie małe paczuszki, którymi jest przesyłana treść w
    Internecie). Zapis z pakietów jest _chyba_ niepodrabialny.
    Ponieważ to co tam w nich jest jest nieczytelne dla laika,
    wiarygodność i treść może potwierdzić tylko rzeczoznawca.

    Wiem - kombinuję, ale najszybciej i z zerowym kosztem można
    zapisać pakiety.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 5. Data: 2007-06-21 20:00:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr Dembiński pisze:

    > www.archive.org
    >
    > Ale notariusz chyba lepszy.

    Nie ma żadnego problemu, żeby dana treść (nie)pokazywała się u
    konkretnego odbiorcy

    M.

  • 6. Data: 2007-06-21 21:49:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > Nie ma żadnego problemu, żeby dana treść (nie)pokazywała się
    > u konkretnego odbiorcy

    W gruncie rzeczy to notariusz powinien mieć również do dyspozycji
    zaufane środowisko techniczne, bo treść strony można zmienić
    'w locie' (np. www.privoxy.org).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 7. Data: 2007-06-22 08:16:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jun 2007, Marek wrote:

> [...]
    > ulotny: dziś coś jest, jutro nie będzie. Wydruk: przecież można zawsze
    > dowolny spreparować. Jak to załatwić ??? Notariusz może to poświadczyć ?

    AFAIR przykłady spraw z notarialnym potwierdzeniem treści były kiedyś
    na grupie, powinno być w archiwum. Raczej szło o zabezpieczenie treści
    typu "wystawienie nie swojego zdjęcia", ale idea pasuje :)
    A sprowokowanie "zebrania" kopii przez netsprinta, gugla (cache trzyma
    przez jakiś czas kopię!), waybackmachine itp. IMHO nie zawadzi.

    > Inne metody ???

    Piszę z głowy czyli z niczego, ale też powinno być w archiwach, albo
    niniejszej grupy albo prfc - ale niestety z podaniem podstawy prawnej
    z przepisów karnych PA, o mam:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/br
    owse_frm/thread/f5826f4b0410d025/dd9826a8f5b42a56
    ...więc nie wiem czy dla innych przypadków znajdzie zastosowanie.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-06-22 08:55:24
    Od: "Kontakt kupujemy.pl" <i...@k...pl>

    Zbynek Ltd. wrote:

> [...]
    > wiarygodność i treść może potwierdzić tylko rzeczoznawca.
    >
    > Wiem - kombinuję, ale najszybciej i z zerowym kosztem można

    Co znaczy niepodrabialny ?
    "uruchamiasz analizator pakietów" ? Program / urządzenie ?

    --
    http://www.kupujemy.pl/

  • 9. Data: 2007-06-22 09:07:27
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Kontakt kupujemy.pl pisze:

    > Co znaczy niepodrabialny ?
    > "uruchamiasz analizator pakietów" ? Program / urządzenie ?

    Program, ale to gadanie, latwiej to "podrobic" niz zwykly zrzut ekranu.
    Jak na moje to dobrej jakosci zrzut ekranu. Dla niektorych POWAZNYCH
    firm takie potwierdzenie zrzutem ekranu jest jak najbardziej prawidlowe.

  • 10. Data: 2007-06-22 09:09:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Kontakt kupujemy.pl napisał(a) :

    > Co znaczy niepodrabialny ?

    Każda przesyłana cząstka ma dane pozwalające na jej poprawną
    weryfikację, czasy, serwery wejściowe, wyjściowe. Zmieniając
    jedną wartość, wpływa to na wartości inne, zależne od tej zmienionej.
    Zastrzegam, że nie jestem pewien, co do 100% niepodrabialności.
    Niewykluczone, że nie mam racji.

    > "uruchamiasz analizator pakietów" ? Program / urządzenie ?

    Program. Zwany też sniffer. Np. CommView. I wiele innych.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B