  • 1. Data: 2006-01-14 18:17:16
    Temat: pierwsza pomov w szkole
    Od: "darek" <[wywal_to]dar_o@o2.pl>

    Czy zgodnie z ponizszym ja mam powiadomic o wypadku dyrektora ktory
    zawiadamia o tym pogotowie, czy ja wzywam pogotowie.?? na kursie 1 pomocy
    wynikla dyskusja. a na kursie BHP szkolący twierdzil ze wzywa pogotowie
    dyrektor.
    ponizej tekst rozporządzenia MENIS z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie
    bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i
    placówkach

    paragraf. 40:
    Pracownik szkoly lub placowki, ktory powziął wiadomosc o wypadku,
    niezwlocznie zapewnia poszkodowanemu opiekę, w szegolnosci sprowadzając
    fachowąpomoc medyczną, a w miarę mozliwosci udzielajac poszkodowanemu
    pierwszej pomocy

    paragraf 41.1:
    o kazdym wypadku zawiadamia sie neizwlocznie:
    1. rodzicow (opiekunów) poszkodowanego.
    2. pracownika sluzby bezpieczeńśtwa i higieny pracy
    3. spolecznego inspektora pracy
    4. organ prowadzacy szkołę lub placówkę
    5.rade rodzicow
    2. O wypadku smiertelnym, ciezkim i zbiorowym zawiadami sie prokuratora i
    kuratora oswiaty
    3. o wypadku do ktorego doszlo w wyniku zatrucia zawiadamia sie państwowego
    inspektora sanitarnego
    4. Zawiadomien o ktorych mowa w ust 1-3 dokonuje dyrektor lub upoważniony
    przez niego pracownik szkoły lub placówki.

  • 2. Data: 2006-01-14 18:50:29
    Temat: Re: pierwsza pomov w szkole
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "darek" <[wywal_to]dar_o@o2.pl>

    > Czy zgodnie z ponizszym ja mam powiadomic o wypadku dyrektora ktory
    > zawiadamia o tym pogotowie, czy ja wzywam pogotowie?
    [cut]
> [...]
    > niezwlocznie zapewnia poszkodowanemu opiekę, w szegolnosci
    > sprowadzając fachowąpomoc medyczną, a w miarę mozliwosci udzielajac

    Ty.

  • 3. Data: 2006-01-14 19:41:21
    Od: "darek" <[wywal_to]dar_o@o2.pl>

    a jakies uzasadnienie ? odpowiedź niezwykle skąpa. Wypada jakos uzasadnic :)

  • 4. Data: 2006-01-14 19:57:53
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "darek" <[wywal_to]dar_o@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pomocy
    > wynikla dyskusja. a na kursie BHP szkolący twierdzil ze wzywa

    behapowcowi polecam lekture wytycznych polskiej rady resuscytacji, a
    jesli zna angielski - to europejskiej rady resuscytacji :-)

    --
    pozdro
    ape

  • 5. Data: 2006-01-14 20:13:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    darek [###[wywal_to]d...@o...pl.###] napisał:

    Zawiadamia ta osoba, która może tego dokonać szybciej. Jeśli masz
    telefon komórkowy, to przecież najprościej zadzwonić prosto z klasy.
    Będziesz w stanie wyjaśnić przy okazji dyspozytorce pogotowia ile lat
    ma dziecko, co mu się stało, a dyspozytorka może podpowiedzieć, co
    zrobić do czasu przyjazdu karetki. Szukanie wówczas dyrektora szkoły
    jest bez sensu. Zresztą jak to zrealizować. Zostawiasz rannego i klasę
    i sama biegasz, czy biegają dzieci? A co, jak dyrektor siedzi w WC,
    albo akurat wyszedł do sklepu? Czekacie?

    Jeżeli z kolei nie masz telefonu przy sobie, to o wiele łatwiej wysłać
    dziecko do dyrektora (sekretariatu), by ktoś dorosły wezwał to
    pogotowie, niż kazać dziecku wzywać to pogotowie z budki. Ale tą osobą
    niekoniecznie musi być dyrektor szkoły.

    Jaki sens miało by podejmowanie takiej decyzji przez dyrektora?
    Najczęściej nie widzi on rannego i nie jest lekarzem, wiec nie potrafi
    z założenia bardziej realnie ocenić potrzeby wezwania pogotowia, niż
    sam nauczyciel. Dyrektora szkoły oczywiście musisz powiadomić o
    wypadku, ale nie jest to na pewno czynność niecierpiąca zwłoki.

  • 6. Data: 2006-01-14 20:22:54
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > a jakies uzasadnienie ? odpowiedĽ niezwykle sk?pa. Wypada jakos
    uzasadnic :)

    ROZSĄDEK.

    Duzymi literami.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2006-01-15 08:56:35
    Od: Roman <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2006 20:57:53 +0100, ape napisał(a) w wiadomości:

    > Użytkownik "darek" <[wywal_to]dar_o@o2.pl> napisał w wiadomości
    > behapowcowi polecam lekture wytycznych polskiej rady resuscytacji, a
    > jesli zna angielski - to europejskiej rady resuscytacji :-)

    Ja powątpiewam, czy on zna polski;)

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza: