  • 11. Data: 2006-01-15 00:05:58
    Temat: Re: Składanie fałszywych zeznań podczas wizji
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Reader" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dqc18b$8ss$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Wiesz, przynajmniej nie pisał być zaraz po tym, że składał wyjaśnienia, że
    > miał prawo kłamać :):):)
    > bo to jest paradoks :)

    Fakt, jest paradoksem, że _wyjaśnienia_ nie muszą zawierać
    prawdy, więc de facto mogą być _zaciemnieniami_, ale nie
    ja ten paradoks wymyśliłem. :-)

    Piotr

  • 12. Data: 2006-01-15 08:06:43
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > Fakt, jest paradoksem, że _wyjaśnienia_ nie muszą zawierać
    > prawdy, więc de facto mogą być _zaciemnieniami_, ale nie
    > ja ten paradoks wymyśliłem. :-)

    A zatem strona może składać fałszywe wyjaśnienia i nic jej za to nie grozi ?

  • 13. Data: 2006-01-15 11:40:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Cyberix [###c...@i...pl.###] napisał:

    > A zatem strona może składać fałszywe wyjaśnienia i nic jej za to nie
    > grozi ?

    Grozi jej, że przegra sprawę.

  • 14. Data: 2006-01-15 16:48:29
    Od: "Notif" <n...@W...gazeta.pl>

    > Grozi jej, że przegra sprawę.

    Dalej nie mogę czegoś zrozumieć. Jak wspominano w wątku - świadek nie może
    kłamać, strona może kłamać a ja jeszcze nadmienię, że podczas przesłuchania
    dosteje się do podpisania notę:
    Składający zeznania został uprzedzony o konsekwencjach karnych wynikających z
    art. 233 $1 kk. ...

    Z tego artykułu jasno wynika, że kto składa fałszywe zeznania podlega sankcjom
    karnym (pozbawienie wolności do lat 3).

    Jeszcze dla ścisłości można dodać, że zanim osoba zostanie oskarżona,
    najczęściej toczy się postępowanie wyjaśniające, w którym to przesłuchiwana
    jest jako świadek.

  • 15. Data: 2006-01-15 16:51:05
    Od: "Notif" <n...@W...gazeta.pl>

    > A nie znaczy? To wskaż przepis, który zabrania obwinionemu /
    > oskarżonemu / stronie kłamać. Albo wskaż przepis, wg którego
    > można ukarać obwinionego etc. za kłamanie. :-)

    art. 233 $1 kk... ??

  • 16. Data: 2006-01-15 16:55:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Notif [###n...@W...gazeta.pl.###] napisał:

    > Dalej nie mogę czegoś zrozumieć. Jak wspominano w wątku - świadek
    nie może
    > kłamać, strona może kłamać a ja jeszcze nadmienię, że podczas
    > przesłuchania dosteje się do podpisania notę (...)

    Przeczytaj jeszcze art. 182-183 kpk. Gdyby nawet przesłuchiwać go jako
    świadka, to po prostu mógł by ogóle nic nie powiedzieć. Generalnie od
    zarania dziejów przyjęto koncepcję, że to oskarżonemu trzeba dowieść
    winę, a nie on ma dowodzić swojej niewinności. W historii kilka razy
    naruszano te zasady, co zawsze prowadziło do nieszczęść.

  • 17. Data: 2006-01-15 17:10:09
    Od: " Notif" <n...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > winę, a nie on ma dowodzić swojej niewinności. W historii kilka razy
    > naruszano te zasady, co zawsze prowadziło do nieszczęść.

    Dokładnie !!!
    Może nic nie mówić, ale nie może kłamać - to jest naturalne.
    Oskarżony nie może być zmuszony donosić na siebie, ale nie może kłamać,
    może odmówić zeznań.
    Więc składanie fałszywych zeznań jest karalne.

    Notif.

  • 18. Data: 2006-01-15 17:15:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Notif [###n...@W...gazeta.pl.###] napisał:

    > Więc składanie fałszywych zeznań jest karalne.

    Ale on nie składa zeznań! A nawet jakby składał i skłamał to pozostaje
    furtka z 233§3 kk. Zresztą linia orzecznictwa jest taka, że nawet
    jakby uprzedzony o 233 kk 183 kpk łgał, to w tym wypadku nikt go
    ścigał nie będzie.

  • 19. Data: 2006-01-15 17:16:24
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Notif <n...@w...gazeta.pl> wrote:
    > Oskarżony nie może być zmuszony donosić na siebie, ale nie może kłamać,

    Nie zrozumiałeś. Jak jest już oskarżony to już może kłamać.

    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 20. Data: 2006-01-15 17:44:36
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Notif napisał(a):